Taka teoreticka otazka: Tyka sa to, ze majitel zeleznicnej infrastruktury musi na trat "pustit" aj ineho dopravcu aj elektriciek? Inymi slovami, keby som si kupil elektricku a chcel nou jazdit po Bratislave, musel by mi to DPB povolit?
"Namiesto poloprázdnych vlakov by mohli jazdiť plné autobusy. Aj tak si vie ministerstvo dopravy predstaviť šetrenie v železničných spoločnostiach. Ide však len o čiastkové riešenie ozdravného plánu, ktorý mal rezort predložiť už včera. K tomu, aby mohli stratové vlaky nahradiť autobusy, potrebuje ministerstvo najprv získať vplyv v autobusových firmách. Poradca ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) Marián Kolník navrhuje, aby rezort kúpil ich akcie. Tie vlastnia súkromníci, ale aj Fond národného majetku. Vyplýva to zo zápisnice z rokovania rezortu a samospráv."
"Župy sa boja. Otázne je, kam ministerstvo akcie, ktoré chce získať, presunie. Jednou z možností je, aby ich získala Železničná spoločnosť Slovensko. Tá by si tak mohla cez vplyv u autobusových dopravcov sama určovať, na ktorú trasu vyšle vlak a kam pôjde autobus. Chúťky na akcie však majú aj samosprávne kraje. Práve župani v týchto dňoch rokujú so železničiarmi o tom, ktoré spoje sa budú musieť škrtať v záujme šetrenia."
Čo myslíte, bolo by správne, keby tie akcie v SAD-kách vo vlastníctve FNM získali samosprávne kraje? Podľa mňa áno, keďže oni objednávajú výkony vo verejnom záujme. Snáď nemusíme úplne všetko rozpredať súkromným firmám (a to nie som "ficovolič")...
ale, no... prečo ale nespraviť nadväznosť spojov keď by to aspoň niekto mohol využiť? Ono to nie je tak, že spraví sa nadväznosť, prestup a nahrnie sa tam 60 ľudí... všetko postupne príde. Ale keď sa k tomu bude takto staviať každý dopravca, že "načo, robiť nadväznosti medzi spojmi, keď tak nikto necestuje", ale akoby aj mohol cestovať niekto tak, keď sa nedá prestupovať, v tom je celý ten vtip.
to nehovorím, že kvantá ľudí ale prečo neumožniť nadväznosť spojov keby bola šanca žeby tak dakto cestoval?! To je taký argument, jak keď mi došlo zo železníc, že nemajú dôvod robiť vlakové spojenie BA - Rajka, lebo Pannoniou cestuje veľmi málo ľudí. Však ale akoby niekto mohol cestovať na trase kde nič nejde, resp. kde nie je možnosť prestúpiť?! ?
Mam v plane bojovat proti tomu tendru na kupu tych zariadeni do MHD podnetmi na vsetky mozne miesta, kto ma zaujem mi s tym pomoct, nech sa mi pls ozve na mail a ked ten tender vyhlasia tak sa do toho pustime.
Také prestupy sú nerealizovateľné už len kvôli zle spravenej chronometráži 801-ky, keď tá už do Rajky prichádza s meškaním (viac v Dispečerskom fóre).
Asi tak 3 - 5 minút. A taký detail: Chodník je na opačnej strane cesty než tá zastávka a železničná stanica, takže cez cestu treba prechádzať dvakrát (alebo namiesto chodníka ísť po kraji cesty a sčasti tuším po tráve).
Ešte je spojenie 1 x denne Bratislava - Gyor v oboch smeroch (Student Agency po diaľnici do Budapešti).
Pamätáte si niekto osobné vlaky z Komárna do Komáromu, čo boli pred niekoľkými rokmi zrušené Ako často to premávalo? Premávali do / z Komáromu niekedy na Slovensko aj autobusy?
koľko min to tak trvá pešo k vlakovému nástupišťu odtiaľ? Potom vlastne ani tie prestupy kde je rezerva 4-6min sú v hajzlu a nemusí ani človek sa unúvať, žeby to stihol ? jááááj, môj ty bože, keď Slováci dačo robia tak najprv si 5x ukážeme ako sa to robí zle a potom keď ideme aplikovať normálne riešenie, tak už je po funuse ?
A zastávka 801-ky "Rajka" v skutočnosti nie je pred železničnou stanicou, ale je o niekoľko metrov ďalej - kúsok od pumpy MOL. Je to vlastne maďarská zastávka "sz. ib. = szövetkezeti italbolt". Takže rovnako ako v Rakúsku sú využívané iba už existujúce zastávky tamojších dopravcov.
nejaký podobný paškvil splodili v SADDS keď ráno ide autobus do Gyoru a poobede o 15:30 naspäť ? normálne tento kreténizmus nepochopím nikdy, že jediné miesta kde sa dalo donedávna dostať normálne dopavou do Maďarska boli Štúrovo, Fiľakovo a Čaňa a našťastie pribudla aj Rajka, kde je ale biedna nadväznosť spojov ďalej smerom na Mosonmagyárovár a Gyor či smerom na Szombately.
Od neviemkedy bola skrátená linka dopravcu Volánbusz "Bratislava - Mosonmagyarovar - Gyor - Budapest" iba na územie Maďarskej republiky.
Z AS Mlynské nivy to chodilo 15:30 h každý deň. Ten spoj poobede do Budapešti premáva v pôvodných časoch - ale až z Rajky. Predpokladám, že aj ten ranný do Rajky ide v pôvodných časoch.
si robíš z toho prdel no predĺžením intervalu na L93 a 94 iby vyženieš ľudí z MHD a ubrať z L95 už môže iba debil, tá už teraz jazdí ráno narvaná, tak neviem čo chce ešte z nej kto uberať?! ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
Z AS Mlynské nivy to chodilo 15:30 h každý deň. Ten spoj poobede do Budapešti premáva v pôvodných časoch - ale až z Rajky. Predpokladám, že aj ten ranný do Rajky ide v pôvodných časoch.