Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ad L133:
Myslím, že aj odporcovia tejto linky uznajú, že jej existencia aspoň v minimálnom rozsahu ráno je nutná kvôli nedostatočnej kapacite električkových liniek. Poobede by z tohto dôvodu nemusela byť, ale keď už rieši vzťahy s lokalitami kde sa nedá na jeden rozumný prestup dostať, tak budiš. V tom prípade by som ale navrhoval nasledovnú zmenu.
Upraviť linku 133 nasledovne:
Nová budova SND - Landererova - Marianum - Autobusová stanica - Wustenrot - Malá scéna - Molecova - Janotova - Baníkova - Segnerova - Molecova - Malá scéna - Wustenrot - Autobusová stanica - Košická - Landererova - Nová budova SND

Dôvody:
+ prestup na hrane z L33 (základný štandard cestovania),
+ nejazdí zbytočne pod drôtmi na DD (plus pre odporcov tejto linky),
+ skutočný expres z Karlovky na Mlynské Nivy (plus pre obyvateľov KV a DD),
+ keďže nestojí pri zastávkach električiek, nepotrebuje kapacitu pre tých, ktorým je zaťažko prestúpiť (plus pre obyvateľov KV a DD ktorý naozaj potrebujú cestovať ďalej ako pod Nový most),
+ interval by (myslím) postačoval kľudne 12/-/15//- (možno s nejakým vloženým spojom v čase navyššej spičky, alebo kapacitejšie vozidlo na tieto poradia) (plus pre celú BA, keďže sa ušetria výkony),
- neobsluhuje celé DD (čo si myslím, že by nemusel byť až taký problém),
- budú nadávať tí čo si zvykli (ale takí sa vždy nájdu, holt ekonomika je ekonomika). ?

Podľa potreby by asi bolo nutné mierne zahustiť interval na L33.
Reply on: MatejBA #161493:
na čo budeme platiť za trolejbusovú trať súbežnú s električkovou traťou mi nevieš povedať prosím ťa? Nebolo by lepšie predĺžiť električku od Šafka cez Dostojevského k ASMN? Ale nezakopal som pod zem tvoj návrh definitívne, ak by sa rozhodlo, že by jedného dňa v úseku Nový most - Patrónka nahradil L30 a 37 trolejbus a zároveň by sa pri obsluhe Slávičieho údolie (dnes L31+39) počítalo s trolejbusom a nie električkou, tak potom by aj trolejbus mohol z DD ísť po nábreží na ASMN, otázne je či by nebolo lepšie ten t-bus z DD seknúť po Nový most a radšej predlžovať na ASMN električku. Problémom dnes je, že nevieme pre čo sa mesto v prípade Slávičieho údolia rozhodne... ?
Reply on: MatejBA #161490:
lenže v akom intervale si predstavuješ počas sedla a víkendu L133? 20minút? K tomu L33 a 32 tiež 20minút a dielo skazy je dokonané. ? Ja by som v prvom rade navrhol aby sa dokúpil ešte aspoň 2-4 "duobusy" a interval L33 aby bol nepravidelný, t.j. podľa toho ako premáva L32 a L133. Dal by som takto v špičke :
L133 odchod z DD o X:05,X:17,X:29,X:41,X:53
L32 odchody z DD o X:02,X:14,X:26,X:38,X:50
L33 odchody z DD o X:00,X:08,X:11,X:20,X:23,X:32,X:35,X:44,X:47,X:56

Riešením by bolo aj to keby sa vybudovala trolejbusová trať presne podľa toho ako kedysi L33 robila slučku cez Janotovu a mohlo sa prestupovať z L33 na električky na Segnerovej. L32 by robila otočku v rovnakom smere teda prišla by od Botanickej prešla cez Molecovu, Janotovu a späť po Karloveskej na Hl.st. V dnešnom stave je nemožné vytvoriť ideálny preklad medzi linkami s odlišnou kapacitou a významom, hlavne keď najväčšej popularite sa teší "záhradníkova" L133, ktorou napáchal skôr viac škody ako úžitku, lebo teraz sa jej celé Dlhé diely držia jak kliešte a snaha predísť vzniku a prevádzke takýchto liniek dostala vďaka jednému populistickému hajzlovi facku namiesto toho aby v tom celom porotekcionizme aspoň sa snažil nájsť systematické riešenie pre dopravu z Dlhých dielov a síce v podpore trolejbusovej trakcie kúpou ďalších trolejbusov a príprave projektu napojenia Dlhodielskej trate na zvyšok siete.
Reply on: intony #161492:
no v tejto podobe tie trolejbusy fakt nemaju vyznam - ale kebyze sa urobi prepojenie DD-HL ST cez mlynsku ci DD - ASMN cez nabrezie, tak zmysel budu mat 🙂
Reply on: MatejBA #161490:
Obyvatelia DD by mohli poskladať sumu, za ktorú bola vybudovaná trolejbusová trať, keďže ide vlastne o zbytočnú investíciu a jednu 25Trky vystaviť na pešiu zonu pred školy ako memento. ?
Reply on: Trolleybus #161484:
a v prípade, že nie je zápcha, tak zas 133 nestojí na všetkých elinových zastávkach, keby jej pridali zastávky, už možno nebude taká obľúbená...
ale minule som si popoludní skúsil spraviť také nereprezentatívne pozorovanie rýchlosti - naraz sme vyrazili z Molecovej 4kou a rovnako štartovala aj 133ka a na La(n)franconi obe stáli v rovnakom čase na svojej zastávke, pričom 133 vynecháva Botanickú...
Reply on: no.ev.di. #161471:
Pianko psychos, prezivas to ? Ale v jednom mas pravdu - dost ludi by privitalo zrusenie/zmenenie premavky L33 pri zachovani L133 celotyzdenne ?

