Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #155974:
Mám ešte aj otázky pre prípadných oponentov: Medzinárodná linka č. 801 do Rajky.

1; Prečo je na nej umožnená preprava cestujúcich v rámci Bratislavy, a to dokonca len za tarifu MHD, keď si má na seba zarobiť?

2; Konkuruje 91-ke a 191-ke, teda dotovaným linkám MHD?

3; 801-ku by využilo viac ľudí, keby sa dalo cestovať IBA medzi Bratislavou a Rajkou ALEBO je viac využitá vtedy, keď aj v rámci Bratislavy nejakých cestujúcich odvezie? Podotýkam, že voľnej kapacity je na nej dosť.

PS: Toto bol príklad umožnenia vnútroštátnej prepravy na medzinárodnej linke. O 801-ke si však myslím, že by (aspoň skúšobne) stačila na úseku Čunovo - Rajka ako prípoj z / na 91-ku.
Reply on: Peon #155973:
A dotovať vnútroštátnu dopravu musia "bohovsky", keď vo VOR stojí cesta v rámci Hainburgu, ako aj z Hainburgu do Wolfsthalu až 1,8 € na osobu.

Ale nedotované spoje Slovak Lines (niektoré vykonáva Postbus) do Bratislavy, čo je o dosť ďalej, stoja 1,2 € (resp. DPB na 901-ke stojí 1,5 €).
Reply on: 810zssk #155963:
O akej nedotovanej linke píšeš, čo má asi 2 spoje denne?

Ja nechápem, prečo sú Rakúšáci takí zásadoví. Na linke BA - Wien cez Hainburg predsa spolupracuje Slovak Lines a Postbus, tak prečo neumožnia cestovať tou linkou v rámci Rakúska (Wolfsthal - Hainburg - Wien)? Tarifu by si mohli dať VOR alebo nejakú prirážku si vymyslieť.. To sa boja, že tou "pomalodráhou" S7 by potom nikto necestoval? Neznášam byrokraciu!

Podobne by sa určite potešili obyvatelia Hainburgu a Wolfsthalu, keby mohli aj v rámci Hainburgu a do Wolfsthalu cestovať 901-kou. S7 medzi Hainburgom a Wolfsthalom jazdia tak či tak prázdne.. A vnútroštátne autobusy Postbus v Hainburgu premávajú zriedka, tak ľudia by dostali nové možnosti spojenia.

Či im ide o princíp, že nedať zarobiť Slovákom je dôležitejšie než atraktívnejší počet spojov pre vlastných občanov? Pritom by ich to nič nestálo, keďže na 901-ku neprispievajú (a ako píšem vyššie, určite by nenastal výraznejší úbytok cestujúcich z toho mála ich dotovaných spojov). To kapitalistická "západňárska" krajina sa bojí konkurencie vo verejnej hromadnej doprave?
Reply on: Hug0 #155971:
I keď to má klimu takže to neni pre nás... 😃
Reply on: S499.1023 #155969:
kurnik to mi fakt ušlo... ? hlavne že minule som sa v duchu rozčuľoval, keď sem 810zssk dal recenziu na tú hru, že sa v nej veľmi frekventovane používa výraz preprava a prepravca... ?
Reply on: Ike #155960:
DOPRAVCA, k*u*r*w*a, DOPRAVCA!!! Aspoň šotúši by v tom mohli mať jasno!
Reply on: 810zssk #155955:
Ako čítam, tak čítam, stále čítam stály pobyt a ja slová stály a trvalý vnímam ako významovo rovnaké. Jedine že by niekto, kto vie maďarsky a pozná maďarskú legislatívu vysvetlil, aký je rozdiel medzi stálym a trvalým pobytom.
Inak, v poslednej dobe pozorujem, že u vozov K2S a T3P na niektorých dverách furt svieti osvetlenie schodov, a na iných dverách sa správne rozsvieti až keď sa otvoria dvere a keď sa zavrú tak zhasne. To že to stále svieti, je niaka výrobná vada, alebo čo?
Reply on: brefos #155959:
Tie jazdne doby su strasne ?
Reply on: Ike #155964:
Ja som narazal na to, ze Rakusakom nema preco vadit subeh linky 901 a postbusackej linky BA-W..
Reply on: 810zssk #155963:
v kontexte BID ale plati ze nedotovana linka = ziadna linka... BID musi mat jednotnu tarifu, inak sa zmeni akurat na BD (bez I)
Reply on: AAA #155958:
Premava tam, ale prislusna linka je nedotovana a ma tusim 2 spoje denne (ak sa teda bavime o BA-W, lebo vnutrostatna preprava je na 901 zakazana).
Kedy na túto stránku dodáte: vozidlá-autobusy- obrázok kĺbového autobusu sor city nb 18?
Prečo presadili krátke autobusy Sor. na číslo 20 a 22? Tedom a Irisbus boli lepší na tie čísla. ?
Reply on: AAA #155958:
Riešenie by bolo dohodnúť sa s rakúskymi regionálnymi orgánmi, aby uvedený prepravca premával až do BA s tým, že rakúske orgány by dotovali linku po hranicu a od hranice by ju dotovala Bratislava, ako mesto (alebo skôr BSK, keďže je to rádoby prímestská doprava). Linka by mohla mať dve označenia (teoreticky).

Ale každopádne mi BID do zahraničia príde ako utópia... v zmysle plnohodnotnej integrovanej dopravy určite... sú to také rozprávky pre šotoušov... (v súčasnosti a blízkej budúcnosti pri zachovaní súčasného stavu spoločnosti a najmä politiky)
Koho zaujíma troška história, tak tu si môže pozrieť jednu zaujímavú diaľkovú linku z roku 1958 v pôsobnosti ČSAD Bratislava
http://www.mestskadoprava.net/diskusia/download/file.php?id=2425&mode=view ?
Reply on: 810zssk #155957:
To by som musel poznať rakúsky zákon o cestnej doprave. Ale keďže v tej istej trase premáva dotovaný rakúsky dopravca integrovaný do VOR, pravdepodobne by to nenechali len tak.
Reply on: AAA #155956:
A musia suhlasit?

Ja skor vidim problem s danami, lebo na medzinarodny listok sa neplati DPH a tazko v pripade IDS urcit ci je listok medzinarodny..
Reply on: Ike #155934:
K prvej odrážke: v Hainburgu už funguje VOR, takže integrovanie 901 do BID je absolútne nepravdepodobné. A keby bola aj vôľa Hainburgu, pochybujem, že regionálne orgány Rakúska by s tým súhlasili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.