Už mi odpísali v banskobystrickej sekcii imhd. Ak náhodou nepoznáte, dávam vám do pozornosti http://web.archive.org , kde som si našiel staršiu verziu webu dopravcu Hríbik.
Tak napr. tieto otázky si skús vygúgliť, nájdeš to veľmi ľahko.. medzištátne vydáva ex. MDPT (dnes MDVRR)... aj 801 a 901 má od MDPT, nie od magistrátu BA..
Pozerám, že na Slovensku je viacero malých dopravcov prevádzkujúcich diaľkové linky. Keďže na tie nedostávajú žiadne dotácie, dostáva licenciu takmer každý, kto si požiada? Aké podmienky napríklad musia splniť?
A pri medzinárodných linkách vydáva licenciu pre územie SR Ministerstvo dopravy alebo tiež samosprávne kraje? 801-ke a 901-ke na území Bratislavy stačila licencia od bratislavského magistrátu?
SÚ NEJAKÉ ZAUJÍMAVÉ ZMENY V PRÍMESTSKEJ DOPRAVE SLOVAK LINES? PRÍPADNE U INÝCH DOPRAVCOV V OKOLÍ BRATISLAVY?
Podľa mojeho zbežného prezretia sú výkony Slovak Lines,a.s. na približne rovnakej úrovni než doteraz.
1; Akurát na linke "Bratislava - Miloslavov" bolo zrušené pokračovanie všetkých, čiže dvoch spojov až do Kvetoslavova (v oboch smeroch).
A tu nastala iná anomália než v #158319 . Na portal.cp.sk sa po vyhľadaní zastávky "Kvetoslavov,,OcÚ" zobrazí aj linka http://portal.cp.sk/Data/L102411_101212_31041.pdf napriek tomu, že Kvetoslavov tam už SPRÁVNE NEMÁ VOBEC UVEDENÝ.
3; Inak, osobná železničná doprava do Rajky zostala z maďarskej strany v doterajšom obmedzenom režime (v porovnaní spred vyše roka). Do Bratislavy a opačne je úplne pozastavená aj v letnom období.
spravidla je licencia udelovana v domovskom kraji dopravcu. Ale moze to byt aj ten kraj, ktory je pruznejsi a privetivejsi. K ziadosti o licenciu sa vyjadruju aj dotknute kraje. Napr. zilinsky kraj tieto konania zverejnuje na svojej stranke.
Zdá sa mi, že z tohto fóra som sa pred pár rokmi dozvedel o odvolaní sa nejakého podnikateľa na Ministerstvo dopravy, pretože Banskobystrický samosprávny kraj mu odmietol udeliť licenciu na prímestskú linku do / z nejakej obce. Tuším ponúkal nižšie cestovné než SAD Zvolen (?) a ani nežiadal dotácie.
Vedeli by ste mi prosím poskytnúť bližšie informácie, príp. dať linky na články, kde sa o tej kauze píše a ako to dopadlo? A ten podnikateľ nejaký čas tú linku aj reálne prevádzkoval?
Nepamätám si ani názov toho malého súkromného dopravcu, preto si to nemôžem na internete sám vyhľadať.
A ostatné kraje, cez ktoré diaľková linka prechádza, sú aspoň informované o jej existencii?
Viem, že ani pri vyhľadaní spojenia cez www.cp.sk mi to už Žilinu neukáže, keďže tam v skutočnosti nepremáva. Ja kritizujem ten PDF súbor. Je aj v tlačenej podobe v knižnom cestovnom poriadku Slovak Lines.
Za východiskovú zastávku sa považuje ktorá? V jednom smere to môže byť napr. Bratislava a v opačnom smere Žilina... To môže dopravca žiadať o licenciu najskôr napr. v Bratislavskom samosprávnom kraji a ak mu náhodou nevyhovejú, tak sa obráti na Žilinský samosprávny kraj?
Pozri ja som si povedal len svoj názor čo sa týka Metropolisu a PKO.
Čo sa týka riešenia MHD v jeho okolí na to by sa mali pozrieť kvalitní odborníci,ktorí by to celé vyhodnotili a navrhli ? Ja len dúfam pre dobro celého projektu že ak to budú riešiť tak to budú len zahraniční odborníci. ?
Samozrejme,že nie len cesty,ale doriešiť aj MHD.Samotnú električku v Petržalke zaviesť nové linky/nové intervaly/výpravu klbových BUSov(nákup ďalších vozov) na existujúce L91 a L191.Skrátka doriešiť celkovo dopravnú infraštruktúru k celému komplexu.
Ako to súvisí s Piešťanmi? Až do Žiliny premávali niektoré spoje.
To aj v iných krajinách je legálne, aby bola v CP uvádzaná trasa, ktorej (dokonca väčšiu) časť neobsluhuje žiadny spoj? Ešte aj hore vedľa čísla linky má uvedené Piešťany, Trenčín a Žilinu!
Viem, že toto zďaleka nie je prvý prípad a aj iných dopravcov sa to týka. Kto vlastne vydáva licencie na diaľkové linky? Ministerstvo dopravy
Podľa mňa je to svojim spôsobom zavádzanie cestujúcich a malo by sa to stať protizákonné
Prispieva Bratislava a Chorvátsky Grob - každý na svojom území.
Re #158317 Peon: SAD DS + SAD TT majú na území Bratislavského kraja viac výkonov (ale zas nie o veľa) ako SL na trnavskom území. Čo je aj logické, keďže vozia "trnavčanov" za prácou do Bratislavy, teda tieto spoje slúžia viac ich obyvateľom.
TEDOM-1103