Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #154060:
L5 ide pre Raču cez Obchodnú a L3 na Špitálsku v návrhu B, v A) to je naopak. To, že sa L3 točí na cestu do Ružinova a opačne tadiaľ kade ide L5 je nepodstatné lebo tá vetva L3 je určená tým čo cestujú do Ružinova. V A) to je takto : pre Raču je podstatný úsek Rača - Kamenné nám. a Nám. SNP - Rača, pre Ružinov je to úsek Ružinov - Nám. SNP a Kamenné nám. - Ružinov. V 😎 to je takto : pre Raču je podstatný úsek Rača - Nám. SNP a Kamenné nám. - Rača, pre Ružinov to je Ružinov - Kamenné nám. a Nám. SNP - Ružinov
Reply on: dopravak123 #154059:
a myslíš, že dnes som bol kde?! Žeby osobne na DPB?! Bingo! Presne tam som bol. Inak by som sem nepísal zas o tom. Vždy som sem písal o tom, keď sa dačo menilo v návrhu, keď sme si nad tým sadli.

A o moju žilu sa neboj, dnes v noci sa nabehám až až, aj si zacvičím a nedýcham sa čerstvého vzduchu ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #154036:
Zásadnou chybou variantu B je, že obe linky z Rače ťaháš na Obchodnú. Vo variante C sa mi vidí, že je priveľa točenia poloprázdnych vozidiel okolo divadla a posilová 7 z Vinohradov smeruje zasa do toho istého smeru, ako 3 - hodilo by sa ju dať cez Obchodnú, ale tam by už bol dosť výrazný prebytok kapacity oproti dnešku. A sa mi vidí celkom schodný. Ale chcelo by to prestupnú zastávku na Radlinského aj v smere do Rače.
Reply on: no.ev.di. #154058:
Chlapci, vás je tu fakt škoda - takto jalovo linkovať niekoľko hodín. A) variant: choďte niekam s nejakou babou a vyvetrajte si hlavy (a možno niekto aj niečo inšie) ! 😎 variant: sadnite si niekedy s vedením DPB a diskutujte o reálnosti vašich návrhov. Takto dostanete od dlhodobého sedenia za počítačmi akurát zlatú žilu ?
Reply on: 810zssk #154057:
ok, je horší. Ja sa nehádam. Ale hádať sa budú tí čo budú chcieť L5 a presvedč ich ?
Reply on: no.ev.di. #154055:
Ja len tvrdim, ze B navrh je horsi ako A, bez zjavnej vyhody.
Reply on: Solider #154051:
pri jednotnom intervale z toho moc nevykúzliš. Iba sa dá spraviť posila L7, zrušiť L8, dať na L3 dvojičky čím posilníš Ružinov, ale vlastne ak zrušíš L8 tak posunieš do stavu, že zrušenie L8 nebude citeľné ale hlavne dojičkami na L3 posilníš Račiansku. Takže s intervalom sa ani nepokúšaj hrať ? už len typy vozidiel môžeš skúšať.
Reply on: 810zssk #154053:
Tak nech si tie linky očísluje každý podľa svojho gusta. Nech sa spraví anketa dakde (ja na to nemám právomoci na žiadnom webe) a nech si ľudia vyberú čo viac vyhovuje. B návrh má výhodu, že spája Račiansku aj Ružinovskú radiálu s Karlovesko-dúbravskou avšak Vajnorská má spojenie na Hl.st. a do centra, čo by sa ale dalo prežiť. Pri A) je zas spojenie západ - Vajnorská + Račianska. Pointa celého návrhu je, že nejde pri menšom počte liniek spojiť všetko so všetkým. Čo sa týka L8, tak to je kapacitný doplnok na 1,5h ráno a dá sa to riešiť zmenou nasadzovania typov vozidiel.
Reply on: MatejBA #154052:
to sa ale stáva aj keď len sa zhluknú 11 s 13 alebo 14 keď je bezvýlukový stav. Preto v návrhu A) tam sú iba 3 linky, 6 z Dúbravky, 1 z Hl.st. a 5 z Rače, to ale zas nariekajú tí čo chcú z Rače si voziť bez prestupu prdel 30-45min zatiaľ čo niekto za ten čas robí aj dva prestupy.
Reply on: no.ev.di. #154036:
Mne sa nepaci ten variant B, kedze uplne zbytocne sa snazi zachovat L5 aj za cenu znizenia kapacit na niektorych miestach a zbytocnu komplikaciu L8.

A opat apelujem na zmenu cislovania tvojho navrhu.
Reply on: no.ev.di. #154047:
Tak ak tak by som skor spravil nieco na styl Raca - Obchodna - Dubravka s tym 4 minutovym intervalom a potom Ruzinov - Vazka - Obchodna - Kamenne nam. - Ruzinov popr. opacny smer. Ale zase teraz na rychlo neviem, ako by to rozhadzalo ostatne linkovanie.

Ale co sa tyka toho C, ten usek, co som menoval, ten bude velmi vitazeny - castokrat sa stavalo, pri vyluke tunela, ked isli elektricky smer KV, tak na Nam. L Stura stihla prejst iba 1 a dalsia 1-2 stali a cakali na dalsiu zelenu (iba vynimocne stihli prejst 2).

