Kym tam bude elektricka, teba uz budu trapit akcie v lidli a budes chciet priame spojenie do kazdej diery v BA ? Ten trolejbus je perspektivnejsi.
Re #161494 no.ev.di.: Vies preco ludia vyuzivaju 133?
- Su rychlejsie pod novym mostom a na malej scene (ich netrapi, ze to nestoji vsade, ale ze to tam je skor)
- Vozidla su moderne, nizkopodlazne a atraktivnejsie ako Často-Klamané-Deti T3/T6/K2(S)
- nestoja pri kazdej vrbe (kolizne body/semafory atd). Pri abusoch mas v podstate zelenu vlnu ak ide spravnym tempom resp. je par miest, kde abus nestoji a elektricka ano, pri elektrickach to mas "podla nalady"
Kym sa toto nezmeni, tak sa aj na hlavu mozes postavit, nikto ti nebude prestupovat zo 133 na elektricky
Ad L133:
Myslím, že aj odporcovia tejto linky uznajú, že jej existencia aspoň v minimálnom rozsahu ráno je nutná kvôli nedostatočnej kapacite električkových liniek. Poobede by z tohto dôvodu nemusela byť, ale keď už rieši vzťahy s lokalitami kde sa nedá na jeden rozumný prestup dostať, tak budiš. V tom prípade by som ale navrhoval nasledovnú zmenu.
Upraviť linku 133 nasledovne:
Nová budova SND - Landererova - Marianum - Autobusová stanica - Wustenrot - Malá scéna - Molecova - Janotova - Baníkova - Segnerova - Molecova - Malá scéna - Wustenrot - Autobusová stanica - Košická - Landererova - Nová budova SND
Dôvody:
+ prestup na hrane z L33 (základný štandard cestovania),
+ nejazdí zbytočne pod drôtmi na DD (plus pre odporcov tejto linky),
+ skutočný expres z Karlovky na Mlynské Nivy (plus pre obyvateľov KV a DD),
+ keďže nestojí pri zastávkach električiek, nepotrebuje kapacitu pre tých, ktorým je zaťažko prestúpiť (plus pre obyvateľov KV a DD ktorý naozaj potrebujú cestovať ďalej ako pod Nový most),
+ interval by (myslím) postačoval kľudne 12/-/15//- (možno s nejakým vloženým spojom v čase navyššej spičky, alebo kapacitejšie vozidlo na tieto poradia) (plus pre celú BA, keďže sa ušetria výkony),
- neobsluhuje celé DD (čo si myslím, že by nemusel byť až taký problém),
- budú nadávať tí čo si zvykli (ale takí sa vždy nájdu, holt ekonomika je ekonomika). ?
Podľa potreby by asi bolo nutné mierne zahustiť interval na L33.
na čo budeme platiť za trolejbusovú trať súbežnú s električkovou traťou mi nevieš povedať prosím ťa? Nebolo by lepšie predĺžiť električku od Šafka cez Dostojevského k ASMN? Ale nezakopal som pod zem tvoj návrh definitívne, ak by sa rozhodlo, že by jedného dňa v úseku Nový most - Patrónka nahradil L30 a 37 trolejbus a zároveň by sa pri obsluhe Slávičieho údolie (dnes L31+39) počítalo s trolejbusom a nie električkou, tak potom by aj trolejbus mohol z DD ísť po nábreží na ASMN, otázne je či by nebolo lepšie ten t-bus z DD seknúť po Nový most a radšej predlžovať na ASMN električku. Problémom dnes je, že nevieme pre čo sa mesto v prípade Slávičieho údolia rozhodne... ?
lenže v akom intervale si predstavuješ počas sedla a víkendu L133? 20minút? K tomu L33 a 32 tiež 20minút a dielo skazy je dokonané. ? Ja by som v prvom rade navrhol aby sa dokúpil ešte aspoň 2-4 "duobusy" a interval L33 aby bol nepravidelný, t.j. podľa toho ako premáva L32 a L133. Dal by som takto v špičke :
L133 odchod z DD o X:05,X:17,X:29,X:41,X:53
L32 odchody z DD o X:02,X:14,X:26,X:38,X:50
L33 odchody z DD o X:00,X:08,X:11,X:20,X:23,X:32,X:35,X:44,X:47,X:56
Riešením by bolo aj to keby sa vybudovala trolejbusová trať presne podľa toho ako kedysi L33 robila slučku cez Janotovu a mohlo sa prestupovať z L33 na električky na Segnerovej. L32 by robila otočku v rovnakom smere teda prišla by od Botanickej prešla cez Molecovu, Janotovu a späť po Karloveskej na Hl.st. V dnešnom stave je nemožné vytvoriť ideálny preklad medzi linkami s odlišnou kapacitou a významom, hlavne keď najväčšej popularite sa teší "záhradníkova" L133, ktorou napáchal skôr viac škody ako úžitku, lebo teraz sa jej celé Dlhé diely držia jak kliešte a snaha predísť vzniku a prevádzke takýchto liniek dostala vďaka jednému populistickému hajzlovi facku namiesto toho aby v tom celom porotekcionizme aspoň sa snažil nájsť systematické riešenie pre dopravu z Dlhých dielov a síce v podpore trolejbusovej trakcie kúpou ďalších trolejbusov a príprave projektu napojenia Dlhodielskej trate na zvyšok siete.
