Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #16302:
Sice som ho este nevidel, ale pravdepodobne sa jedna o oznacovace Mypol, nie? Take zlte. Ma ich Praha i napriklad Usti n.L. Praha ma otvor na listok siroky, Usti uzky.
Reply on: PvvS #16316:
Kde lezi Vysoke Myto? Ano, spravne, okres Usti nad Orlici, kraj Pardubice.
Reply on: ufo #16321:
Vidíš? Toje práve to, s čím nesúhlasím! Treba okamžitú obnovu vozidlového parku s čo najvyšším počtom nových vozidiel. Veď Karosy B950 majú tiež zníženú podlahu (niečo medzi VP a NP). Situácia v Bratislave je taká, že tu momentálne nejde o pohodlie, ale o bezpečnosť cestujúcich! Ak bude situácia taká, ako v ostatných väčších mestách SR, že Ikarus 28x bude jazdiť len špičkové služby v pracovných dňoch a v sedle budú jazdiť samé autobusy s vekom do 5-8 rokov, prosím, kupujte NP. Ale dovtedy nie, resp. môžete opakovať košický trend, a to paralelný nákup NP a VP s tým, že ich podiel sa z roka na rok vyvíja viac v prospech NP.
Reply on: ufo #16321:
No míň by asi momentálně nebylo nejlepší. Je potřebná náhrada vozidel , a radši levnější VP než dražší NP. Nejde jenom o nákup vozidel , ale i o potřebný zázemí a vybavení dílen.
Reply on: Vladimír #16313:
ked hovoris, ze kupit 70x952 a 100x961, preco nie rovno nieco nizkopodlazne, radsej menej ale to co naozaj potrebujeme, to co vravis ty sme tu uz urobili vsak tu mame vyse 100 Ikarusov 4xx.
Raz treba zacat.
Ik 280 sa tu zviest mas sancu 1:5, takze nebude to nejaky dramaticky prechod, rozhodne treba kupovat nizkopodlazne, sme v 21. stor., schody v meste nakceptujem- spomaluju zivot.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Hmm, no vladimir ma skro pravdu asik. Ja by som vyhodil vsetky vraky s nimi aj dielenskyx pracovnikov - a snazil sa kupit nove ako nahradu s tym, ze cast z nix by bola NP. A to taka cast, aby sa na vacsinu vytypovanyx liniek dali spravit garantovane NP spoje. Proste tak, ako je to v civilizovanyx a xudobnyx (menej majetnyx) krajox zvykom. Mne osobne sa lepsie cestuje vo "vysokopodlaznyx" vozidlax, ako v NP, takze keby NP xodili len sem-tam (garantovane) by som sa tesil.

Niekto tu spominal, ze 12m NP je nieco ako sor10,5. No a? Ved si zoberte VP vozy - ziaden z nix nema 12m, takze v tomto by som problem nevidel. 😃 NP maju 12m preto, aby sa dozadu ten motor zmestil 😃

K MHD vs. IAD. Neviem presne, co by v BA ocenili cestujuci, ale podla mna je asi taketo poradie dolezitosti:
- presnost a SPOLAHLIVOST spojov
- lepsie zosuladenie grafikonov roznyx liniek - teraz sa casto stava, ze v priebehu 3minut pridu vsetky linky (kludne 5, ci 6) a potom 15-20 min. nic. Sem patri aj taka vec, ze vela liniek ma urcitu cast trasy spolocnu s inou a tam urobit vhodne prelozenie. Teraz sa na 90% stava to, ze obe linky, ktore maju uz spolocnu cestu na danu konecnu, idu zvacsa v tom istom case a potom 15min nic. Toto mna osobne stve velmi. (priklady 88 a 95 safarikovo nam - resp. od sustekovej po safko; alebo 83 a 84, etc...)
- frekvencia spojov, prepxatost spojov - nikoho nebavi sa viezt na jednej nohe, tlacit sa ako magor, citi okolo seba paxnucix ludi a podobne "libustky"...
- klutura cestovania - teda cistota, luxus vozidiel a tak. proste, aby sa clovek nebal xytit tyce, aby mal priestor okolo seba, cistotu a najma aby vedel, ze v zime bude vo voze teplo a v lete neprejde saunou - by aspon klima mohla byt. Nemusi byt zrovna 18°C /co by bol zabijak/ ale staci tak o 3-6°C menej ako je vonku, dymove determalne skla a podobne "ficurinky".
- slusnost personalu DPB. Aby clovek nemal pocit, ze vozidlo vedie opica, ktorej sa nemoze nic zmysluplne spytat, aby vedel, ze moze zavolat na dispecing (samozrejme by to malo fungovat na sposob infoliniek mobilnyx operatorv), ked nieco nevie, aby mal pocit, ze cestujuci je ta osoba okolo ktorej sa vsetko toci, etc...

