Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #156794:
Ked budu take neznicitelne ako tie stare, tak to ano.
Toto by som uvítal mile rád v Bratislave namiesto SORiek ☺ http://www.muszertechnika.hu/index.php?akt_menu=55
Reply on: kecho #156758:
v ZCP je to tak ako v dpb novinke ?
Reply on: 810zssk #156790:
mi je jasné, že tie z Dúbravky áno. Ale nechápem potom prečo nie je posilnená L9 aj v smere z Karlovky ráno a iba občas (skôr by som povedal, že omylom) tam sú vložené spoje na L9 (dva kusy) a potom "V" na L4, ktoré robia vláčiky, čo nemá moc význam. Tu je ten problém, že je tu liniek ako nasraných a robiť s tým niečo je ohromná "radosť" ?
Reply on: kecho #156783:
Aj nedotovaný Blaguss (smer Wien) sa pod Novým mostom nachádza - minimálne na nástupišti pokým si ľudia kúpia lístok u vodiča. ?

Re #156758 kecho: Môžem zajtra mobilom odfotiť a poslať ti to e-mailom (v oboch smeroch z jednej zastávky).
Reply on: no.ev.di. #156788:
Uvedom si, ale ze mnohe tie vozidla uz prichadzaju plne.
Reply on: Mike #156787:
Ten cas potrebny na vybudovanie trate je specificky pre trat cez Ml. dolinu (nejake specialne podmienky), alebo celkovo pre budovanie trolejbusovych trati (podobnej dlzky)?
Reply on: Mike #156787:
ak toto nestačí KV na dopravu do centra tak neviem potom kde je problém ☠ http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=524288146459&l1=1&l2=4&l3=5&l4=9&l5=12&l6=17

Mimochodom, z Dúbravky ide 15 súprav do hodiny a čo sa týka L4 a 9 tak dokopy najviac čo ide tak je to 12 súprav do hodiny v rannej špičke, lebo na L9 je v smere z Karlovky interval 12min, vložené odchody sú iba 6:41,6:53 a 8:05 v smere do mesta. Paradoxne na L4 je v smere z Karlovky viac spojov ako na L9 a síce sú vložené spoje o 7:29 (hneď za ňou ide L4 o 7:31) a potom 7:41 a 43, čiže 2x "vláčik" na L4, kde mohli byť odchody s odstupom 6min, potom je ešte vložený odchod na L4 od 8:17 a hneď na to ide podľa 12min intervalu o 8:19. Čiže tieto "vláčiky" sú dosť o ničom. Čiže potom je jasné, že nasledovné vozidlo pôjde prázdnejšie, ako keby išlo s väčším odstupom, takže tie "V-éčkové" spoje na L4 sú iba to čo robia špičkové poradia z L9 aby sa dostali do vozovne, nie je to v rámci toho, žeby kopírovali vyťaženosť, lebo keby tomu tak bolo, tak by tie spoje boli vložené iba v čase 6:45-7:45. V mojich návrhoch je normálne nastavený interval na štyroch linkách do KV so súpravami TT, pravidelne (opakujem pravidelne, žiadny bordel!) každé 2minúty, s tým, že L17 premáva od 6:00 do 8:30 (posledné odchody z obratísk nebudú skôr ako o 8:24) a začína poobednú špičku od 14:00 a posledné výjazdy o 18:30 (posledné rovnako najskôr v 24minúte). A na to, že ten systém s pravidelným intervalom 2min v špičke bez tých vložiek, ktoré vy rátate do kapacity (pričom to jazdí úplne mimo potrebného času 7:00-8:00) bude fungovať ak sa zavedie dám krk!
Prispejem aj ja troškou: výstavba trolejbusovej trate Botanickou a Ml. Dolniou nie je vôbec taká jednoduchá a aj keby sa nové vedenie mesta do toho pustilo a bolo by to technicky možné tak cez všetky projekty a povolenia by to bolo v ideálnom prípade na konci volebného obdobia.
Aké má však možnosti nové vedenie DP v oblasti DD:
1. Čo sa týka dopravy do mesta
a) ponechať súčasný stav (133 ráno aj poobede 6 min.)
b) 0- vý variant - teda zrušíť 133 úplne
c) niečo medzitým, teda napr. 133 ráno aj pobede 12min int. ale napr. so solarismi
2. čo sa týka dopravy v ramáci KV a DD:
a) ponechať súčasný stav
b)- 0vý variant - zrušiť 35, 135, 36 a 139 sú otázne...
c) niečo medzitým: teda skombinovať tieto 4 linky napr. do dvoch..