no v tejto podobe tie trolejbusy fakt nemaju vyznam - ale kebyze sa urobi prepojenie DD-HL ST cez mlynsku ci DD - ASMN cez nabrezie, tak zmysel budu mat
Obyvatelia DD by mohli poskladať sumu, za ktorú bola vybudovaná trolejbusová trať, keďže ide vlastne o zbytočnú investíciu a jednu 25Trky vystaviť na pešiu zonu pred školy ako memento. ?
a v prípade, že nie je zápcha, tak zas 133 nestojí na všetkých elinových zastávkach, keby jej pridali zastávky, už možno nebude taká obľúbená...
ale minule som si popoludní skúsil spraviť také nereprezentatívne pozorovanie rýchlosti - naraz sme vyrazili z Molecovej 4kou a rovnako štartovala aj 133ka a na La(n)franconi obe stáli v rovnakom čase na svojej zastávke, pričom 133 vynecháva Botanickú...
Re #161484 Trolleybus: a asi si zabudol, ze od septembra som sa v zapche zasekol iba 2 krat, pricom som meskal iba raz A to jazdim vacsinou spojmi 6:34 - 6:46; 7:04 - 7:34 ci 7:58 - 8:16
Re #161488 AAA: ja a logika? Vsak ja som podla dunca "pohlavny ud" ?
preco potom nimi vsetci cestuju a radsej nenastupia do 33 a pockaju si na 133?
ale suhlasim s tym ze by sa mohlo nieco spravit s DD , niektore linky by sa dali zrusit, chodi tam nehorazne vela autobusov v porovnani s inymi castami, vsetci vieme vdaka komu...
ani sa necudujem tym, co su z DD ze im 133 tak vyhovuje a nechcu za ziadnu cenu pocut o jej ruseni , jednoducho ked si zoberiete len cestu k novemu mostu, v pohode sa da usetrit aj okolo 5 minut, nemusia prestupovat + 133 je rychlejsia ako elektricka, skorej by som uvazoval zhorsit trochu interval na L33, keby byvam na DD ani mne a myslim si, ze nikomu by sa nechcelo prestupovat na elektricky ked mozu ist rychlejsie a priamo, viem ze elektricka by mala fungovat ako nosny system ale naozaj tak nefunguje, kedze je pomalsia ako autobusy a stoji pomaly vsade kde sa len da, zastavky tak na husto
a konecne nejake dobre spravy zastavky na znamenie a rusenie 156 a podobne, este by mohli aj par elektrickovych zastavok zrusit, zacat by mali vazovovou a nepostavit tu novu pred trnavskym mytom
Ved viem ako si to myslel, len som narazal na to ze takcitak to bude vzduchoprazdno spojene aspon do 1 linky a usetri sa ovela viac .?
Na 82ke boli 2 vozy 4 soferi ,
na 180 bol1 voz 1 sofer ,
na 89 vyzera ze bude 1 voz 1 sofer
+ asi sa usetri daco aj na vikendovej 51 a zrusenej 156
Inak 3502 je evidovany o5 medzi schopnymi nevyradenymi vozidlami ?
minibusy treba primárne na L35,44,135 a 147, t.j. tam kde by sa ani SOR B(N) 9.5 nenatrepal v niektorých úseko trasy. Na L151 už som videl aj SORku 9.5, takže tam sa nič nedeje ak nie je minibus.
MatejBA
Re #161477 Ruslan: Suhlasim, mali by ju zrusit
Re #161483 matt11: ?
Re #161484 Trolleybus: a asi si zabudol, ze od septembra som sa v zapche zasekol iba 2 krat, pricom som meskal iba raz A to jazdim vacsinou spojmi 6:34 - 6:46; 7:04 - 7:34 ci 7:58 - 8:16
Re #161488 AAA: ja a logika? Vsak ja som podla dunca "pohlavny ud" ?