Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #149487:
tak s takou károu to nie je nič moc... minibus by bodol skôr myslím. Jednak stále nepochopím prečo DPB keď mal už tú licenciu tak nezačal skúšobnú prevádzku aspoň s pracovnou verziou L801 na trase Rajka - Čunovo. Pokiaľ viem tak sa ľudia z Rajky dušovali, že by boli veľmi vďační aj za takéto spojenie, vďaka ktorému by došli k L91. DPB mohol takto kým by sa vysúťažili tie dva autobusy zistiť či má L801 perspektívu alebo nie. A ešte by ma zaujímalo, že čo sa bude diať s vysúťaženými autobusmi ak L801 bude slabo vyťažená? Môže ich potom DPB použiť aj na iných linkách? Mimochodom by ma zaujímalo prečo na poondiate Rakúsko DPB kupoval autobusy bez problémov za svoje a rok a pol dotoval linku čo denne prepravila 10 ľudí a tuto je zrazu neprekonateľný problém... ?
Reply on: Peon #149485:
vlaky na trase Csorna - Hegyeshalom premávajú, dokonca jeden vlak ide trasu Csorna - Rajka cez Hegyesh a ďalší úkaz je vlak idúci 124km trasu Szombathely - Csorna - Hegyeshalom - Rajka (3:12 začína v Szombathely a 5:41 je v Rajke!), v opačnom smere taký vlak nejde už... podľa mňa stačí do Csorny bohate, čo je 52km dlhá trasa.

V Bezenye je na figu to, že zastávka je od posledného domu vzdialená 700m a od stredu dediny (kostol) je to 1,36km (podľa Google Earth). Ďalej pred vjazdom do Hegyeshalomu je "špecialitka" v podobe dvojitej zákruty, keď vlak namiesto toho aby šiel doľava smerom do dediny, tak ide trať doprava a potom oblúkom 180° sa spojí so smerom od Pandorfu ? na Google Earth ešte krásne vidno kde bola kedysi pôvodná trať a nájdeš tam aj 3 fotky s názvom "Hegyesi viadukt" cez ktorý pravdepodobne prechádzal vlak.

Ten vlak z Rajky do Csorny by bol skôr pre ľudí čo cestujú na väčšie vzdialenosti, pochybujem, že sa o to budú trhať aby sa prepravili z Hegyeshu do Rajky, možno tak 20 ľudí dokopy denne, viac tomu nedávam, však tam skoro každý má auto aj keď jazdiť po tej rozflákanej ceste a keď je zima a blbo vidno je o hubu, lebo sú tam cca 2-3 malé mosty cez vodné toky, ktoré sú vyvýšené a len jedno vozidlo môže vojsť naň, takže ak tam dakto rozbehne káru, tak je prúser. ?
BID vyhlásila verejnú súťaž na modernizáciu tarifno-informačného systému pre vozidlá DPB, SL a pre ZSSK. (trošku mešakú) ?
"em" sa blíži... ? ?
Reply on: no.ev.di. #149479:
Bolo, licenciu netreba len pre vozidlo obsaditelné max. 8 ľuďmi a vodičom.
Reply on: Emo #149475:
Jazdíš na základe živnostenského oprávnenia.
Reply on: no.ev.di. #149482:
To je podľa mňa vynikajúci nápad s Bzmot na trasu Csorna - Rajka cez Hegyeshalom. ? Z Rajky do Hegyeshalomu sa dá ísť autobusom len s prestupom cez Mosonmagyaróvár a vlakom priamo len 2x ráno + 2x poobede.

Autobusové spojenie z Rajky a okolia do obcí a mestečiek na tej trase do Csorny neexistuje. A konkrétne do Csorny sa VHD dá ísť asi len cez Gyor. Do niektorých iných tých obcí cez Mosonmagyaróvár.

Presne: Rajka - Mosonmagyaróvár je lepšie robiť iba autobusmi - idú priamo na rozdiel od železničnej trate. Z Hegyeshalomu ako významnej prestupnej stanici nie je problém sa dostať aj do Rakúska alebo smer Gyor kto by chcel.

Čo je v Bezenye totálne na figu?
Reply on: no.ev.di. #149479:
Tých x ľudí si dohľadaj niede na webe. Nemám teraz čas.
Reply on: Ike #149481:
Samozrejme, keď sa niekto spýta týchto ľudí, či chcú VHD, 100% bude za a bude požadovať, hoci 98% (toto sú čísla tzv. "zbrucha" ? ) ju nikdy využívať nebude 🙂
Reply on: Emo #149459:
okrem toho, že to má ten debilný hrb, koliečka jak od nákupného vozíku pomaly, ešte aj ten design hovädský. To už je im tak zaťažko používať design len rady NB?!