V prípade 1b) si treba položiť otázku či by eletkričky ponúkli dostatočnú kapacitu v rannej špičke, lebo sa tam jazdí častejšie ako Dunčových každé 2 min duplák, je tam 35 spojov za hodinu teda cca každých 108 sekúnd v priemere a z toho iba niektoré 17tky sú K2S.. a ak by toto bolo treba posilniť tak kapacitne už veľmi nie je čím a priepustnosť tých nešťastných križovatiek je dnes LTT..

V otázke 2 pokiaľ sa jedná o vnútrosídliskovú dopravu predsa sú nejaké štandardy kvality nejaká idelálna a akceptovateľná dochdázková vzdialenosť na najblizšiu zastávku MHD a nech sa to stanoví či 300m, či 600m, podľa toho prehodnotiť trasy
a o tej potrebe priamej linky K.Ves - Tesco Lamač by mala svedčiť veľkosť prepravného prúdu, čo dnes v praxi znamená skoro vždy jednociferný počet cestujúcich na spoj linky 36.. a školy na Dúbravskej a poliankch riešiť inými linkami..
Reply on: kecho #156778:
Ja by som bral kľudne zrušenie linky 133 ak by miesto toho vybudovali na Molecovej prestupný terminál, kde človek nemusí ísť cez dva priechody, ktoré sú úplne odlišne nastavené a bez behania na červenú nemá človek šancu stihnúť trolejbus. Najlepšie by tam bolo z dôvodu nedostatku miesta vybudovať podzemný prestupný terminál, len kto dá na to peniaze? Takže budem realista a stačila by spoločná zastávka trolejbus-električka, ale pre DPB nerealizovateľné.
Reply on: david1 #156784:
V prvom rade je dôležité určiť si nejakú koncepciu rozvoja MHD a skvalitňovania poskytovaných služieb. Od nej by sa dali potom rozvíjať ďalšie kroky, ktoré by tejto koncepcii neodporovali. Lenže v súčasnosti sme svedakami toho, že každú chvíľu (je to aj menej ako 4 roky, čo je volebné obdobie) sa robia kroky, ktoré absolútne narúšajú doterajší systém a v podstate sú výsmechom do tváre cestujúcich - voličov. Ja uznávam, že L133 je využívaná. Ale keď sa raz rozhodlo, že sa budú rušiť linky, ktoré sú v súbehu s KAPACITNOU električkovou dopravou, a to sa aj spravilo, tak naozaj nechápem, prečo niekto toto porušuje. Prečo by mali mať Dlhé diely expresnú linku do mesta, keď k najbližšej električkovej trati to trvá 6 minút? Načo sa teda rušili všetky tie expresné linky radu 100? Som za zefektívnenie dopravy, to nepopieram, ale nech to má hlavu aj pätu. Keď sa raz kúpili trolejbusy s pomocným diesel - elektrickým pohonom, tak nasledujúce vedenie by sa malo tomuto faktu prispôsobiť, to znamená, že už dávno mala byť táto oblasť napojená na zvyšok siete. A nie tu ťahať medové motúzy popod nos s nejakou L133, pričom nosná L33 chodí poloprázdna. Pokiaľ sa budú tieto problémy opakovať, tak sa budeme stále len pohybovať v začarovanom kruhu.
Par krat do mesiaca chodim rano do Mlynskej doliny.Eliny ako tvrdite nie su vobec narvate smer centrum okolo pol osmej. Vynimku samozrejme tvori mozna medzera viac ako 2-3 min. z intervalu. No v naslednom "vlaciku dalsich T-ciek su vozy poloprazdne. Vozy L133 boli samozrejme primerane plne no kto by ich nevyuzil,ked nie je nutnost prestupu.