Inak, si ale myslim, ze toto vedia vsetci, co sem pisu a realita je bohuzial uplne inde, resp. sa to skor ubera opacnym smerom. Osobne som stratil trpezlivost uz (a dnes rano absolutne - ani sem nebudem pisat preco, bo to nema vyznam) a kupujem gumokol a do dnesnej MHD v BA ma uz nedostanu ani pripiteho, aj ked v takom stave sa naxadzam vacsinou, ked uz MHD u nas aj tak nejazdi, takze to ani nehrozi v podstate :D).
Reply on: Vladimír #16284:

Preboha ved to by bolo len same cink, cink, co by podla mna malo za nasledok ze zachvilu by si to nikto nevsimal a bral by to tak samozrejme ako ze dycha.
Reply on: Spectre #16305:
Tak, tak. Je potrebné si uvedomiť, že aj ten najlepší smradobus bude neustále smradobusom a napr. na takej Pražskej nemá smradobus čo hľadať, lebo tam emituje asi tak 50% škodlivín, čo sa tam vôbec za deň ocitnú.
I.
Reply on: Z #16312:
citybus agora sa vyraba aj s lezatou verziou motora, ale asi len vo Francuzsku
No tak ten kloubovej ****Bus patří podle SPZ někam do pardubickýho kraje. Ovšem komu by tam patřil to nevím . Nemá nějaký nálepky v interiéru ?
Do pozornosti: SME, 21. 5. 2003 v prílohe: Preferovať budú koľajovú dopravu
Reply on: J #16311:
Osobne si myslím, že Košice, ktoré boli ešte nedávno (cca 4-5 rokov späť) v porovnateľnom stave ako vy teraz, spravili dobrý krok a dnes je väčšina autobusov v slušnom stave. Ako? Najprv nakúpili plno Karosa B932 a neskôr B952 (celkom 40 ks) a B941 (celkom 15 ks), čím vyradili z MHD najväčšie vraky. Až po tejto "prvej pomoci" si trúfli pomyslieť na nízkopodlažné Solarisy (doteraz 20 ks + ďalšie na ceste).
Vy v BA totiž vždy čakáte na zázrak, ktorý situáciu vyrieši. Tu v tomto fóre väčšina zavrhujete metro a poukazujete na to, že netreba čakať desaťročia, ale už TERAZ začať budovať nové električkové trate a postupne ich zdokonaľovať do stavu, keď ich bude možné nazvať rýchlodrážnymi. Tým sa akútnosť metra na čas oddiali a do tej doby sa možno naň nájdu peniaze, resp. sa vyberie správny model a pod.
LENŽE
Na druhej strane to, čo odsudzujete, sami robíte s dodávkami vozidiel. Čakáte na zázrak (100 Citár a pod.), ktorý situáciu vyrieši. Nie! Myslím, že košický model je vhodný aj pre hlavné mesto. Netreba čakať, kým budem mať prachy na 100 NP (lebo to nebude nikdy) busov, ale už teraz začať rýchlo obnovovať vozidlový park. A z pomeru výkon/cena vychádza najrozumnejšie Karosa B950. Na najbližších pár rokov by som teda kúpil cca 70xB952 + 100xB961 a až potom, keď sa cestujúci nebude báť cestovať a DPB ako dopravcovi nebudú počas jazdy uhnívať autobusy, začnem dodávky NP autobusov.
A nebojte sa, cestujúci uvíta spočiatku aj novú Karosu. Prusúvať ho z Ik280 do kĺbového Citara nemá zmysel. Ak toto DPB a magistrát nepochodí, nikdy sa MHD v BA nepostaví na nohy. Zatiaľ to pochopili už v každom inom slovenskom meste.
Reply on: J #16311:
Mas velku pravdu-cestujuci zo svojho pohladu rad prizmuri aj obe oci, ak mu voz pride nacas a odvezie ho tak, ze mu v lete nepride zle od horucavy a v zime neskonci takmer s oblickovym zachvatom 😕

