Pred malou chvíľou vytuningované BMW zabilo vo vysokej rýchlosti staršiu pani na prechode na Ružinovskej. Prvé, čo urobili policajti po príchode, podali si ruky s vrahom...
1. Ciastocne uznavam, ale zas v Bratislave to este s parkovanim nie je na urovni katastrofa a vacsinou sa da rozumne zaparkovat.
2. To pre vacsinu ludi co poznam a jazdia nie je nejaka vyrazna vyhoda (ine by to bolo keby som si namiesto toho mohol povedzme v elektricke citat, no lenze ked sa do nej ledva natlacim..)
3. Ako casto by si toto vyuzil?
4. Pre vacsinu ludi to (zial) nie je vyhoda?
5. To som uznal, vsak preto nou ludia jazdia.
6. Nenapada ma jedna trasa kde by som elektrickou bol rychlejsie ako autom (netvrdim ze neexistuju).
Ano, mozno su tam drobnosti, ale nejaka vyrazna vyhoda ze teraz niekto kvoli tomu odlozi auto tam nie je. A nevyhod je milion.
Keby si ma trochu poznal, tak by si vedel ze robim strasne vela veci, ktore nie su "in" a to "in" mam hlboko v pazi, tak si taketo p94oviny odpusti Diskutujem tu preto, ze MHD je stale tak trochu moje hobby a v mestach kde je na vyssej urovni ju rad vyuzivam.
"Počul som že 1.1.2011 sa má spúšťať BID a ja na okolie Senca, Pezinka, Šamorína,... Dobre som počul, či len prázdne slová do vetra..."
To by znamenalo, že sa spustí IDS naplno, kedže smerom na Malacky už "funguje". ?
Objednané označovače, informačné tabule, skrátka tarifno-informačný systém, mestom objednané automaty majú prísť niekedy koncom roka a majú byť namontované začiatkom roka 2011.
Či spustia len tarifnú časť, alebo aj dopravnú, nevedno. Kedže 13. decembra sa budú meniť cestovné poriadky, bolo by vhodné upraviť CP už podľa návrhov, čiže zaviesť dopravnú časť integrovanej dopravy BSK. Ak nie, nové CP budú nám slúžiť ani nie mesiac.
BID sľubuje stále termín koniec roka 2010 (pravdepodobne teda ten 13. december), no tarifný systém podľa objednávok na začiatok roka 2011.
Frešo však ešte v priebehu leta povedal, že sa to spustí až 1.7.2011! ?
1. Nemáš starosti s parkovaním;
2. Nemusíš sledovať premávku;
3. Po práci môžeš ísť s kolegami bez obáv na pivo;
4. Je ekologickejšia;
5. Vynaložíš na ňu nižšie náklady;
6. V určitých prípadoch je rýchlejšia. Napr. električka je určite rýchlejšia voči autám, ktoré stoja v zápche (samozrejme ak náhodou nie je dáky prestoj).
Tak vo vsetkom mas samozrejme pravdu.
Preto som napsial ze pocitam len benzin Mam prepocitane naklady aj ciste (len benzin) okolo 0,09€/km a celkove (+kupa auta, poistka, pneu, servis...), kedy to samozrejme vychadza okolo 0,36€/km. V aute sme vecsinou dvaja. Ak idem sam tak vecsinou pouzijem MHD. Samozrejme auto sme nekupovali kvoli vozeniu po meste, takze preto som pocital len s cistymi nakladmi na benzin. Najradsej by som chodil na bicykli, lenze nie vzdy je na to pocasie a hlavne chyba infrastruktura. Inak skusal som ist aj behom a cez ulicky to bola pol hodinka co nie je oproti MHD az tak pomale...
Prahu nepoznam, takze neviem posudit.
Tak takýto hlúpy argument som už nepočul dávno. Variabilné náklady na 7 km jazdy sú v najlepšm prípade tých 70 centov (o fixných nehovorím, lebo to auto už raz proste máš) - spotreba, pneumatiky, olej, časovo závislý servis). Nehovorím o tom, že pri jazde na 7 km budú tie variabilné náklady podstatnew vyššie - väčšie opotrebovanie studeného motora.
Navyše normálny človek si kúpi električenku a bude mať náklady na MHD cca. 80 centov na deň bez ohľadu na to, koľko tou MHD najazdí (počítam celosieťovú vrátane BID a nočných spojov).
Nehovoriac o tom, že ja pravdepodobne neprejazdím cenu električenky, keďže väčšinu dňa sedím buď pri PC alebo za volantom pri cestách MIMO PRAHY ale v živote by ma nenapadlo kvôli úspore nula nula nič cvakať jednotlivé lístky.
Ale fakt by ma nenapadlo pohybovať sa po Prahe autom.
Mozno vecsina, ale ja jazdim autom hlavne preto ze je MHD draha. Pokial som bol student tak sa mi to este opaltilo. Ale dat 70 centov za 7km jazdy je podla mna vela. Ak pocitam benzin, tak ma to stoji skoro rovnako a ked ideme dvaja tak je to este vyhodnejsie.
Dalsim faktorom je rychlost. Ked to s prestupom trva MHD 20 minut, autom 10 a na bicykli 25, tak v pomere cena/vykon MHD jednoznacne straca.
Vyhodu vydim pri ceste do mesta a na komunikaciach kde je BUS pruh ci elektricka.
Ak by bola doprava zadarmo tak by som auto vecsinou nechal doma.
Z pohľadu vodiča: Je fajn mať možnosť otvoriť prvé dvere samostatne, ako je to u "nedopytových" vozoch 14/15Tr, najmä v prípade jedného dobiehajúceho cestujúceho.
Ja som to nemyslel, že preto, ale práve ten deň kedy by bola zadarmo by mali možnosť vyskúšať ako sa cestuje MHD v BA, aké to má výhody atď avšak keď nad tým tak premýšľam tak MHD v Bratislave stále nemá čo ukázať... ?
810zssk