Napr.Mne keby chodila L 39 alebo L94 po celej Racianskej aj ja by som kaslal na eliny a isiel jednym spojom do ciela.

Mne skor chyba skore ukoncenie L17 o 7,44 smer centrum z Vinohradov. Neskutocne baliky vozia eliny do 9,00 po Racianske myto.
Reply on: frenky #156779:
to bola reakcia nato, že pod mostom je málo miesta 🙂 ono sa dá nájsť, keby sa chcelo... napr. pod mostom denne zavadzia aj "nedotovaná" 901...
Neviem, koľko ľudí jazdí smer ASMN-NM a konkrétne MScéna-NM, ale veď by mohli prestúpiť na 28čku buď pri EV alebo prejsť cez cestu na MSc... Prípadne 70tku točiť cez Šafko... a opačný smer sa nemení, tam jazdí 50tka...
Reply on: frenky #156773:
isiel si dakedy tbusovou 133 ? Okrem 1.spoja chodiĺi natrieskane vsetky az pod most,kde isli vsetci na 88/70/pešo do centra. Okrem toho,ked uz poobede nechodila 133,iba 33 s 7,5 intervalom a 32 s 15 - tak to bol "des" - horšie ako za ery Bambusov
Reply on: setra #156780:
29 ponechat ako sezonnú vikendovu linku , na 28 Citelisy s rovnaký intervalom ako dnes, 133 12 minutovy interval Solarisy.

Re #156777 no.ev.di.: ty si dobry manier

Re #156772 Yzerman22: sa ani nečudujem,že sú plné 28ky večer od Eurovey ,predsa komu sa chce trepat až na Šafko ,potom sa motat slimačím tempom až po NM elinou
Reply on: kecho #156778:
Hovorim ti, že ak by boli na to vytvorené podmienky (teda logické linkové vedenie elektrièiek, posila 33), 133 sa môže k¾udne zrušiť. O tom som ale písal celý èas.
A ešte k tej druhej veci - neviem, naèo je dobre optimalizovať už úplne všetko. So zrušením 82 súhlasím, spoje 29 by sa mohli povedzme zaèleniť do 28 s lepším intervalom, ale ufakliť 70 po Malú scénu ?
Reply on: kecho #156778:
70 by som urcite neskracoval po Malu Scenu. Relacia ASMN-Novy most (po nabrezi) by zanikla a to je dost vyuzivany tah.
Reply on: Marek1978 #156771:
a čo takto? zrušiť 82, 29 skrátiť po Riviéru... prípadne 70 stočiť na Malej Scéne... a už máš miesta dosť 😉
Re #156770 setra: tak ešte raz - prečo nemôže jazdiť pod most aj 1, keď je tam podľa teba taký dopyt? prečo DD nedupú na DPB a mesto, aby im zlepšil interval elín, ale chcú priamy spoj odvšadiaľvšade a najlepšie taký, ktorý nestojí na všetkých klasických zastávkach?
Reply on: setra #156775:
ja som L133 poslal do riti úplne aj spolu s rozmaznanými dlhodielskymi maniermi a namiesto toho nechal cez KV premávať 4 električkové linky obsluhované súpravami TT s intervalom 8min = int. počas špičky 2min a mimo špičky 4min (každý druhý odchod 2min) a cez víkendy 3 linky s 15min intervalom, dúfam, že sa to podarí pretlačiť a bude pokoj s idotizmami na DD. Tiež by namiesto L35,36 a 135 postačovala jedna minibus linka 35 : Kuklovská - Šaštínska - Sološnícka - Krčace (tu by som pridal zastávku pre minibus linku pri Juvente) - Harmincova - Polianky - Harmincova - Tesco Lamač a bolo by vybavené. Alternatívne by som linku odklonil od TESCA Lamač cez Zidiny na Segnáre, kde by sa točila.
Reply on: setra #156775:
Ujko, ale ja len konstatujem, nenapadam tvoje tvrdenia...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.