Co sa tyka umiestnenia motora Citybusu-ak ma byt voz nizkopodlazny (uplne alebo ciastocne), nie je ine riesenie umiestnenia motora, ako takto "nastojato" v robustnom "zakonceni" vozidla. Motor, aby mal potrebnu silu na rozhybanie 18 metrov, nemoze mat mensiu kapacitu, ako ma. Fascinuje ma dômyselnost, s akou je to tam vsetko "poskladane" a ako prehladne a jednoducho to pritom vyzera! :o) Skvely napad su aj tie chranice na piestnice nad harmonikou-je to velka drobnost, ktora zabrzdi problemy, ktore nastavaju po garazovani pod holym nebom, ked bus nema zvrchu chranenu harmoniku. Videla som riesenia u busov SAD (Iky 280, Karosy 744), ktore tvorila strieska nad mechom, cosi ako vlnkovany laminat na styroch nozickach. Extra vkusne to sice nebolo, ale splnilo to svoj ucel.

Zaver:Bratislavske farby by Citybusu 18 pristaliiii :o)
m@rtin: No fakt je ten, že údržba je strašná, ale treba povedať, že vzťah zamestnancov k I4X5 je iný ako ku napr. Karosám či I28X. Takisto aj úplne prvý SOR je na tom viac ako veľmi dobre. No nechcem tvrdiť, že problém s údržbou tu nie je, len nie všetko je čierne alebo biele.

No a to prvodradé v MHD. Cestujúcich nezaujíma aká je údržba. Oni sa chcú voziť v slušných vozoch. A ak chceme v Bratislave zastaviť odliv cestujúcich do IAD a pár ich aj znovu získať musíme im ponúknuť nie štandard, ale LUXUS. Čo to znamená no nazačiatok sa treba spýtať, čo cestujúcemu môže najviac vadiť. No mne vadí ak mi spoj nedôjde resp. mešká viac ako 2 min a rozhodí ma ak išiel skôr, a ak mi je vňom cez zimu zima a v lete teplo. Cestujúcemu je jedno, že voz rapoce a ja neviem čo ešte. To je preneho druhoradé. Často keď sa rozprávam s priateľmi, tak si somňa robia srandu, že som puntičkár, že mi vadí špina na podlahe a kamienky etc. Takže ako uspokojiť väčšinu cestujúcich. Dať im NP vozidlo s tmavými sklami a klimatizáciou ktoré budú dobre kúriť vtedy kedy majú.
Tak potom CB má tú istú blbosť ako I412. Že vzadu je motor, ktorý z 12m busu robí niečo ako SOR 10,5. Ak sa tam nedá sadnúť, čo len na pár miest, ako v MB či Solarise, je to strata drahocenného miesta v busoch. Unás sa I412 vypravujú na preplnené linky (L91) a hodili by sa tak akurát na 180, 80 a pod.

A čo hovoríte na úmysel českej vlády presunúť služby zo zníženej sadzby DPH (5%) do normálnej (22%). To by sa malo týkať aj MHD. Robia to kvôli tomu, že ČR sa neustále vysoko zadlžuje a tento rok to bude už viac ako 600mld. CZK

Spectre: No ja som sa stou tetou M neviezol, ale samozrejme nič netreba preháňať, no to cinknutie by naozaj nezaškodilo. A to aj na radiálach. Som mladý a nemám problém prebehnúť aj cez otvorený zvršok. No bolo by to treba obmedziť, že po 21:30 by sa už necinkalo. Aj kolorit mesta by to vytváralo 🙂
Pokusím se tu zodpovědět na pár otázek.

1)Velice mě překvapil ten kloubový Citybus.
-má SPZ z Pardubického kraje
-letos mají objednané kloubové Citybusy 20-Praha, 2-Hradec Králové, 4-Zlín.
-Ten nátěr mi jasně sedí na Zlín. ALe co mi vrtá hlavou je to, že do Zlína už pár let přicházejí jen bílá vozidla kvůli celovozovým reklamám. Dohoda s reklamní agenturou.

2)Tahá netahá. Do kloubových Citybusů se montují motory Iveco 213kW EURO 3. V Praze s jejich živostí problémy nejsou. Rozhodně se nejedná o líná vozidla, asi živější vozidla tu ještě nebyly.

3)Standardní Citybus může být vybaven motory Iveco 180kW anebo Iveco 213kW. Opět si nemyslím, že se jedná o líná vozidla. Na expresní linku 100 jezdící od stanice Zličín na Letiště Ruzyně byly nakoupeny 4 speciální Citybusy s jinými zadními nápravami a motory 213kW. Mají vymontovaný omezovač a není problém s těmito vozy jet až 100 km/h.

4)O vnitřním uspořádání Citybusu bych se raději nevyjadřoval. Dříve dodávané Citybusy s motory Renault měly vzadu plošinu a jeden schod = vyšší kapacita a snadnější přístup na sedadla. Kloubové Citybusy považuji za daleko lépe řešené. Nejenom že mají 2 velké plošiny pro kočárky, ale člověk se nemusí hrabat na zbytečně vysoká sedadla. 12 metrové Citybusy s motory Iveco (100% nízká podlaha) já osobně považuji za nezdařilé, to ovšem nemohu říct o kloubových Citybusech.

5)Ale hlavně tyto vozy si do Bratislavy nekupujte. S údržbou DPB a bratislavskými silnicemi by jste tyto vozy mohli po roce odepsat. Zrovna tak to platí i o Citaru. Do Bratislavy asi opravdu jen Solarisy, ale i ty chtějí péči a dokonalou údržbu. To jak se chová DPB k vozidlům vydrží jen tanky.
-vyházet současné zaměstnance a vedení
-upravit garáže (dílny, myčky, diagnostická centra)
-udělat pár zastřešených a vyhřívaných míst (zimní sůl nízkopodlažním vozidlům opravdu škodí-čidla, elektrika v podlaze apod.)
-naučit řidiče mít vztah k vozům
Až tohle DPB splní ať si koupí cokoliv. Co já bych doporučil Bratislavě je asi tento autobus (viz. odkaz nahoře). Soukromý dopravce v Praze si letos koupí 5 těchto vozů. Jedná se o nerozbitné turecké Mercedesy s jedním schodem. Takový kompromis mezi vysokou a nízkou podlahou za laciné peníze. Stavěno na ultrabrutální východoevropské silnice.
Reply on: Vladimír #16303:
Jasne, ze je zadarmo, na tej mojej fotke je vidno aj papier DOPRAVA ZADARMO. Jazdil na linke 53, na ktorej ma jedno poradie za den myslim len jeden odchod so zachadzkou do Grobu.
Reply on: Spectre #16307:
Každopádne, ak sa nemýlim, aspoň pri pohýnaní sa zo zastávky je povinnosť zazvoniť. Keď som bol naposledy v BA (2001), mal som dojem, že to samozrejmosťou nie je.

Ale tento rok sa chystám BA navštíviť, tak si názor potvrdím alebo upravím...
Reply on: J #16304:
Malo zvonia? Iste. Zvonit, ale s prehladom. Podla mna je uplne zbytocne zvonit niekde v Karlovke, alebo tam, kde je radiala a otvoreny zvrsok, pretoze tam sa ludia po trati prakticky nepohybuju. Niekde v centre by som ale urcite pred naslapnutim na jazdu cinkol. Bohuzial, vela vodicov vyznam zvonceka nechape a pouziva ho bud preto, aby si zazvonili len tak z roztopase (Iste deti - nemenujem), alebo furt vyzvanaju cisto s debility (teta M.). Tazko povedat, ci je to tak dobre. Ja osobne by som zrejme zvonil iba zo zastavky, pripadne, keby bol niekto moc blizko trati a vyzeralo by, ze ma namierene pod kolesa...
Reply on: Miso #16282:
Plynula spojnica Petrzalka - Raca ??? tebe sa zda prejazd Vazovovou a nasledne odbocenie na Radlinskeho plynule??? A viest takyto mestky tranzit centrom mesta (ved sa to dotyka Hviezdoslavovho namestia) je imho uchylnost. Pekne plynula spojnica Petrzalka - Pristavny most - obchvat Vajnor - Raca. Mne je vzdy smutno ked sedim na Hviezdoslavku a kusok odo mna je ta zelezobetonova opacha ... vraj stavba storocia 😞

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.