ak nás toto čaká, tak na to možno použiť len známu vetu z jednej perfektnej komédie : "Hodina velkého trestu se přiblížilia!" (sedelo by to aj na ten EM-T(r)EST ktorý nás vraj čaká) ?
tak ale henten most s vyústením pri SAV to už vyzerá na riadny fet teda ? električku postaviť niekde nemôžu lebo nie je na to miesto, ubralo by to moc z priestoru IAD, ale kdejaké kraviny s premostením, tunelom, estakádami a pod. na to by ich bolo... Mimochodom by ma zaujímalo, že keď sa hovorí o tom, že most Apollo má blbé vyústenie v Petržalke, že kde mal vyústiť, príp. ako sa malo riešiť budovanie tak, aby sa dalo z neho odbočiť na Bosákovu aj Dolnozemskú a opačne tiež.
ja som z toho tĺk, Kameňolom je možno akurát tak pri Devínskej ceste a druhý niekde nad Lesoparkom... tiež neviem aký tunel tam spomína... vôbec si to neviem predstaviť ale znie to ako kravina... už aby boli voľby a títo kreténi zmizli lebo ešte porobia také škody, že sa z toho nespamätáme nikdy ?
tak tak ? sú ľudia, ktorí majú auto, ale používajú ho len pokiaľ idú na chatu, výlet a pod., príp na väčší nákup, napr. kolegyňa od matky v robote má auto ale používajú ho len keď idú za starými rodičmi mimo BA a na chatu nad Račou (kúsok od Potočnej). Pár známych zo strednej školy hovoria, že do BA nechodia radšej autom vôbec, lebo nie je tu kde parkovať a kým človek nájde miesto tak zabije kopu času, takže radšej idú SAD a potom MHD a môžu si aj vypiť. K tomu autu ešte dodám,že jednému z manželského páru môže slúžiť na prácu v ktorej sa potrebuje rýchlo presúvať z miesta na miesto (skoro ráno s ním ide preč a vracia sa večer) takže deti a ten druhý z páru požívajú VHD. Prípadov je veľa... poznám ľudí aj čo majú garáž a v nej bordel ako v tanku ? takže tu predpokladať že "má garáž = má auto" je márne ?
To je ale hlupak. Hlavne nech spravia dobre Stary most (nie len pre elektricky, ale aj pre chodcov) a potom riesia siesty a siedmy. S tym ze siedmy len do UP a rozhodne nie v navrhovanej trase.
"Môžeš síce namietať, že to že majú garáž, neznamená, že majú auto..."
Namitnem trochu inak. To že majú garáž, logicky predpokladá že majú aj auto. Ale to, že majú auto, neznamená, že ho aj denno- denne používajú. Môžu to mať tak, že sa snažia využívať VHD (pokiaľ možno) a auto len keď musia (z rôznych dôvodov). ?
dnesny trhak bratislavskych novin, "Bratislava potrebuje aj siedmy most" (http://www.bratislavskenoviny.sk/doprava/bratislava-potrebuje-aj-siedmy-most.html?page_id=165112) urcite nema ziadnu suvislost so zatvorenim stareho mosta. celkom urcite sa nesnazi niekto vybavit niekomu kseft za par desiatok miliard a neberie obyvatelov bratislavy (teda aspon tu polovicu co pouziva mhd) ako rukojemnikov. celkom urcite ma pan generalny riaditel pravdu a miesto rozvoja mhd budeme stavat dalsi most. co po tom, ze v BA bude kazdy chodit vsade autom a nikto nikam mhd (bo mhd bude len vsivavejsia a vsivavejsia...). takze je jasne, ze je ovela vyhodnejsie investovat desiatky miliard do individualnej dopravy nez do jednu do mhd.
mna aspon tesi, ze sa zacina vyjasnovat zahada stareho mosta.
tak s takou károu to nie je nič moc... minibus by bodol skôr myslím. Jednak stále nepochopím prečo DPB keď mal už tú licenciu tak nezačal skúšobnú prevádzku aspoň s pracovnou verziou L801 na trase Rajka - Čunovo. Pokiaľ viem tak sa ľudia z Rajky dušovali, že by boli veľmi vďační aj za takéto spojenie, vďaka ktorému by došli k L91. DPB mohol takto kým by sa vysúťažili tie dva autobusy zistiť či má L801 perspektívu alebo nie. A ešte by ma zaujímalo, že čo sa bude diať s vysúťaženými autobusmi ak L801 bude slabo vyťažená? Môže ich potom DPB použiť aj na iných linkách? Mimochodom by ma zaujímalo prečo na poondiate Rakúsko DPB kupoval autobusy bez problémov za svoje a rok a pol dotoval linku čo denne prepravila 10 ľudí a tuto je zrazu neprekonateľný problém... ?
vlaky na trase Csorna - Hegyeshalom premávajú, dokonca jeden vlak ide trasu Csorna - Rajka cez Hegyesh a ďalší úkaz je vlak idúci 124km trasu Szombathely - Csorna - Hegyeshalom - Rajka (3:12 začína v Szombathely a 5:41 je v Rajke!), v opačnom smere taký vlak nejde už... podľa mňa stačí do Csorny bohate, čo je 52km dlhá trasa.
V Bezenye je na figu to, že zastávka je od posledného domu vzdialená 700m a od stredu dediny (kostol) je to 1,36km (podľa Google Earth). Ďalej pred vjazdom do Hegyeshalomu je "špecialitka" v podobe dvojitej zákruty, keď vlak namiesto toho aby šiel doľava smerom do dediny, tak ide trať doprava a potom oblúkom 180° sa spojí so smerom od Pandorfu ? na Google Earth ešte krásne vidno kde bola kedysi pôvodná trať a nájdeš tam aj 3 fotky s názvom "Hegyesi viadukt" cez ktorý pravdepodobne prechádzal vlak.
Ten vlak z Rajky do Csorny by bol skôr pre ľudí čo cestujú na väčšie vzdialenosti, pochybujem, že sa o to budú trhať aby sa prepravili z Hegyeshu do Rajky, možno tak 20 ľudí dokopy denne, viac tomu nedávam, však tam skoro každý má auto aj keď jazdiť po tej rozflákanej ceste a keď je zima a blbo vidno je o hubu, lebo sú tam cca 2-3 malé mosty cez vodné toky, ktoré sú vyvýšené a len jedno vozidlo môže vojsť naň, takže ak tam dakto rozbehne káru, tak je prúser. ?
Joyki