Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: m@rtin #145187:
No a ako realista sa nepozerám len na MHD, ale na celé výdavky mesta a preto je nákup MB Capacity z tohoto pohľadu pozitívny.

Inak ak ma pamäť neklame, keď bola reč o 680 ČD, písal si úplne opačne - ako maximálny šotouš... ? ? ? Lebo pendolino majú ČD a nie ZSSK? ?
Reply on: aquila #145107:
Genau! Vyskakovať môžem len do výšky svojho príjmu a nie machrovať.
Reply on: ufo #145099:
Ono natáčanie podvozku u kovokolu veľkodráhového je v PODSTATNE menšom uhle ako natáčanie kolies či vlečky u gumokolu. Myslím, že ako kvapalná prostitútka, tak aj panťák by ti moc nepoďakovali, keby si im otáčal podvozky o +/- 45° ? .
Na TAKÉ VEĽKÉ UHLY BY SI MUSEL MAŤ HOMOKINEŤÁK A TEN ZASE NA PRENOS TAKÉHO VEĽKÉHO KRÚTIACEHO MOMENTU BY NEBO LDVAKRÁT LACNÝ.
Reply on: Mike #145075:
Ja som trebárs na priblíženie k obrubníku pohľad do zrkadla vôbec nepoužíval... Je fakt, že v podstate dva typy trolejbusov je niečo iné ako x typov autobusov. Prezradím fintu ? : Pri mojom posede musela byť páka zapnutého automatu v zákryte s hranou obrubníka ? .
Reply on: luky133 #145186:
nove eliny ak aj dojdu , tak pojdu podla mna prednostne na L5 , cesta na stanicu (popri NBS ) počká ,skor nech opravia Dubravku kde budu novy vozy
Reply on: no.ev.di. #145182:
Neviem, či je potrebné, aby električka nutne premávala až po starú Ikeu a odtiaľ k najbližšej električkovej otočke. Podľa mňa by stačilo, keby jazdila len po Kaufland, ak tam je na to miesto, kľudne by tam mohla byť otočka. Na Trnávku električky netreba, tam jazdia trolejbusy a myslím si, že postačujú.
Reply on: ufo #145184:

Ptáš se mě jako šotouše, nebo jako běžného cestujícího? Jako šotouš bych nejraději viděl v Praze namísto autobusů trolejbusy, tramvajovou síť o 30 kilometrů delší, maglev na letiště, VRT na 350 km/h z Prahy do Brna a Airbus A380 na Ruzyni každých 15 minut.
Jako běžný cestující a realista bych byl nejraději, kdyby MHD v Praze fungovala tak jak popisuji v příspěvku Re #145168

Stačí ti to jako odpověď?
Reply on: m@rtin #145185:
Ak si si nevšimol ja neobhajujem nákup Mercedesov, len hovorím, že Mercedes je od SORu o niečo lepšie vybavený v základnej výbave teda cena musí byť o niečo vyššia. Tým nehovorím, že kvôli pár veciam stojí temer dvojnásobne viac. A radšej ako nové električky by som za ušetrené peniaze ak by sa nenakúpili MB videl radšej rekonštrukcie električkových tratí, ktoré sú v havaríjnom stave lebo zbytočne budú nové električky keď budú jazdiť na takej trati ako je napr. pri NBS... ?
Reply on: luky133 #145179:

Upřímně řečeno, to jsi toho moc nenašel. Mimochodem, kde Soru chybí odkládací plochy na hluhých místech? Já o žádných nevím. Sorry, ale tady se bavíme o 8,5 milionech versus 15,3 milionech za kus!! Tedy o 272 milionech za celou zakázku. Já čekám, že tu někdo kdo obhajuje nákup Mercedesů položí argument, který mě přesvědčí o správnosti této investice. Já o ní jen značně pochybuji. Mnohem raději bych viděl v Bratislavě nové tramvaje nebo trolejbusy, na které jaxi stále nejsou peníze a odkládací plochy nad kolama v Mercedesu mě rozhodně nepřesvědčí.
Reply on: Solider #145177:
BA sa asi preslávi svojimi MS - polovica ľudí sa na zápas pre kolaps ani nedostane... ?

