Reply on: ear4 #161688:
L95: ide o to, že z L95 je už aj tak vyhliadkova linka, keď nejde priamo cez Starý most a jej účelom je čo najrýchlejšie dostať ľudí z Petržalky na Šafko. Keby zastavovala na Bosákovej, určite by bola pomalšia viac ako o 20 sekúnd (zastávka, semafor).
" Okrem toho, 96/78/68... kazda linka stoji na inej zastavke, takze ak niekto chce ist do centra."
Z Bosákovej sa dá dostať na Apollo (prestup na L95) s L78 a zo Šustekovej L68. Bosáková je od Šustekovej dostupná aj v pešej dostupnosti. Alebo sa dá ísť aj s L84, L99 na Farského a odtiaľ na L95.
Mike
- Po prvé jazdná doba linky č. 32 v pracovné dni je dnes "pomalá" - robená na špičku a v sedle keď nie sú zápchy sa buď treba extrémne šuchtať, alebo vodiči idú do náskoku (2, 3 min.) takže to nemôžeš brať až tak 100%.
- Po druhé, ak by Tebou vypočítané kolo malo 39 min. tak k tomu na hlavnej stanici musíš pripočítať nevyhnutný čas na vyrovnanie meškania (má ho každá jedna linka MHD v BA). Najčastejšie býva u "bežných" liniek 3 min., ale keďže toto by bola okružná linka, mal by byť asi 4 min. alebo 5 min. (To je preto, že aj keď vodič nejaké minúty mešká, aby nemohol povedať že prišiel o prestávku)
Ďalej k tomuto času pripočítaj čas potrebný na prejazd obratiskom (tiež ho má každá linka MHD v BA) - t. j. od výstupišťa na nástupište... v ideálnom prípade 1 min. ale konkrétne tu tušim 2..
a ešte k tomu pripočítaj tzv. technologický čas - tiež ho má každá linka MHD v BA, aj keď iba na jednej konečnej - to sú 3 min. (na pozretie vozidla, zvnútra zvonku.. až po pripočítaní týchto časov Ti vyjde prestávka.. ale podľa zákonníka práce je prestávka minimálne 15 min... Samozrejme, pri obežnej dobe 1 hod. nemusí byť prestávka každé kolo...
- po tretie, ten systém čo popisuješ (že raz za 4 hod. na prestávku ide s vozidlom iný vodič), teda ten "iný" vodič sa u nás volá striedač. Len na celé kolo linky je výhodný tam, kde má kolo okolo pol hodiny.. ak ide dlhšie už je to na úkor efektivity..
striedač ide na celé kolo napr. na linkách 13, 210, 94, ale aj 88..
Druhá možnosť je, že strieda vodiča "na trati" potom ide na konečnú a vráti sa na tú zastávku kde do svojho vozidla ide opäť pôvodný vodič. Tento systém funguje napr. na linkách 3 a 11 v úseku ŽST Vinohrady - Rača, 2 Polus - Zl. Piesky alebo 12 K.Ves - Dúbravka ..
lenže striedanie na trati už nie je také pohodlné a navyše u autobusov by mohol byť problém s dodržiavaním cp (takto napr. mala kedysi prestávky L50 v úseku ŽST N. Mesto - OD Slimák)
A tento systém sa neoplatí u dlhších liniek s hustým intervalom
napr. na linkách 201/202 by to teoreticky šlo v úseku Cintorín Ružinov - Čiližská, ale kým spolu by sa tam ušetrili 2 vozy (4 vodiči), tak tých "striedačov" by tam bolo treba minimálne 6..