A je rozdiel porovnavat L88 ktora spaja 1 MC s centrom ako nosnu linku L5 ktora spaja s nadsazkou 5 MC s centrom (DU, KV, Raca, ciastocne Nove Mesto a ak berieme aj prestupy tak ciastocne aj Devin)
Reply on: no.ev.di. #154036:
Pri variante b), je isté, že do Rače naozaj nie je treba taký interval (v rannej špičke), ako do Ružinova? Lebo aj v Rači sú školy...
Reply on: TeBeCe #154049:
Aj minuly rok mala premavat do urciteho datumu a potom bolo nejake podujatie, tak este premavala. Detto aj teraz je to tak, aj napriek tomu, ze v ozname je premavka do 29.augusta.
Reply on: Lbr #154048:
http://www.dpb.sk/aktuality-a-tlacove-spravy/majstrovstva-europy-vo-vodnom-slalome-2010-v-cunove
Zároveň bude od 12. júna 2010 (sobota) v prevádzkovom režime sobota/nedeľa/sviatok zabezpečovaná prevádzka linky č. 199 - rekreačná doprava s trvaním do 29. augusta 2010 vrátane.
Reply on: Valec #154042:
Skusmo som zavolal na Infocentrum DPB, výsledok: na dispečingu povedali, že zatiaľ nebol vydaný žiadny príkaz o zrušení premávky 199, takže cez víkend by mala premávať. Zaujímavé...
Reply on: MatejBA #154046:
pri C/ variante ide do Dúbravky L5 v intervale 4/4/4//7-8 a cez KV ide rovnako L5 + k nej ešte L6 v intervale 8/8/8//15 a k nej posila L7 8/-/8//- čiže v KV je interval 2/2-4/2//3-4-7-8, takže tam nie je problém. Ukáž mi inak spôsob ako a kam ťahať 4min linky z Rače, Dúbravky a Ružinova, keď máš tri obratiská kam také linky treba, tak najlepšie je tu Račiansku otočiť cez Šafko. Nič iné neostáva. Aj keď 30spojov/h cez Šafko dá zabrať.

Čo sa týka Rače vo variante A/ tak si uvedom, že to je m.č. z ktorej sa dostaneš električkou do centra za 15-25min (podľa toho kde nastupuješ) a postačuje bohate ak jednu linku vediem cez Obchodnú a druhú cez Špitálsku. Cez Obchodnú L3 aby bol prestup na L9 do KV a Dúbravky a na Špitálsku ako dnes L11, príp. prestup na Nám.Ľ.Š. na L6 do KV a Dúbravky. Na jednej strane sa Vám zdajú byť nelogické protesty ľudí z Ovsišťa, že nemajú L88 na Šafko a že musia prestupovať po chvíľke jazdy a tuto keď má človek z Račianskej vykonať prestup pri ceste do KV po 15-25 min jazdy, tak končí svet. Čo vlastne je opodstatnená a neopodstatnená požiadavka keď sa veci posudzujú dvojako?!
Reply on: no.ev.di. #154036:
Pri variante A mi nesedia tie 2 linky do race (Raca - Obchodna - Nam SNP a Raca - Americke - Safko) - maju skoro rovnake trasy - bud jednu alebo druhu. Inak je to take ... bolo aj horsie.

Pri variante B by som miesto L7 a L8 posilnil v rannej a poobednej spicke bud L5 a L9 alebo posilnil L3 a na vybrane odchody v rannej spicke L5 dal zdvojene odchody - inak v podstate k tomuto nemam co vytknut.

Pri variante C - nemyslim si, ze L3 by mala mat taky interval a konecnu na Sturovom namesti, L4 by nemala taktiez koncit tam a otazne, ci by "iba" 2 linky pri intervale 8 minut resp 7-15 stacili pre Dubravku a Karlovku. Zaroven mi tu vadi, ze vsetko tahas cez usek Jesenskeho - Nam. L Stura a Safko - pri tych intervaloch tam budu vznikat "kolony" a zdrzania.

A celkovo si myslim, ze linka ZST Nove Mesto - Hlavna Stanica je zbytocna, ale nejazdim tym usekom, tak nemozem povedat s urcitostou, ci by bol/nebol vyuzivany dany spoj.
Reply on: Petto #154043:
vznikol vďaka úspore, ale tá by sa dala spraviť aj tak, že :
Variant A/
na L3 dať dvojičky a zrušiť L8, na L5 dať K2 (to by ale šla dole kapacita na Šafku)

Variant B/
na L3 dať dvojičky a zrušiť L8, K2 dať na L7 (kapacita by šla dole v Karlovej Vsi ráno o 590os medzi 6:30-7:30, poobede by to pri jednej linke K2 a troch TT bol stále nárast o 650os/h medzi 14:00 a 18:30), na L5 iné ako TT neuvažujem!
Ako to je s dopytom na Citelisoch? Nalepky som videl zatial na vsetkych vozoch, ale kedze pokrokove zmyslanie v DPB vyustilo do odpojenia fotobuniek (za co by si niekto zasluzil vypoved) tak na tych kde sa tuto pokrokovu myslienku podarilo zrealizovat si pouzivanie dopytu v praxi celkom neviem predstavit.. ako to teda je? Videl som iba vozy bez fotobunky/s funkcnou fotobunkou, alebo nalepky dostali aj vozy s nefukcnou fotobunkou a proste sa nepouziva?
Reply on: no.ev.di. #154036:
add variant C - ten sa mi vobec nelubi, pri neexistencii NP vozidiel by si ludia tazko zvykali na tolko prestupov - hlavne ti co maju jednu linku na radialu t.j. Dubravka ci Raca ci Ruzinov 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.