Re #145176 m@rtin: S tou hmotnosťou to znie logickejšie. K tomu ďaľšiemu - nemyslel som kritérium, aké dala Praha, ale to, čo by si písal ty, keby Praha kúpila MB Capacity...
Reply on: no.ev.di. #145178:
Ano Citaro tu mohlo byt miesto CapaCIty ,ale už som ti vysvetloval, ze CITARO ani VanHOOL ani MAN tu nikdy nebude , kedze ho vzdy cenovo predbehne SOR. Bohuzial ?
Reply on: Solider #145177:
kadiaľ by ale trať pokračovala ďalej? Myslím, že sme o tomto hovorili a padlo také dačo že pri bývalej IKEE odbočka smerom po Tomášikovej k ŽST N.M., tak jest?
Reply on: Tedomík #145172:
Uz ti 1103 odzdobili,čo ??? ? ? ? . Zajtra ides o5 "privierať" ludi na 133ke ??? ?
Reply on: no.ev.di. #145174:
A čo že su CP po starom hlavne že vidiš že mame nový Capacity vo svojej vlastnej sekcii.. ?
Reply on: m@rtin #145171:
Sú to len drobnosti a pokiaľ viem MB ich má v zíkladnej výbave pri každom druhe autobusov a u SORu sú za doplatok. Hovorím, že sú to len drobnosti čo určite nehrajú voľbu na tak vysokej cene. Ide napr. odkladacie priestory pre cestujúcich v "hluhých" miestach ako napr. nad kolesom kde nie sú sedadlá. Alebo (tu si niesom istý či je to pri tom automaticky) pokiaľ je tu namontovaná klimatizácia okná sa dajú zamykať. Hovorím sú to len drobnosti v základnej výbave (teda aspoň tá prvá), ktoré určite nestoja, ale za takú cenu. Ale napr. CapaCity má aj svoje mínus. Napr. taký zadný transparent vo vozidle sa zle inštaluje resp. aspoň keď sú tam teraz kamery a v MB dáko zabudli, že aj tam bude (ale to je skôr chyba DPB, že im to nenahlásil/neobjednal).
Reply on: 810zssk #145167:
Citaro napr. to tu mohlo kľudne byť, porovnateľný voz, za nižšiu cenu. Tuto sa fakt mohli peniaze ušetriť ale, lebo autobusy majú životnosť 8 rokov + nejaký ten rok navyše, čiže ak tento rok by došlo 50ks a ďalší rok 50ks SORov, tak v rokoch 2020-2023 by už mala byť v BA náhrada a dúfam, že dovtedy sa podarí znížiť nároky na počet autobusov - t.j. komplet električková trať do Janíkovho dvora, trať do DNV + rozšírenie električkovej siete v centre mesta (napr. obnova e. trate na Štefánikovej = klepnutie po prstoch IAD) a prípadne aj trať Vlčie hrdlo - Vrakuňa
Reply on: ufo #145170:
Chápem. A navyše, Braňo sa tu rozhadzuje, ako nové autobusy pomôžu zvládnuť nápor cestujúcich pri príležitosti MSĽH 2011 v BA, avšak výstavbu novej električkovej trate na Trnavskej, ktorá by pomohla danej dopravnej situácii, alebo rekonštrukcie električkového terminálu na Trnavskom mýte vrátane podchodu, kadiaľ sa pretmolí snáď každý druhý fanúšik, ani nespomenul.
Reply on: ufo #145166:

Autobusy SOR jsou známé svou nízkou hmotností, která výrazně snižuje spotřebu vozidla. U NB12 v Praze je spotřeba proti Citelisům nižší až o 8%.

Tu poznámku o Praze moc nechápu. Už jsem tu psal, že Praha do VŘ vypsala požadavek - "rozhodujícím kritériem je cena". Sor nabídnul nejnižší cenu, a proto vyhrál v soutěži na 720 autobusů. Praha investuje 17 miliard do 250 nových tramvají a 4 milardy do 720 nových autobusů. Pokud by koupila Mercedesy, stály by je cca 7 miliard korun. O to vyšší částku by musela pak ušetřit třeba na nových tramvajích, kterých by tak nebylo 250, ale třeba jen 200.
Reply on: m@rtin #145168:
Dovolil by som si nahradiť: "- aby vůz měl klimatizaci" spojením "- aby bola vo vozidle prijateľná teplota". Predsa len, samotné zariadnie (klimatizácia) je mi ako cestujúcemu ukradnutá, mňa zaujíma práve tá tepelná pohoda.
Reply on: Tedomík #145172:
a CP stále po starom http://www.dpb.sk/cp/16 ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement