Nechce sa mi to teraz celé študovať, ale - dopyt po cestovaní je vyšší pri 96 v smere na Nové Mesto alebo do oblasti Galvaniho? Kde je vyšší, tam ju dať. Ak je možnosť ponúknuť vyššiu kapacitu takmer bez navýšenia vozokilometrov, treba ju ponúknuť tam, kde je dopyt, nie prevážať vzduch do oblasti kde je duplicita s 98 z Petržalky a hustou 50 v trase. Vzdialenosť Maxa Hella a ŽST N. Mesto je prakticky totožná s vzd. Maxa Hella a Avion.
nie je to nevyhnutná podmienka. Stačilo by iba v centre pár úprav čo sa týka vzdialeností zastávok. V Brne systém s minimom električkových liniek fungoval aj keď jediné NP čo tam mali boli KT8D5N a stále je to systém linkovania aj hustá sieť električiek, ktorú im môžeme iba ticho závidieť ? ako aj to, že autobusy sa najbližšie k centru dostanú na Mendlovo náměstí a Úzku, čo je kúsok pod Hlavním nádražím.
po bodoch :
1. zle si si to prečítal, lebo : navrhol som na Trnavskej dve autobusové linky, pričom obe s i=8/15/10//15, t.j. aby si na CSU mal nejaký systém v doprave, tak by skrátená L39 CSU - Trnavské mýto (dnešná L31) musela tiež premávať v i=8/15/10 a teraz čísla :
- kapacita na CSU dnes : 990/660/990//330-660
- kapacita pri dvoch linkách s i=8/15/10//15, pričom :
a) obe obsluhované klbákmi : 1650/880/1320//440-880
b) jedna kĺbová, jedna Solarisy : 1500/800/1200//440-800
c) jedna kĺbová, jedna sólo : 1350/720/1080//440-720
Otázka znie : možnosť ktorá by najviac kopírovala dopyt na CSU je, ktorá podľa teba?
Autobusy na CSU chodia využívané, nie je však dôvod zavádzať taký stav, že bude jazdiť tá doplnková linka s klbákmi alebo Solarismi a bude kapacita zbytočne vysoká.
2. Čo má Lamač a L63 spoločná s električkami?
3. Jazdím cez Patrónku dosť často, aby som vedel ako to tam vyzerá s jednotlivými linkami, nehovorím, že to mám dokonale zmapované na mám si z čoho vytvoriť úsudok o vyťaženosti tých, ktorých liniek ?
4. Vieš dobre ako to intony myslel, tak nerýp ? vždy keď sa hovorí o systéme "1 linka na radiálu" tak zpravidla platí, že jedna začína v Dúbravke a druhá v KV, takisto ako pri mojom systéme 2 linky na radiálu, platí, že KV má 3+1 linku.
teraz pozerám na starú mapu z r. 1992 a poviem ti, že L38 chodila k Matadorke ale vystriedala ju L23 potom, ktorá premávala po Viedenskej ceste a k Matadorke ako dnes L80. Avšak, keď bola L23 potiahnutá k Matadorke, tak L38 bola seknutá po Šafko. Aj kraťase na L201 si pamätám na nasadením klbákov na L201 sa situácia neporovnateľne zlepšila.
Re #162215 intony: zatiaľ by "na papieri" šlo :
1. zaviesť nosnú L30 pre Lamač,
2. namiesto L39,61 a 63 zaviesť dve linky v preklade na Trnavskej ceste s tým,že L61 by zostala a L63 by jazdila cez Galvaniho. L96 by končila na Novom Meste a verím, že by sa dalo s Avionom dohodnúť na reorganizácií liniek za cenu toho, že by za L63 a 96 premávala jedna linka v pravidelných odstupoch ? Avion zas niesú arogantní J&T. V takom prípade bude ale treba domyslieť kde by L63 z Avionu končila.
3. V Rači porobiť zmeny na L52,54,55,56 a 65 :
- L52 : bez zmeny trasy, i=6-7-13/30/20//30, 2x za hodinu od Východného pokračuje v trase : Príjazdná - ŽST Vajnory - Čierny hodník - zast. Uhliská (priebežná konečná) - Pri mlyne - Pračanská - ŽST Vajnory - Príjazdná - a pokračovanie do Rače
- L56 : Tbiliská - Detvianska - Východné - ... - Studená = odstránená zachádzka cez Barónku, kt. preberá L65, i=20/30/20//30
- L65 : Tbiliská - Barónka - Nám. A. Hlinku - Detvianska - Púchovská - Na pantoch - Rybničná - ... - Hradská - Dolné hony, v úseku Nám. A. Hlinku - Na Pantoch sú počas špičky vložené spoje do 1/2 intervalu = náhrada za L55, i=15/30/15//30
4. DPB má prichystaný aj plán na točenie L53 v Trnávke, kde by ľudia z Vajnor prestupovali na trolejbus, čím by sa šetrili vzkm a-busov a využívali by sa viac trolejbusy. Nepoznám síce bližšie situáciu ohľadom problému s prístupom na zast. Technická no vraj keby sa od zast. L63,65 a 96 vybudoval chodník do tej oblasti, odpadla by potreba L58 do tejto oblasti a tiež sa uvažovalo aj o zrušení L58 nakoľko je Mierová kolónia vraj dobre dostupná peši od električky.
