Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ahojte. Skuste sa vyjadrit na male zmeny v MHD:
83 - Pri krizi - ovsiste, interval ponechany
81 - Technopol - hl.stanica cez Dvory a nie Einsteinovu.
120 - Technopol - Prokopa Velkeho - Jednalo by sa o doplnkovu linku s celodenneou prevadzkou kvoli VS, a vypomoc v spicke linke 68. Interval 15/20/15/20 do 20:00
Zrusenie linky 84 a 184.

Ludia z ovsista tak budu mat vikendove spojenie s mestom, ktore tak ziadaju uz dlhsie. Tym padom netreba dalsiu linku do mesta a to 84. Aj tak po zruseni cez Ek.univerzitu sa len VS stazovali, ze im 184 nestaci. Zrusenim 84 ziskame 8 vozidiel, co postaci na prevadzku linky 81 s intervalom 8/15/8/15, vikend 15 min. Upravit int. cez vikend na 95 na 10-12 min., nakolko 7min.interval zbytocny, linky nevyuzite.
Na linku 120 pri int.15 min. v spicke je potrebnych 6 vozidiel. Da sa to upravou grafikonov zvladnut alebo dodanim novych vozidiel, ktore maju prist coskoro. VS by mali opat celodennu linku k internatom a ako som spominal, pomohla by linke 68 v rannej spicke, nakolko tam pomaly ani 4 min. int. nestaci. Tym padom by sa mohol upravit na 6 min a mame 4 vozidla.
Ja som vypracoval grafikony pre linku 120 s 10, 12 a 15 min.int. v spicke. Sedlo 20 min. ostava.

Skuste nejake napady: Este ma napadlo v suvislosti zo zavedenim 81 dat int. na linky 93,94 6 min spolu 3 min. ale neviem ako su vyuzite rano pri spolocnom int. v preklade 2min.

Dik
Reply on: Solider #154945:
Ešte k električkovým zastávkam na Americkom, strácajú zmysel. Vzdialenosť pár sto metrov a presunutie ako párovej zastávky na Odborárske by nemusel byť problém.
Reply on: 810zssk #154948:
Nemá zmysle tam ťahať zbytočne veľa IAD. Vo svete som sa neraz stretol s riešením IAD jednosmerne, MHD obojsmerne, takže problém by to nemal byť.
Reply on: Martin #154947:
A preco je ta Vazka prejazdna len jednosmerne? Ked je tam aj tak obojsmerna el. trat?
Reply on: Solider #154945:
Rieši to to, o čom sa tu už dlho baví, uzlovú zastávku na Radlinského. Jednosmerky sú pootáčané preto, lebo som vo svojom návrhu uzavrel Radlinského od Floriánskeho po Vazovovu len pre MHD. To je aj dôvod, prečo som navrhol jednosmerne prejazdnú Vazovovu ako obchádzkovú trasu cez Blumentálsku.
Reply on: S499.1023 #154942:
na rozdiel od ČR hej. Teda viem ze do 2009 to platilo a zrejme to aj zostalo, lebo mi aj odvtedy vela elektrickarov davalo prednost. Naposledy predvcerom na marianskej a kamennom. Mohol by to niekto ale potvrdit.
Reply on: Martin #154940:
Chcel by som sa opýtať, čo to rieši, lebo podľa mňa nič. Prečo by mala byť Vazovova v úseku medzi Blumentálskou a Radlinského prejazdná? Prečo by mali byť zrušené a premiestnené zastávky na Americkom námestí? Prečo by mali byť otočené niektoré jednosmerky?
Reply on: Hug0 #154936:
ba dokonca aj podoba tam je medzi nimi ? nie je to jeho nejaký vzdialený príbuzný alebo on sám? ?
Reply on: Hug0 #154936:
?
Reply on: Ike #154934:
Na Slovensku musí električka dávať chodcom na priechodoch prednosť?
Vedel by niekto povedať, asi v ktorom roku boli definitívne všetky spoje dnešnej 43 predĺžené až na súčasnú konečnú Lesopark? Podľa nejakých informácií ktoré mám, tam ešte v druhej polovici 60. rokov nejazdilo nič a zrejme až po sprevádzkovaní lanovky (1972) tam začali zachádzať niektoré spoje. Ďakujem!
Dovolil som si trochu zapolemizovať o zastávke Radlinského. Ak má niekto záujem, môžete si to pozrieť

http://www.hovawarty.sk/documents/radlinskeho-studia.pdf
Reply on: Hug0 #154936:
?
Reply on: Hug0 #154936:
? ? .
Reply on: Hug0 #154936:
?
Nevšimli ste si ako začínajú na kĺbových sorkách v oblasti kĺbu žltnúť miesta kde je kĺb zošívaný?? ?
Reply on: Martin Fundárek #154932:
k poslednemu riadku -

je to podla mna velmi diskutabilne. Pretoze v pripade, ze nejde o otvoreny zvrsok a cez elektrickovu trat prechadza priechod pre chodcov, tak plati, ze elektricka (pokial nejde o priechod riadeny signalom) ma povinnost dat chodcom prednost (podla zakona o cestnej premavke)... neviem vsak, ci by som sa na nejakom priechode (ktory nie je oznaceny v zmysle vyhlasky 9/2009) cez otvoreny zvrsok, vrhal pred elektricku s tym, ze mam prednost ako chodec...

apropo, su priechody cez trat na spomenutych usekoch s otvorenym zvrskom oznacene v zmysle vyhlasky 9/2009 tou "zebrou"...?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #154932:
... sa za vlastné teleso ASI nepovažuje.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #154917:
A kedy je teleso samostatné a kedy nie? Je trať vedúca v stredovom deliacom páse na samostatnom telese? A vždy, alebo len pri otvorenom lôžku?
Vyhláška 350/2010 o stavebnom a technickom poriadku dráh v § 43 ods. 1 hovorí:
"Trať električkovej dráhy sa umiestňuje na vlastnom telese dráhy alebo na cestnej komunikácii podľa technických noriem.39)
39) Napríklad STN 28 0318 Priechodné prierezy električkových tratí. STN 73 6405 Projektovanie električkových tratí."
Má niekto tie normy poruke?
Inak z kontextu § 43, najmä ods. 8 a 10, vyplýva, že trať v stredovom páse cestnej komunikácie (Račianska, Vajnorská, Ružinovská atď.) sa za vlastné teleso nepovažuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.