nesmie to prejsť ani keby neviem čo... už len to, že sa povolila akákoľvek výstavba medzi Einsteinovou a Viedenskou cestou bolo trestuhodné. Mala sa radšej už vtedy vybudovať Eurovea namiesto Auparku a hento malo ostať ako zelená zóna, ale je obdivuhodné, že ešte aj primátor z Bratislavy, môže takto srať z vysoka na dedičstvo a krásy Bratislavy ?
Pre nespokojných s linkovým vedením som včera podumal nad dvomi variantami pár liniek, ktoré by pomohli zmeniť trasy k spokojnosti ľudí :
Variant A) ten už poznáte
Variant zmeny iba :
L4 : Zlaté piesky - Špitálska - ◄Šafárikovo nám. - Nám.Ľ.Štúra a späť
L5 : Rača - Špitálska - tunel - Karlova Ves a späť
Variant C) zmeny iba :
L3 : Rača - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Vazovova - Ružinov (kópia L16)
L4 : Zlaté piesky - Špitálska - ◄Šafárikovo nám. - Nám.Ľ.Štúra a späť
L5 : Rača - Obchodná - tunel - Karlova Ves a späť
L9 : Ružinov - Špitálska - tunel - Karlova Ves - Dúbravka a späť
Ešte by ma zaujímalo ako vy vidíte reálnu potrebu vedenia súčasnej L12. Ja čo som videl, tak ľudia s ňou cestujú väčšinou po Šafko, od Šafka ide minimum ľudí, väčší balík nastupuje až na Jesenského. Výnimkou je poobede kedy ide ňou zo Šafka viac ľudí.
to si nemyslíš dúfam, každý autobus môže dojsť k poškodeniu bez toho aby si to odniesli cestujúci, t.j. poškodenie sa zistí vo vozovni, ako napr. pri Ik435 z Petržky, ktorým prehnili rámy alebo mali iné poruchy a už z vozovne nevyšli. Ale dobre napísal, že Braňo Záhradník si spravil kariéru na glorifiácií SORu (to ako, kto a koľko si nacpali vačky za sústavnú dohadzovanie všetkých tendrov SORu sa nevie) a očierňovaní Solarisu, ktorý bol vykreslený ako vražedné vozidlo. Určite nie je nikto ani zďaleka na tomto DF taká sviňa ako Záhradník.
bohužiaľ ti poviem toľko, že jak Capacity tak SOR u nás zadrú zadkom na tom istom mieste jak jeden tak druhý ? ja som to čakal skôr od SOR ale prekvapilo ma to, že sme išli a na mieste kde by som to čakal v opačnom smere, sme lízli zadkom zem, v opačnom smere sa to zopakovalo zas. Ešte musím povedať, že klíma v SORe je dosť amatérsky riešená. V Capacity príjemne chladí interiér, zatiaľ čo v SORke je to vyriešené amatérsky otvorom v šikmej časti strechy a fúka na človeka. ? Ešte sedačky v SORe sú tvrdé, okrem čalúnenia je pod nimi tenká vrstva molitanu a pod chvíli sedenia z toho bolí zadok.
teraz neviem či si mám želať aby sa to stalo aj s tými Bratislavskými alebo nie ? keď sa to stane tak sa poteším, že tie konzervy šmelinárske praskajú ale na druhej strane sa budeme tlačiť v 12m Ik415 čoby ZV alebo B732 CNG a to len preto, že dakto si potreboval nacpať vačky peniazmi za ten humus. Videl som porovnania cien pre 12m SOR, Citelis, Tedom a Solaris. Najviac stál Citelis a potom celkom vyrovnane SOR, Tedom a Solaris. Tak ma napadá, že SOR je vlastne stále predražená záležitosť, lebo na tom autobuse je fakt šetrené kde sa dá. Dúfam, že na SOR čoskoro dojde a Tedom na sebe popracuje a predá sa aj v zahraničí viac.
a? je KV radiála niečo extra, redukcia cez víkendy by bola aj inde, ale za cenu lepších intervalov. A ten 15min nie je istý. Dosť možné je, že by prešiel aj 12min.
vzkm a vlkm by išli pri 12min hore o 4%. A K2S máme tiež obmedzený počet, pričom musí byť aj nejaká rezerva, t.j. z 35 je možno vypraviť 29-31 ks, čo myslím, že mne tak vyšla výprava podľa prvého návrhu počas prac. dní a muselo sa to prerobiť.
lenže z nejakej radiály z východu musí ísť linka na Hl.st. a nehodlám vyhodiť takmer polovicu kapacity Ružinovskej alebo Račianskej radiály na linku na Hl.st.
L3 : Rača - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - Ružinov
Kde si v tej trase vyčítal, že by sa linka točila cez tunel???
L2 je náhrada za L2,3 a 8, pre tých čo chcú cestovať z východných radiál električkou a považujem za nevhodné plytvať kapacitou jednej linky s 8min intervalom z Rače alebo Ružinova na Hl.st. Jednu linku z východu som tak jednoducho zanechal na Hl.st. a bola to práve linka z Vajnorskej radiály.
Čo sa týka priameho spojenia Dúbravka - Rača vs. Dúbravka - Ružinov : chcel som zachovať spojenia KV, Dúbravky, Rače a Ružinova s Obchodnou. Teraz ak by som chcel uspokojiť, ľudí čo chcú spojenie Rača - Dúbravka, ktoré je najrýchlejšie cez tunel a tiež Ružinov - Dúbravka, tak vediem dve linky v trase Obchodná - tunel. Šlo by v návrhu spojiť L1 a L5 ale potom by na Šafku ostali už len dve linky, ľudia by zas pindali že nemajú L1 od Šafka cez Jesenského do KV a Dúbravky, tak som to zachoval a pomohlo to aj kapacite na Šafku. Ak sa oplatí viesť nejakú linku v smere Obchodná - Nám. SNP - ... tak buď z HL.st. ako to robí L6 (podľa návrhu) alebo L3 (podľa návrhu, príp. L7 podľa návrhu pre rok 2000).
Číslovanie : bolo spravené v rade, t.j. L7 môže byť aj L17 a L8 preto lebo dnes premáva L8 v trase ako je podľa návrhu ibaže je to posila prioritne pre smer Ružinov - centrum k L9, preto spoje s odchodmi po 7:30 z Ružinova sú v pláne, že od centra (zast. Mariánska) pokračujú ako L7 k ŽST Vinohrady a do vozovne. Číslovanie je to posledné čo je problémom, môže byť v rade alebo prebrať sa podľa podobnosti s aktuálnymi linkami.
no.ev.di.