Žiadny no problem. Odkazujem Ťa na môj predchádzajúci príspevok o Námestí SNP, resp. o organizácii dopravy na námestí. Ak by sa uvoľnilo SNP pre nočnú dopravu, bolo by treba upraviť zábrany (betónové hranty na kvety, vodorovné značenie a pod). To by ich niekto pred nočnou dopravou dal preč a po jej ukončení zase naspäť? Buď sa tam obnoví cestná doprava (kvôli nočákom) úplne, alebo vôbec.
To je práve to, čo bude treba v prípade takéhoto variantu nočnej dopravy domyslieť - doriešiť. Keď tak na to pozerám, nie je veľa miest - námestí - plôch, kde by sa dala aspoň časť nočných spojov organizovať. No - uvidíme, aké budú návrhy, čo na to Magistrát, občania, atď...
Ešte trochu zaspamujem pre tých, ktorým ušiel jeden link :
Dotazy a odpovědi. Zdroj: Dopravní podnik Bratislava:
1. Môžete špecifikovať o akú technickú poruchu pri tomto type autobusu išlo? My máme totiž informáciu, že problém bol s točňou. Vraj tam boli nejaké slabé liatinové prvky, ktoré praskali a museli sa údajne spevňovať rámy. (Technické problémy potvrdil aj hovorca primátora Andrassy, ktorý hovoril s pánom Derkayom)
Ako uviedol včera pan Ing. Derkay , výrobca uskutočnil kontrolu vozidiel v rámci záruky. Podobne postupoval výrobca podľa mojich informácií aj v Prahe. Predmetom servisného zásahu bolo nastavenie pérovania náprav zadnej časti vozidiel s ohľadom na š pecifické podmienky Prahy a Bratislavy (kvalita ciest, prejazdy električkových pásov a pod.), pri ktorých dochádzalo k namáhaniu rámov nízkopodlažných vozidiel.
2. Koľkých autobusov sa tieto poruchy týkajú?
Nemožno hovoriť o poruchách. Výrobca kontroluje vozidlá po odjazdení určitého počtu kilometrov v rámci prevencie. Pre nás ako pre dopravcu je podstatné, že vozidlá sú prevádzkyschopné a bezpečné.
3. Skončili sa už spomínané opravy v záruke? Lebo pán Andrassy mi povedal, že nie. Kedy sa skončia? A kedy odišli do Libchav?
Momentálne všetky vozidlá flotily SOR BN 18 sú v prevádzke.
4. Aká je záruka, že sa podobné nekvalitné autobusy už nedostanú do Dopravného podniku v Bratislave? Máte na to nejaké kontrolne mechanizmy? Aké?
Nemožno hovoriť o nekvalitných autobusoch. DPB, a.s. prevádzkuje vozidlá od českého výrobcu SOR už viac ako desať rokov. Vozidlá sa podľa relevantných štatistických údajov hodnotia ako jedny z najspoľahlivejších. Čo sa týka kontrolných mechanizmov pri nákupoch vozidiel sú determinované zákonom o verejnom obstarávaní, pričom kľúčových hodnotiacim kritériom musí byť najnižšia cena. Prihliada sa aj na referencie výrobcu ako na vedľajší hodnotiaci parameter. Podobne bolo postupované aj v uvedenom medzinárodnom tendri.
5. Môžete vyčísliť stratu, ktorá vznikla stiahnutím autobusov z MHD? Stačí mi aj odhad alebo interval.
Strata nevznikla. Na kontroly vozidiel je vyhradený plánovaný čas v rámci pravidiel údržby vozidiel MHD v Bratislave tak, aby nebola ohrozená pravidelná výprava podľa platných grafikonov.
6. Za koľko DP BA nakúpil v medzinárodnom tendri spomínané autobusy?
Cena jedného autobusu bola 272 000 Euro (bez DPH)
Tak z hľadiska rozjazdov na všetky smery sa javí najvhodnejší dovjuzol Kollárko-Hodžko a v prípade, žeby práve pruhy na Kollárku slúžili v noci len pre MHD možno by to aj kapacitne postačovalo.
