Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #159934:
Problém je v tom, že práve pri 60 min. CL nikto necestuje bez prestupu (hádam iba L5 má takú dlhú trasu, aj to by musela dosť meškať). A keď človek prestupuje, tak dispečer nemá moc ako zistiť, či mi naozaj predošlý spoj meškal, alebo som si cestou odskočil na café, takže tam má cestujúci proste smolu. Toto je podľa mňa prínosom zrušenia 30 min. lístka, lebo boli problémy, že hodne ľudí cestovalo 20-25 min s prestupom, pričom skrz meškanie cestovali povedzme 35 min, čiže 5 min. načierno. Bratislava je však veľká a toto by sa malo vyriešiť tým 90 min. CL po prípadnom zdražení, ako som spomínal.

Ináč jeden vodič raz vravel, že ak je nejaká mimoriadnosť v MHD (napr. 30 min. nejazdia električky), tak vtedy to revízori vedia a akceptujú. Ale ak by sa niekto hádal, že skrz zápchu meškal spoj 2 min, on nestihol prípoj a kvôli tomu cestuje 65 min. miesto povedzme 55 min, tak nemá šancu
Reply on: Valec #159932:
Veď ja to robím tak isto, teraz keď študujem v Žiline a nemám tu PCL. Na cez víkend idem do obchodu, jedna cesta trvá cca 10 min, ale miesto 2x15 min. označím 1x90 min, a ešte môžem aj prestúpiť keď mi dačo ujde, prípadne ísť spoju naproti, ak mám do odchodu ďaleko.
Reply on: barack40 #159930:
Lenze pre teba je smerodajny udaj v CP - ak tam je uvedene BOD A - BOD B ako 59 minut a z hociakeho dovodu trva cesta viac ako 59 minut resp. 60 minut, tak to nie je tvoj problem a nech revizor napina hrud ako chce, pokutu ti dat nemoze 🙂 (teda ak sa to nezmenilo)

A ked som toto nacal, plati to aj pri prestupoch? Ked napriklad meska pripoj?
Reply on: Valec #159932:
Tak to by sa dalo osetrit, keby sa to nejako obmedzilo na cestovanie jednym smerom... ale to uz by sme sa dostali k uchylnej viedenskej tarife.
Reply on: barack40 #159930:
"tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je..."
Ale našlo by sa takých dosť. Ja napríklad cez víkend dokážem za 90 minút všeličo vybaviť (nákupy, návšteva...).
Reply on: Vladimír #159920:
Presne tak. Vidím to v mnohých mestách, kde si proste cestujúci kúpi lístok, ktorý je k dispozícii jeden jediný a na tento lístok sa v rámci mesta dostane, kam chce. Detto predplatné lístky, môžem si zvoliť mesačný, trojmesačný, ročný, ale viem, že keď mi lístok platí, tak sa môžem voziť koľko chcem, kedy chcem a kam chcem (narážam na nezmyselnosť 2 pásiem). A každý dopravca by mal motivovať cestujúcich práve na to, aby kupovali PCL.

V jednoduchodti je krása ?
Reply on: MatejBA #159919:
Možnože to znie ako odporovanie si, ale kým zavádzanie x typov lístkov s platnosťou menej ako 60 minút by znamenalo zneprehľadnenie situácie (všetky lístky sa dajú nahradiť 60 min. lístkom), práve lístok s platnosťou viac ako 60 minút chýba - minimálne cez pracovné dni. Totiž v mmohých prípadoch sa stáva, že miesto 40 minút človek cestuje 1h05, takto by vedel, že v špičke si cvikne 1,5 hodinový lístok a nerieši.

Ak ale nechceme zneprehľadňovať tarifný systém, stačí "zneužiť" zdraženie, ktoré aj tak raz bude musieť prísť: Hodinový lístok zdražený o pripravovaných 20% (teda 0,85€) by sa mohol predĺžiť na 90 min - pre ľudí by to vyzeralo ako menej drastické zdražovanie, ale zase DPB by na tom moc neprerobil, tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je...
Reply on: intony #159928:
jaj, prepac, zle som ta pochopil ?
Reply on: MatejBA #159926:
Vyjadril som sa k ponuke listkov, nie k pasmam.
Zastavky Bratislava, Avion; Bratislava, Aupark a Bratislava, Pribinova pre PAL uz neexistuju?
Reply on: intony #159925:
Neviem, co bolo v 2000, ale toto (sucasna tarifa) by nemala byt ak sa chce zaviest BID (tj 2 pasma pre mesto Bratislava).

