Ja po chodniku jazdit nemozem a rovnako oni si nemozu vynucovat preferenciu. To, ze ja som niekedy porusil predpis neznamena, ze ini mozu porusovat predpisy. Su ludia co vrazdia, to znamena, ze mozes aj ty?
Apropo, ja som vzdy ked som bol na chodniku jazdil s bicyklom maximalne ohladuplne voci chodcom a maximalne respektoval ich pravo ho vyuzivat, pricom som ich neobmedzoval.. To sa neda povedat o tych expertoch napr. na 50ke co idu v zlom pruhu, stoja tam na cervenu a blokuju tych co by cez ten pruh mohli prejst (lebo pre ich smer je elena), potom odbocia, narvu sa medzi dve auta cim zablokuu krizovatku, atd.
tí šoféri to spravili v záujme ľudí aby stihli do práce a aby nefrfľali. Druhá vec je to, že tam nemali jazdiť. Keby tým niekoho ohrozili to by bola iná vec a neviem čo sem pletieš vyhladenie niekoho ?
zas požiadavka na geriatrickú linku k LIDL-u, či OD Saratov? Môžu byť radi, že nebývajú kdesi hore na Tranovského alebo na Brižitskej, či Jura Hronca, alebo sa nemusia štverať pešo od Švantnerovej cez Hanulovu. Som si tieto ulice prešiel pešo a veru od Švantnerovej cez Hanulovu až na Bezekovu to nebola prechádzka záhradou. Mimochodom nad Tranovského vyrastá už nová ulica (Moyšova) a bude pravdepodobne nejak spojená s Brižitskou ulicou. Čo som videl sa ale jedná o rodinné domy, s veľkými pozemkami, min. 2 autá, takže tam o MHD záujem nebude. Avšak vzhľadom na interval je lepšie pre ľudí z Tranovského a Cabanovej používať L83. Ak ma pamäť neklame, tak L27 a 83 nepremávajú v nejakých väčších odstupoch od seba.
Ale už tam pár krát policajti pokutovali vodičov MHD. Áno, väčšinou to tolerujú, ale boli takí čo nie. Lebo bus tam porušuje predpisy. Aby to bolo legálne, muselo by to byť vyznačené ako bus-pruh.a To už saaj na tomto fóre rozoberalo, žeMG s tým nemá problémy, ale samotný DPB (traťováci) to nedovolí, lebo zvršok, či spodok? trate na to nie je stavaný a minimálne tá dlažba by sa čoskoro rozsypala...
V prípade 50tky na Tomášikovej, zasa, je naplánovaná kompletná reko el. trate od ŽST N. Mesta po Vajnorskú (tušim 2012 či 13). Tak už ten spodok aj zvršok riešiť tak, aby tam mohol byť smerom k Vajnorskej buspruh, pojazďovaním el. trate...
Aha, takze nieco deklarujme za verejny zaujem a potom si v mene verejneho zaujmu robme co chceme, nadherny pristup. Ked pozajtra niekto deklaruje za verejny zaujem napr. vyhladenie nejakej mensiny tak bude v poriadku ich zabijat, lebo je to verejny zaujem?
Pravidla musia fungovat, aj pri uplatneni verejneho zaujmu sa musi postupovat v sulade so zakonmi, keby sa to nerobilo tak tu vznikne totalny bordel. A preco nie je verejny zaujem aby napr. hrubokrki parkovali na chodniku?
Ano, isiel som na bicykli po chodniku, viem ze je to v rozpore so zakonom.
Vyberám z oblasti MHD z fóra na webe MČ Dúbravka. Priamy link na tie príspevky som nenašiel (trebalo by sa dlho preklikávať), tak preto to sem celé kopírujem:
1; "Kedysi predsa po Drobneho ulici premaval autobus az po byvalu Teslu,je tam aj obratisko pre autobusy. Dnes je uz vacsia cast obyvatelov v dochodkovom veku,vozickari, seniori, zdravotne znevyhodneneni a mamicky sa na zastavku mhd alebo do potravin trapia 30,40min.pesi. Este som nestretla jedineho suseda,ktory by tu autobus neuvital. Jedna sa tu predsa o nepomerne vacsi pocet obyvatelov ako byva v starej Dubravke,navyse su tu viacere firmy s nemalym poctom dochadzajucich zamestnancov (byv.Tesla)
Stoklasova, 13. 3. 2011
Odpoveď:
Dobrý deň pani Stoklasová,
ďakujeme Vám za Váš e-mail a podnetný návrh na riešenie dopravy vo Vami uvádzaných častiach Dúbravky. Vašu požiadavku prerokujeme s Dopravným podnikom v snahe zabezpečiť dopravu aj v týchto častiach Dúbravky.