5. Keď sa tu načtrla možnosť skrátenia L37 po Patrónku, príp. po Tesco Lamač pri zavedení nosnej L30 pre Lamač, tak ma napadla možnosť zlúčiť L20 a 22, pričom by sa spoje L22 skrátili po Tesco Lamač a vložili sa do CP L20. Dopravu k NOÚ by zabezpečovala L37 počas pracovných dní v čase 5:30 - 20:00 a mimo tejto doby by sa točila na Patrónke, príp. na Tescu Lamač.
6. Vlčie hrdlo - tak tu ma absolútne nič nenapadá nakoľko dve linky viesť by znamenalo, že by bola iba jedna linka, ktorá by ďalej pokračovala do P.Biskupíc a muselo by sa rozhodnúť akým smerom by to bolo, či v smere L70 alebo 87 a zas akým smerom do mesta potrebujú fakt nutne spojenie. L87 jazdí takto pokiaľ viem hlavne kvôli študentom, L70 kvôli spojeniu s AS a centrom a L74 kvôli spojeniu s Bajkalskou a Hl.st.
7. Posledná vec, čo by sa dala spraviť je spraviť konečne niečo s nesystémovým súbehom L84 a 99 a spojiť tiež L34 s 84 a nejak to dať dokopy s L83. Možno by si to vyžiadalo aj úpravy na trase L88.
Ak si spomínam 81 chodila aj v Petržalke trochu inak ako dnešná L83. L81 (kedysi 47) chodila Technopol -Hálová v trase 83jky ale potom nešla rovno na nadjazd a Nový most ale ešte cez Záporožskú a popri Inchebe (ako dnes L88).
Urcite to ma velky vyznam tahat L39 po trase Avion - Racko a zaroven L31 ako Slavicie Udolie - Trnavske, ked by to kludne mohlo ist do 1 linky - L39 ako sucasna len miesto suhvedznej by siel do avionu ?
Re #162200 no.ev.di.: clovek by mohol ironicky poznamenat "Lebo elektricky" ked sa snazis tak vehementne donutit jazdit inych nimi ?
Re #162212 no.ev.di.: 1 hodina nie je relevantna! Aj ja sa mozem na hodinu postavit niekam a ratat si ciselka a ludi. To by si musel stat niekolko hodin denne 7 dni v tyzdni minimalne 1 mesiac a ratat. Pretoze raz je autobus prazdny a na druhy den ten isty odchod nemusi stacit pobrat vsetkych cestujucich
Re #162215 intony: ta ukaz 1 linku na DB-KV-MESTO radiale ?
este ta doplnim ,ze este pod starym oznacenim L23 /82/ chodila v trase Safko-stanica okolo starej vozovne a dalej po Kosickej cez Mileticku na stanicu. Na 218 /201/ chodili kratase takze ju doplnala. Bola dost vytazena v useku stanica-Dulovo nam.
Do starej petrzky k Matadorke chodila cele veky L38 /50/ od OD Slimak.
Ak by sme chceli zaviesť podobne jednoduchý systém linkovania ako je v Petržalke, v celej BA, žiadalo by si to prekopať nielen Lamač, ale aj eliny na 1 jednu linku na radiálu a podobne aj trolejbusy. Myslím, že tu zatiaľ nie je atmosféra na radikalizmus ?
jak som písal pre AAA, tak ja som sa bál siahať na L37, ale keby jej seknutie po Patrónku, príp. Tesco Lamač, kde by sa točila predĺžená L204 neprekážalo, tak OK ? bude fajn ak sa podarí postupne troleje od Pražskej natiahnúť cez Brniansku aspoň po Tesco Lamač a tiež to rozšíriť v Trnávke.