A pre heslo "Plat len za to, co precestujes" by musel byt system, ako navrhol Drahovsky s tym "scanovanim" na pritomnost kreditiek/PCL a odratavanie centov za kazdu zastavku ?
Reply on: MatejBA #159919:
Nebolo mottom zavadzania novej tarify v roku 2000 nieco v tom zmysle, ze ma byt spravodlivejsia resp "platite len za to, co precestujete"? ?
Reply on: 810zssk #159917:
A koľko je tam vlastne zamestnaných ľudí? Ja mám pocit, že takmer nikto, iba externí pracovníci, ktorých bohviekto koordinuje.
Reply on: MatejBA #159919:
uznávam, že prestup možno nemá na nejakých 10 - 20 minútach vždy veľký význam, ale v niektorých prípadoch by sa aj oplatil.. odkedy je 15 minút neprestupných, tak som koľkokrát doprestupoval.. Nepovažujem to za veľmi vstriecne riešenie - aj keď mi samozrejme nič nebráni doplatiť si, ale aj tak by som prijal tarifu prestupnú - na viacerých jazdách sa dá využiť aj počas desiatich minút, pohodlne počas pätnástich, nehovoriac o dvadsiatich minútach.
Reply on: no.ev.di. #159915:
Chcel by som vidieť reakcie, keby sa v čase zavádzania pásmového tarifu presadil pôvodný návrh - Petržalka - druhé pásmo. A ešte jedno: tu sa nič nerieši, tu sa len o všetkom KECÁ !!!
Reply on: barack40 #159918:
Súhlasím. Použiteľnosť MHD zďaleka nie je len o jej cene. Podľa mojich skúseností čoraz viac do popredia vystupuje parameter "jednoduchosť". Poviem za seba, že ja 15min. lístky jednoducho nepoužívam. V peňaženke mám vždy aspoň dva CL na štyri cesty (každá cesta samozrejme na hodinu) a fungujem. Za 20 centov mi nestojí riešiť, či sa do cieľa cesty dostanem rýchlejšie tým alebo oným spojom, či sa zrieknuť prestupu.

V prípade debaty o PCL je môj názor taktiež jednoznačný. Jedno pásmo pre celé mesto. Jednoduché, spravodlivé a HLAVNE prehľadné, bez zbytočných stresov.
Reply on: no.ev.di. #159892:
Argumenty? Na teba plati iba trstenica a odpojenie kabla na internet ?

Re #159895 TeBeCe: pekny a "prakticky" unikat ?

Re #159903 Z: ?

Re #159904 no.ev.di.: ty si fakt troll ...

Re #159906 810zssk: Sice som tvoje slovo cital s inym pismenom na zaciatku, ale suhlasim aj s tym napisanym 🙂

Re #159912 Z: ... lebo dunco

Re #159915 no.ev.di.: Som s posr*tej KV, mam iba 1. pasmo, ale ja VITAM zavedenie 1 pasma v BA. Preco by mali platit viac? Su to ludia 2. kategorie? Neplatia mestu dane? Maju plne nizkopodlazne autobusy s klimou a sampanskym? Alebo iba preto, ze dunco povedal nie? ?

Re #159918 barack40: "Tiež nechápem, prečo ľudia tak stále bažia za 20, 30, 40 a x-minútovými lístkami, len aby tu bol chaos s kopou lístkov." "Ja by som ponechal ten stav, aký je teraz, t.j. 15 min. (resp. ten na spôsob Kurzzstrecke), 60 min. (cez víkend 90 min.) a 90 min. (cez víkend 120 min.)." trochu si odporujes 🙂

Podla mna jedine, co by stacilo, bolo pridat 5 minut k 15 minutovemu a nechat ho neprestupny. Pokial mi je zname, 99% (ak nie 100%) BA liniek ma jazdu dobu kratsiu ako 60 minut (A pre par centov zavadzat X listkov, aby to tomu panovi ci tamtej pani vyhovovalo je kravina 😉 )
Reply on: 810zssk #159913:
Tiež nechápem, prečo ľudia tak stále bažia za 20, 30, 40 a x-minútovými lístkami, len aby tu bol chaos s kopou lístkov. V mnohých mestách vo Francúzsku majú jeden jediný typ CL (za cenu 1,30-1,60€), pričom znenie prepravných poriadkov býva také, že to, že lístok platí hodinu po označení je vlastne výhoda pre cestujúceho, ktorú zaviedli aby nemusel pri prestupe znova platiť. Žiadne iné lístky - kto veľa cestuje a veľa na tom prerába - nech sa páči PCL... V niektorých mestečkách dokonca nemajú ani len zľavnené jednorázové CL.

Ja by som ponechal ten stav, aký je teraz, t.j. 15 min. (resp. ten na spôsob Kurzzstrecke), 60 min. (cez víkend 90 min.) a 90 min. (cez víkend 120 min.).
Reply on: Valec #159914:
Drzim projektu BID palce a viem, ze je tam dost ludi co to chcu dotiahnut do konca, ale jednoducho neverim, ze to tak skoro bude (tu uz plati, ze uverim ked uvidim)... takze v tomto kontexte to zatial velmi neriesim 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.