Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #143312:
Asi treba poslať pripomienku na magistrát. Samozrejme to vôbec neprekvapuje, že semafory zle nastavili a dali pridlhý cyklus, lebo oni len málokedy zohľadňujú MHD pri nastavovaní semaforov - aj keď tu premáva iba MHD a nič iné.
Reply on: Mike #143335:
neviem ako je to presne s tými kartami. viem, že výpravca každú jednu niekam strkne a tvrdí, že to nahráva. ako dlho sa informácie "skladujú" fakt neviem ani ma to až tak nezaujíma. ani presne neviem, či si vedúci naozaj každý deň všetko prehráva a kontroluje. tipujem, že nie, zabralo by to kopu času, možno (asi určite?) je nejaký program, ktorý na nezrovnalosti upozorní bez ohľadu na to, či ich niekto hľadá alebo nie. neviem ani ma to nejak zvlášť nezaujíma. pokúšam sa robiť tak ako keby som bol permanentne pod dohľadom a aby bolo čo najmenej dôvodov na postih. zataľ pomerne úspešne ?
Reply on: Mike #143335:
napriek svojej pošahanosti som pochopil, musím si to zapamätať, nestáva sa mi také niečo často... ?
Reply on: 2xT3SUCS #143334:
úplne nekolegiálne som vysvetľoval kolegovi preslávenému permanentným meškaním, že tým často komplikuje život cestujúcim (dovolím si použiť výraz ĽUĎOM), ktorí by v prípade menšieho meškania mohli "chytiť" prestup a teda nemuseli stepovať na zastávke pol hodinu do príchodu ďalšieho spoja. mesiac so mnou nekomunikoval (teraz už zas áno, možno je to ovplyvnené faktom, že som mu požičal nejaké € ?), ale fakt je že mešká zriedkavejšie a menej...
nikdy som nechápal reči typu "máme zodpovednosť, tak nech nás poriadne zaplatia!!!" od ľudí, ktorí vnímajú ako donebavolajúcu krivdu, keď im za preukázané porušenie pravidiel odobrali nejakú (skôr symbolickú než vážnu) sumu z odmeny. V ČOM teda akože má byť tá zodpovednosť?
ako som napísal nižšie - som zrejme vadný, keď nechápem takéto triviálne záležitosti...
Reply on: 2xT3SUCS #143334:
Preto som tam dal dva smajle za to, že rýpem. Samozrejme úplne s Tebou súhlasím a kolega - nekolega, toto sa stávať na MHD v 21. storočí nemá. Tak ako Tebe strhli z prémií za náskok, trolejbusákom tiež pozerajú karty vždy keď dojdu do vozovne a za každú jednu zastávku +2 a viac -50Sk dolu z prémií automaticky bolo (neviem ako teraz v €). Akurát autobusy to majú na každej kolóne ináč ("systém" kontrola - (napomenutie) - represia/(pochvala je žiaľ nereálna))
Reply on: Mike #143331:
som zrejme vadný. pokúšam sa robiť ako mám (netvrdím, že sa mi to vždy darí) a vytáča ma, keď niekto iný nie. samozrejme o to viac, keď tým spôsobí nepríjemnosti (aj) mne. kolegialita nemá byť o tolerovaní (a už vôbec nie obdivovaní) bezohľadnosti.
po 10,5 hod službe nepochybne poteší, keď odíde spoj predčasne a môžeš počkať hodinku na ďalší. veď kto by zahodil príležitosť prísť domov o druhej namiesto o jednej, však...
PS: ubrali mi korunky za predčasný odchod (cca 25 sekúnd) v čase, kedy za mnou na zastávke bol voz s tou istou trasou a cieľom. dobre, moja chyba. odmietam ale zmieriť sa so skutočnosťou, že niektorí za svoje chyby platia a iní nie. kľudne to považuj za nekolegialitu... ?
Reply on: Mike #143322:
Myslím, že hlavne na 61-ke by sa patrilo konečne ponúknuť vyššiu kvalitu cestovania ?
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7974
No jo, opäť výdatne nasnežilo 5 cm a máme tu snehovú kalamitu ?
Reply on: 2xT3SUCS #143329:
a bez tej karty sa nezaznamenávajú údaje na palubáku, teda oni to spätne nemajú ako zistiť, ale to asi vieš.