Re #161477 Ruslan: Suhlasim, mali by ju zrusit

Re #161483 matt11: ?

Re #161484 Trolleybus: a asi si zabudol, ze od septembra som sa v zapche zasekol iba 2 krat, pricom som meskal iba raz 🙂 A to jazdim vacsinou spojmi 6:34 - 6:46; 7:04 - 7:34 ci 7:58 - 8:16 🙂

Re #161488 AAA: ja a logika? Vsak ja som podla dunca "pohlavny ud" ?
Reply on: matt11 #161483:
A hovorí ti niečo ekonomika? Čím bude 33 jazdiť nečastejšie, tým bude náklad na každý km, ktorý tá linka spraví vyšší.
Reply on: MatejBA #161467:
Skôr skráťme 32 na Molecovu a nechajme 33 ty logik. ? ? ? ?
Reply on: matt11 #161485:
BTW. tá trolejbusová trať na DD nemá význam, lebo tam jazdí viac autobusov ako trolejbusov a to aj vďaka fanúšikom L133.
Reply on: matt11 #161485:
Pretože radšej budú cestovať dlhšie, ale bez prestupu ako kratšie ale s prestupom.
Reply on: Trolleybus #161484:
preco potom nimi vsetci cestuju a radsej nenastupia do 33 a pockaju si na 133?
ale suhlasim s tym ze by sa mohlo nieco spravit s DD , niektore linky by sa dali zrusit, chodi tam nehorazne vela autobusov v porovnani s inymi castami, vsetci vieme vdaka komu...
Reply on: matt11 #161483:
Asi si zabudol, že autobsuy stoja v zápeche a ráno teda na Karloveskej a nábreží býva, zatiaľ čo električky idú plynulo ďalej.
ani sa necudujem tym, co su z DD ze im 133 tak vyhovuje a nechcu za ziadnu cenu pocut o jej ruseni , jednoducho ked si zoberiete len cestu k novemu mostu, v pohode sa da usetrit aj okolo 5 minut, nemusia prestupovat + 133 je rychlejsia ako elektricka, skorej by som uvazoval zhorsit trochu interval na L33, keby byvam na DD ani mne a myslim si, ze nikomu by sa nechcelo prestupovat na elektricky ked mozu ist rychlejsie a priamo, viem ze elektricka by mala fungovat ako nosny system ale naozaj tak nefunguje, kedze je pomalsia ako autobusy a stoji pomaly vsade kde sa len da, zastavky tak na husto
a konecne nejake dobre spravy zastavky na znamenie a rusenie 156 a podobne, este by mohli aj par elektrickovych zastavok zrusit, zacat by mali vazovovou a nepostavit tu novu pred trnavskym mytom
Reply on: 810zssk #161480:
Ved viem ako si to myslel, len som narazal na to ze takcitak to bude vzduchoprazdno spojene aspon do 1 linky a usetri sa ovela viac .?
Na 82ke boli 2 vozy 4 soferi ,
na 180 bol1 voz 1 sofer ,
na 89 vyzera ze bude 1 voz 1 sofer
+ asi sa usetri daco aj na vikendovej 51 a zrusenej 156

Inak 3502 je evidovany o5 medzi schopnymi nevyradenymi vozidlami ?
Reply on: Petto #161475:
minibusy treba primárne na L35,44,135 a 147, t.j. tam kde by sa ani SOR B(N) 9.5 nenatrepal v niektorých úseko trasy. Na L151 už som videl aj SORku 9.5, takže tam sa nič nedeje ak nie je minibus.
Reply on: Petto #161475:
Ale vsak ja netvrdim opak. Len hovorim, ze aj tak je to zlepsenie, lebo sa usetri voz a vodic.
Reply on: Technopol #161478:
Naco? Zbytocna zachadzka.
Keď už je tu zmena 801, nebolo by dobré ju potiahnuť cez Nivy ? Rajka - most Apollo - Nivy - Nové SND a rovnako späť
Reply on: TomJ #161476:
Najrozumnejšie by bolo, keby L36 zrušili úplne. Zachádzka na Polianky sa dá riešiť aj inak.
A na L89 bude SOR BN9,5 tak akurát. Vždy lepšie ako minibus, namiesto ktorého by tam aj tak na 90% bola Karosa (dopadlo by to tak ako na L36)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.