Solaris by aj vodiči brali všetkými 10timi.. lebo tieto 15 metrove co mame co sa tyka vyhotovenia kabiny vsetci co s tym chodia si to nevedia vynachvalit.. pohodlne ergonomicke... este lepsie ako v aute.. a ak niektorym vodicom nieco vadi pri solarise tak je to jeho atypicka dlzka a manevrovatelnost.. ake to je otazka zvyku,, teda keby tu bol 12, ci 18 m solaris s touto kabinou a prvkami co maju 15m, tak je to idealny voz..
A 18m sifilisy su napr v Brne dieslove a do kopca je to tiez priserne lenive .. a ked toto neviem ci je vykonom motora alebo nastavenim prevodovky... ale proste v Ke cng siflisy klbove a tiez do kopca lenive..
To, že nie je odborník na tarifu, neznamená, že je debil. Zmysel článku bol, že sa idú vyhodiť peniaze na niečo, čo už DPB má v kvalitnejšej podobe. (Náhrada palubných počítačov Buse Emtrestom.)
Klbove Citelisy su fakt vyhra !!! ? Interier najuzsi, kapacita najmensia - spomedzi klbakov. Co som cital fora, tak KE vozy Citelisy 18 CNG su este aj lenive. Ano Capacity su drahe,ale som rad, ze tu su a este pribudnu dalsie. Mas pravdu s tym klasickym 18metrovym CITAROM ( bol by to lepsi a lacnejsi variant ako CapaCity ),ale ten voz tu nikdy nebude,kedze ho vzdy predbehne low-cost SOR alebo ini vyrobcovia ( SOLARIS , IVECO ). Hoci Solaris by som bral všetkými desiatimi ?
Ok tak ako kukať do späťáku a zistiť ako zobrazuje realitu trvá profíkovi dve zastávky, avšak tú jazdu až kolo som dal aby si prešiel každou zastávkou a zistil v akom je stave...najmä ak danú linku ideš prvý krát.. (alebo po dlhej dobe)
Jazdil som síce len so 14Tr, 15Tr a Sanosmi, ale typov zrkadiel bolo vtedy ajajaj a nikdy som nemal problém zastavovať tesne pri obrubníku (ak tomu nebránili iné okolnosti, ako napr. dementná zastávka v ľavom oblúka) po prejdení asi tak dvoch zastávok. Skôr starší a skúsenejší vodiči to pri spolujazde sprevádzali revom "Nendzi tak blízko teho pangejtu, odereš gumu!" ?
Zatiaľ čo my sa vytešujeme z jedného Capacity, pričom ani nevieme kedy dojde zvyšných 24 a či uvidíme aj ďalších 15 a k tomu low-cost 30-35 ks SORov + všetko na naftu (nie je to tak dávno, čo DPB chcel mať vozidlá na CNG čo bol dôvod aj prečo volili 15M CNG Solaris..., niet nad pokrytectvo), tak na druhej strane sa zvýši počet kĺbových CNG Citelisov v Košiciach na 29ks. Keby neboli na čele DPB idioti, mohli sme aj my mať už nejaké klbáky od nanajvýš dvoch výrobcov a v slušnom počte,možno aj len od jedného výrobcu (to by bola unifikácia akú náš vozový park nikdy nezažil).
kedysi mal tak CPéčka aj dpb.sk, ešte mám doma vytlačené staré CP 68,84 a 89. 68 a 89 tam majú také intervaly, že radšej sem nepíšem, asi by podaktorých vynášali krátko na to napred nohami ?
Dnes som bol pozriet ten nas akozedlhy zazrak a musim vyjadrit velku spokojnost
Po prvy krat som mal dojem ze cestujem kvalitnou MHD, interier je skvele rieseny (dizajnovo aj funkcne), je to tiche, klimatizacia a kamery su tiez velmi vitane (hoci by to chcelo este jednu na monitorovanie prednej casti vozu, ziadnu som tam nevidel :)). Akurat nerozumiem preco ZAS vynechali hlasenie zastavok.
Po dnesnej jazde som trochu upravil nazor na strukturu vozoveho parku... ak by bolo mesto schopne financovat 30 klbovych Mercedesov rocne (nemusia byt CapaCity, staci obycajne Citaro), tak by to bolo idealne. Vozy by sa (pri predpoklade zachovania flotily 243 klbovych busov) obnovovali kazdych 8,1 roka co zhruba zodpoveda zivotnosti, navyse potom by sa urcite este dali odpredat a zisk ciastocne pouzit na dalsie busy... ak by boli z uvodu problemy (lebo niektore vozy sa nam uz rozpadaju), tak by sa na zaciatok mohlo dopomoct jednorazovou pridanou dodavkou SORiek (50 kusov?)... Tendre by sa potom vzdy vyhlasovali kazdych cca 8 rokov na 240 vozov (30 zmluva, 210 ramcovka, ktora by sa v pripade financii kazdy rok podpisovala po 30 kusov).
Zial, toto zostane asi len snom Nie je to politicky priechodne a asi ani nie su peniaze...
Podobne funguje prímestská doprava aj na Sicílii... autobus príde kedy príde ? a napr. v Sarajeve maju na stránke ich DP uvedené odchody linky z konečných a čas príchodu na svoju zastávku si vypočítaj
to akože oni nemajú žiadne vývesky na zastávkach či čo? ? keď píšu, že doprava v Aténach je otázkou šťastia a nebolo možné nájsť spoľahlivé info o príchodoch/odchodoch spojov a cestovné.
No teraz musím uznať, neviem ako som takej informácii mohol venovať vôbec pozornosť, ma to napadlo hneď po odoslaní príspevku. Tak potom sa ospravedlňujem a keď niekdo bude vedieť riešenie určite to bude zaujímať aj mňa.
Mike
A 18m sifilisy su napr v Brne dieslove a do kopca je to tiez priserne lenive .. a ked toto neviem ci je vykonom motora alebo nastavenim prevodovky... ale proste v Ke cng siflisy klbove a tiez do kopca lenive..