S pozdravom
Ing. Anton Lisý
vedúci oddelenia úz. rozvoja, výstavby
dopravy a podnikateľských činností"
2; "Som mamicka z ul. Drobneho, vo fore citam podnety od p. Stoklasovej o zriadeni MHD linky cez ul. Drobneho a mam opacny nazor. Nesuhlasim s premavanim autobusu na tejto ulici. Ulica je uzka, plna parkujucich aut a uz teraz je dost hlucna. Na zastavku Drobneho je to do 10 min pomalou chodzou. Neviem ci si naozaj tolko ludi praje budit sa rano o piatej na brzdiaci, skripajuci autobus. Chcem sa opytat, preco na zaklade podnetu od jedneho cloveka o tom hned rokujete s Dopravnym podnikom?
Katarina Kulkova, 7. 4. 2011
Odpoveď:
Dobrý deň pani Kulková,
ďakujeme Vám za Váš e-mail. Ako vidno z korešpondencie, názory a požiadavky občanov na premávanie autobusov na Drobného ul. sa rôznia. Či bude alebo nebude premávať autobus na tejto ulici záleží od viacerých faktorov a to:
1. Počet žiadateľov – občanov, aby na tejto trase premával autobus,
2. Počet odporcov – občanov, aby na tejto trase autobus nepremával,
3. Vyjadrenie Dopravného podniku Bratislavy
4. Vyjadrenie Dopravného inšpektorátu v Bratislave.
Vzhľadom na danú situáciu, skôr než začneme príslušné rokovania so zainteresovanými organizáciami spravíme prieskum medzi obyvateľmi Dúbravky do akej miery si prajú, aby autobus premával po tejto ulici alebo nie. Na základe tohto výsledku budeme pokračovať ďalej.
S pozdravom
Ing. Anton Lisý
vedúci oddelenia úz. rozvoja, výstavby,
dopravy a podnikateľských činností"
Preferencia MHD je vo verejnom záujme. Kamionisti, motorkári, sami si zabezpečujúci "preferenciu" a motoristi parkujúci v buspruhoch, konajú v koho záujme? Ozaj, šiel si už bicyklom po chodníku?
To je fakt hodne ocenenia ? Zajtra si zacnu "sami zabezpecovat preferenciu" kamionisti, potom motorkari a nakoniec vsetci. Clovek co obhajuje nieco taketo nema ziadne pravo kritizovat IADistov co parkuju v BUS pruhoch, je to rovnake hlupe porusenie zakona.
Ja naopak oceňujem, že niektorí vodiči si vedia zabezpčiť preferenciu aj sami, ako to býva občas vidno napríklad na 50-ke na Ružinovskej pred ľavým odbočením na Tomášikovu a na Tomášikovej pred ľavým odbočením na Vajnorskú.
Tak tvrdit, ze vodici autobusov su svati je hlupost, staci sa pozriet na oblubenu disciplinu, predbehnut vsetky auta v odbocovaciom pruhu a potom ist rovno (a variacie tohto "riesenia").. ale nakoniec je to opat o tom, ze veci nie su cierno-biele a blbci su vsade
presne to čo si napísal sa stalo aj mne. Na Devínskej ceste, čo sme stretli možno tak 2-3x autobus, tak problém nebol, ale problém bol práve s bezohľadnými vodičmi nákladných áut a potom dementi jazdiaci vyše 80km/h tadiaľ, že ťa ide vytiahnúť z bicykla ? vidno teda, ako Frešo "jazdí" na bicykli ?
Keď mám povedať svoj názor, keďže dosť jazdím po cestách na bicykli, vodiči IAD aj MHD sú podľa mňa na tom zhruba podobne čo sa týka ohľduplnosti, akurát vodiči MHD idú častejšie do riskantnejších situácii (tesnejšie predbiehanie a pod.), zatiaľ čo vodiči IAD napr. veľmi často nedávajú cyklistom prednosť z vedľajšej cesty. Ale jedno je isté - obe tieto skupiny poväčšine berú cyklistov ako prekážku, ktorú by najradšej z cesty odstránili.
S tým súhlasím, že sú oveľa slušnejší ako iní vodiči. Ja osobne sa najviac stretávam s tým, že ma vodiči pri predbiehaní obiehajú veľmi blízko a nedodržujú bezpečný odstup odo mňa, s tým že u vodičov autobusov je to oveľa menej ako u áut, dokonca vodiči autobusov zvyknú aj pribrzdiť. Avšak najhorsí vodiči sú s nákladnými autami obzvlásť tí, čo idú s kameňolomu pri Devíne, raz sa mi stalo, že jeden za mňou trúbil a nevedel pochopiť že ja už viac na kraj nedokážem ísť.
Bežne sa stretávam aj s takými absurditami (naštastie nie u vodičov autobusov) ako predbiehanie v protismere keď ja idem oproti (štatisticky u mňa vedú vodiči terénnych alebo väčších áut), či dokonca ignorácia cyklistu na hlavnej ceste, t.j. neraz sa mi stalo že mi z vedľajšej cesty vpálilo auto (najmä taxikári toto robia).
MatejBA