Hodžko je malé, ASMN by unieslo tak max. 4-5 nočákov (ak rátame, že na nejakej by boli krátke vozidlá), z pod Nového mosta by som možno tak 5-6 nočákov zaviedol, na Hodžku by mohla ostať klasika ako dnes s tým, že N72 by pokračovala na Kramáre, t.j. niečo ako N44/47, a potom ostatné linky riešiť tak, že by krátky čas zastavili napr. pod Novým mostom ako L133 má zastávku alebo na AS ako stojí L50. Ešte by sa dalo možno využiť aj stojisko Eurovea alebo pri SND.
ja by som radšej SNP nechal ako je, lebo ešte sa tam nakvartíruje IAD a je po srande. Okrem toho treba mať na pamäti, že niekde by tie autobusy museli stáť a jazdiť, takže by si to odniesla električková trať. Nehovorím, žeby utrpela veľmi tými nočákmi, ale nemyslím, že by bolo nutné to riešiť práve ťahaním spojov cez SNP. Keby tade prešli 2-3 linky, nič by sa nestalo, ale dá sa to riešiť stále inak.
Nový most by to kapacitne neuniesol. Myslím, že jedna z variant bude viacero výjazdných miest nočákov v meste, ako vyššie hovorí no.ev.di. Len to treba domyslieť.
Dúfam, že jadrom celej Tvojej kritiky cp.sk nie je len to, že systém namiesto poznámky "nejde cez prázdniny" napíše "nejde od 1.VII do 31.VIII"
Je pravda, že cp.sk zobrazuje vývesky trocha inak ako iMHD, nakoľko jednotlivé typy dní zobrazuje len keď sú aktuálne (napríklad prázdninový stĺpec zobrazí len v tom týždni, kedy skutočne prázdniny sú). Ale inak ho považujem za plne použiteľný systém a najmä v poslednej dobe prešiel viacerými dobrými zmenami, nielen v grafike.
Neviem, kto koncipoval text zmluvy, ale fakt je rozdiel v definícii štandardu, kde časová odchýlka pre odchod z východzej zastávky je 0 min (0 - 59 s), čiže ani o jednu sekundu skôr. Neprijateľná situácia pre odchod z východzej zastávky je, keď je odchod z východzej zastávky skôr s odchýlkou väčšou ako 60 sekúnd. Už som na to upozorňoval, jedna minúta mi tam stále chýba. A tá jedna minúta chýba aj pri odchodoch zo zastávok na trase, či už zmeškaných alebo predčasných (v porovnaní definície štandardu s neprijateľnou situáciou).
A keď sa pozerám na ďalší text zmluvy, povolená nevýprava je 2% z celkového počtu vypravovaných vozidiel. To sa mi zdá veľmi veľa!
asi sa to rozdelí na viacero miest kde sa budú busy točiť. Ja by som dal nočáky jazdiace do východných častí mesta točiť sa pod Novým mostom a jeden z Petržalky by tam končil. A linky premávajúce do západných častí + 2 linky z Petržalky by premávali z ASMN, niektoré cez Šancovu, niektoré cez Kollárovo nám. a niektoré cez nábrežie. T.j. napr. taká L72 by prišla na AS, tam by vyčkala chvíľu (ako N44/47 na Hodžku) a pokračovala po Ul.29.augusta, Hodžko, Kramáre na Valašskú alebo Vojenskú nemocniu, kde by nadväzoval a-bus nočák do niektorej zo západných m.č. (Záhorská Bystrica, Lamač, Dúbravka, DNV). Pokúsim sa vypracovať niečo kde by som tú svoju predstavu zachytil a potom to sem pastnem, ak bude diskusia o nočákoch pokračovať.
Preco? Mne sa to zda celkom logicka poloha, aj ked skor som uvazoval nad Novym mostom (na druhej strane, tam je to zlozitejsie s vychadzanim z obratiska na niektore smery)..
No tak to uz niekto iny bude vediet povedat ci cp.sk zvlada prazdniny (v MHD) aj inak ako poznamkou "nepremava od - do".
Ano, zvyk na imhd moze byt problem Ale aj system od FS Software (napr. dpb.sk) mi pride uzivatelsky prijatelnejsi. Cim nezpochybnujem kvality INPROPu pri medzimestskej doprave.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.
http://www.youtube.com/watch?v=StQWVdLU5qQ&feature=player_embedded#
Teraz som zvedavý čo na to video povie obhajca spoločnosti SOR pán Igor Jeřábek ?