dobrá otázka prečo to tak s L63 je, no zjavne šiel po nej dopyt smerom nahor, keď sa na nej zaviedla aj premávka mimo špičky. Čo sa týka tej nosnej L30 pre Lamač v i=5/10/6//10, tak som rád, že sme sa dohodli. Nehovorím, že mám výhradne iba ja pravdu, no cestujem cez Patrónku často, dakedy tam strávim aj hodinu, že si spravím prieskum ako jazdia linky tadiaľ. A priznám sa, že som sa veľmi bál dotknúť sa L37, že ako by ste na to reagovali, ale ak je podľa Vás úplne ok, že by L37 bola nahradená nosnou L30 a skrátená by bola po Patrónku či Tesco Lamač, tak nech je tak. ? Ďalší dotaz ale by som mal na riešenie výpadku v kapacite na úseku trasy L63 kde navrhnutá nosná L30 nepremáva. Niekto tu hovorí o kĺbovej L204, no treba mať na pamäti, že L204 premáva cez Kramáre, čo by bola oproti L63 zachádzka + by bolo zrušené spojenie Valašská - Kramáre (toto nemám zmapované ako jazdia ľudia na tomto úseku L204). V prípade odklonu kĺbovej L204 cez Pražskú (čo by bolo lepšie) by sa muselo posilniť niečo na Kramároch, najpravdepodobnejšie L212.
Čo sa týka L82 tak to bola šialená obchádza pri ceste z Hl.st do Petržalky. Najlepší smer pre cestovanie do Petržky z Hl.st. je cez Nový most, najideálnejší a najpriamejší by bol smer Hl.st. - Štefánikova - Nám.SNP - Starý most - Petržalka ... ako by povedali Česi "bejvávalo", chýba trať na Štefánikovej, ale dosť nostalgie... L82 skôr mala slúžiť ako spojenie oblasti Kapitulského dvora, Starej Petržalky, Viedenskej cesty so Starým mestom a Nivami. Jej ďalšia funkcia bolo spojenie Hl.st. s Nivami, avšak tam bola duplicitne s L201 v dlhom úseku a interval bol nejak od 15 do 20min myslím, takže preč s ňou. Cestovať s tým na Hl.st. z Petržky mohol ozaj iba vôl, lebo to bola obchádzka a okrem toho cez Starú Petržalku chodila na Hlavnú stanicu aj L81 s lepším intervalom a bez zachádzky.
V Petržalke je príklad ako by mali vyzerať nosné linky. Trasa čo najpriamejšia najrýchlejšia a hustý interval. Jasné že by to malo byť podložené dopravným prieskumom zo Segnárov, ale aby každých 5 min. v RŠ (obojsmerne) zachádzal autobus s 40 ľuďmi 3 min. niekam mimo trasu, kde v priemere do každého spoja nastúpi max. 1 človek...
A prečo pod most? No tam by nahradila 37, ktorá by išla iba po Patrónku, resp. by bola zakomponovaná do BID spolu s linkou do Mariánky.
V 21. storočí ťahať novú nosnú autobusovú linku priamo do centra... to si myslím (a dúfam) že v Ba nikdy neprejde.
63 viem že sú kĺbaky, v špičke majú svoj význam, lebo to zabezpečuje spojenie Patrónka - Šancová - Trnavské mýto - (Bajkalská), ktoré je dnes podľa mňa dokonca nedostatočné. Ale to by skôr chcelo tú kĺbovú 204, ktorá by išla už obojsmerne cez Patrónku a na Voj. Nemocnicu
Musim sa opravit. Vtedy to bola este L48,ktoru takto rozdelili a nie L51 ako som pisal. Takze dost davno.
Pred precislovanim chodila do Mierovej Kolonie L68 ,kde sa aj tocila.Bol tam 20 min.int. s dierami na prestavku.
Ako som už povedal, mne vadí najmä to, že stále niečo riešiš bez podkladov. Tie tvoje "merania" mi pripomínajú jeden článok v časopise, čo si hovorí dopravný a odborný, kde nejaký inžinier počítal hospodársky výsledok IC vlakov. A počítal to bohužiaľ, ako ty. V KE je plná polka vozňa, v Poprade sa vlak silnejšie zaplní v ZA je vlak skoro plný, tak na 90%. A aby som mu nekrivdil, mám dojem, že odhadol koľko % je študentov. A z toho vypočítal daný človek tržbu, ktorú 1 IC vlak v nedeľu vytvorí. Hoci keď chcel robiť relevantnú štúdiu, mal ísť do ZSSK a požiadať ich o info za dlhšie časové obdobie, koľko je predaných miesteniek do daného vlaku, odkiaľ a kam sú vydané, a pod..
Čo sa týka 81, už som Ruslanovi napísal. A k Lamaču, toto už vyzerá celkom rozumne. Aj keď imho, tieto tvoje zmeny a reorganizácie od stola, aj tak podľa mňa nemôžu byť dobré. Ale pokiaľ poznáš výsledky dopravných prieskumov, tak beriem späť. ?
AAA