Re #149462 Emo: Ale čoby... Na úseku Hegyeshalom - Rajka vlaky jazdili s 10-20 ľuďmi a to prosím sa neobťažovali niekoľko rokov tam posielať tie Siemens súpravy spojené do dvoch ? čo vidím grafikon vlakov MÁV na trati Csorna - Hegyeshalom kde jazdí Bzmot (detto čo naša "anča" radu 810), tak to mohli predĺžiť spoje z Csorny do Hegyeshalomu až po Rajku, to by tam stačilo a mohlo ostať spojenie zachované. Logicky kto chce ísť z Rajky alebo Bezenye do Mosonmagyárováru, tak vlakom to trvalo dlhšie a bola to zachádzka, takže vlaky Rajka - Moson - Gyor boli kravina a neviem prečo teraz tam tie vlaky chodia takto, keď autobusom je to cestovanie atraktívnejšie. Výhodou stanice v Rajke je, že nie je mimo dediny ale pešo dostupná do 10min pešej chôdze. V Bezenye je to ale totálne na figu. Takže celkom logicky by mohli ísť vlaky z Rajky smerom Sever - Juh obsluhované Bzmot, príp. s prívesným vozňom.
Reply on: ufo #149447:
ale tak predtým tam nebola mesačná krajina 🙂 dosť študentov a ľudí cestuje napr. zo Šamorína.

Re #149464 Emo: je to hypotéza, dokonca neviem či vôbec potvrditeľná... existuje však k tomu aj teória a keď si pozrieš zloženie autobusov, tak zistíš, že u nás je trend podobný. V Chorvátskom Grobe sa zväčšil počet obyvateľov v období 1995 - 2008 o o 220% z čoho väčšina sa prisťahovala v obobí 2006 - 2008 (toto potvrdené mám). Keď sa pozrieš na Chorvátsky Grob, zistíš, že to čo rástlo, bola hlavne pôvodne miniatúrna časť separovaného iintravilánu Čierna Voda... Skús mi zrátať, koľko tých domov nemá garáž 🙂 Môžeš síce namietať, že to že majú garáž, neznamená, že majú auto... To je pravda, ale nikto si nestavia/nekupuje rodinný dom s garážou (niekedy aj dvojmiestnou, keď sa pozrieš) s tým, že tam nebude mať auto 🙂
Reply on: kecho #149472:
posli ju na ba@imhd.sk...a daj najvyssiu prioritu radsej nech si to aj niekto vsimne ? ? ?
Reply on: S499.1023 #149471:
no dajme tomu, že by som mal niečo s kapacitou 10-20 ľudí, spravil si vlastný CP, aby som mal fixné odchody, napr. na trase Bezenye - Rajka - Čunovo - Rusovce (prestup na L91/191). Na to by mi nebolo treba licenciu stále?
Arkuslogaritmus: áno, všetko mám, lístok aj číslo revizora.
Inac, ako som to tu cital, niektori tu napisali, ze tie nove autobusy pojdu do premavky 7.6, a nemaju ist nahodou 1.6, t.j. pondelok?
Reply on: kecho #149472:
ked uz si si dal tu namahu, mohol by si tam dat a zakreslit aj linku 199,ktora premava len cez leto k arealu vodnych sportov. Aspon si ludia vsimnu, ze tam nieco premava. dik
Reply on: S499.1023 #149471:
A to môže potom jazdiť bez akéhokoľvek povolenia?
Arkuslogaritmus

Arkuslogaritmus

Reply on: Martin091 #149454:
Pomôže ti aj číslo revízora, ktorý ti udelil pokutu+ cestovný lístok ako dôkaz keď ho budeš predkladať.
Reply on: S499.1023 #149470:
Však áno, ale to bola reakcia na vidiek, nie na Rajku.
mal by som jednu otázočku -
keďže mapa liniek je naposledy k 1.10., tak som sa rozhodol aktualizovať tú trempovu schému liniek MHD (zatiaľ k 9.5.2010, keď už jazdili cyklo a ešte jazdila 131/184 + potom ešte k 14.5. a potom k 17.5.) zároveň by som sa chcel spýtať, či by bolo lepšie ju potom poslať priamo niekomu na @imhd.sk alebo ju najprv dať na nejaký link na downloadnutie a kto bude mať záujem, nech ešte pohľadá chyby, čo mi určite utiekli
vedel by mi niekto pls. prezradiť, či náhodou nie sú zastávky OU železničné a OU obchodné prehodené? alebo ako tam vlastne potom tie busy jazdia? lebo podľa CP to naozaj vyzerá byť opačne nakreslené ?


Re #149467 Viliam22: samozrejme, určite je len zhoda okolností a mimoriadna náhoda, že sa tam budú pretŕčať presne týždeň pred voľbanmi ?
len nejako to zase koliduje s očakávaným predvolebným predstavením MBCC. alebo žeby sa jazdilo v CC cez tunel? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.