A isto vieš aj to, aká je úroveň ovládania funckií palubného počítača medzi vodičmi. Často môže ísť o obyčajnú zábudlivosť, aj keď občas ide o zámer, že si nepotvrdia odchod z konečnej, alebo idú so zastávkami o 2 "pozadu" oproti realite, atď. Teda v danom prípade vodič sifilisu možno ani nevidel na palubáku +4, ale napr +2, alebo -11. Ale keďže sa jedná o druhú kolónu nedivil by som sa, keby išiel vedome na +4. Samozrejme že ho nechcem obhajovať, lebo +4 sa nedá nijako obhajovať.
Reply on: 2xT3SUCS #143329:
Ty si sa sťažoval na kolegu? No toto... ? ?
Palubák má každý riadny voz MHD v premávke, aj všetky citelisy.
Tým listom chceli povedať že citelis nemal tú žltú DAT kartu v palubáku, lebo citelisom dali palubáky vľavo hore do panelu takže tú kartu tam nemali ako strčiť. ? Už sa to priebežne upravuje na vozoch, údajne čo som počul tak že tam do tých panelov režú...
Reply on: 2xT3SUCS #143328:
naozaj jazdia vozy BEZ palubákov?
Vašu sťažnosť na nedodržanie cestovného poriadku, predčasným odchodom o 23:41 hod. namiesto 23:45 hod. zo zastávky .... smer ...., vodičom autobusu nočnej linky číslo...., dňa ......, sme prešetrili.

V zmysle zákonných ustanovení sme s obsahom Vašej sťažnosti oboznámili službukonajúceho vodiča autobusu. Vo svojom vyjadrení vodič uviedol, že si nie je vedomý toho, že by odchod nedodržal.

Vzhľadom k tomu, že na linke .... premával vodič s vozidlom zn. Citelis – int. č. 2343, ktoré zatiaľ vzhľadom na technické problémy ešte!!! nie je vybavené palubným počítačom!!!, nie je možné dodržanie cestovného poriadku spätne preveriť.

Vedenie dopravnej prevádzky autobusov konštatovalo, že na základe vyjadrenia vodiča, nebolo možné vodičovi nedodržanie cestovného poriadku spätne jednoznačne preukázať. A aj keď nemienia spochybňovať obsah Vašej sťažnosti, jedná sa v tomto prípade o „tvrdenie proti tvrdeniu“ a bohužiaľ nemôžu voči vodičovi realizovať sankčné opatrenia v zmysle Zákonníka práce.

Aj napriek vyššie uvedenému však bol vodič vedením prevádzky autobusov poučený a dôrazne upozornený na povinnosť dodržiavania cestovného poriadku pri obsluhe zastávok, vyplývajúcu pre neho ako vodiča MHD. Zároveň bol upozornený, že prevádzka bude jeho výkonu práce venovať zvýšenú pozornosť a v prípade potvrdenia sa nedostatkov obdobného charakteru, ako je uvedené v sťažnosti, bude vedenie prevádzky postupovať striktne v zmysle Zákonníka práce s tým, že pri ich riešení zohľadní aj túto Vašu sťažnosť.

Zistené skutočnosti Vám dávame na vedomie a za spôsobené nepríjemnosti pri cestovaní MHD sa Vám v mene DPB,a.s. touto cestou ospravedlňujeme.



S pozdravom


JUDr. Milan Lazorišák
vedúci oddelenia kontroly
Reply on: TeBeCe #143325:
trafikon = grafikon z ktorého ťa trafí šlak... ?
Reply on: kecho #143323:
No áno, keď bude elina do Petržky (obratisko niekde na zelenom fleku pri prozivórnej Y križovatke Jantárova - Rusovská) potom bude 95 iba v úseku Vyšehradská- Bosákova.
Ale dovtedy je ako je a keď sa uzavrie St. Most úplne aj pre MHD, ale elina tam ešte nebude, to sa 95 presmeruje asi cez Bosákovu a Apollo, ale to sa presnejšie ešte nevie, a ani 50 a 78 možno nepôjdu ako by sa zdalo logicky, ale by z toho boli trochu väčšie zmeny linkovania.
Reply on: kecho #143323:
+ DPB vraví že na tretí tender nemá financie no naozaj určite čaká pokial sor nezačne výrabať Sor City NB 18 v CNG verzii 🙂
Re Mikimaus #143250 : to bol Kadnár, vtedajší GR DPB, súčasný šéf divízie autobusy...
v súčasných spvislostiach odporúčam článok spred viac ako roka 😉

http://www.bratislavskenoviny.sk/doprava/vedenie-dpb-odmieta-ze-preferuje-autobusy-sor.html?page_id=82419
"Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava, a.s., Róbert Kadnár (SDKÚ-DS) tvrdí, že nevie, ako vznikla fáma, že uprednostňujú konkrétneho výrobcu" &
"Chceme použiť maximálnu ochranu pred nekvalitnými a nerenomovanými značkami, ktoré by sa chceli presadiť dumpingovou obstarávacou cenou" ?

Re Mike #143322 : teraz mi napadlo, či tá 95 bude ideálna, lebo nikto nevie, či ten most nakoniec budú rozoberať alebo nie, takže možno sa "dočasne" z 95 stane zberná linka Pe-most/hraničiarov s prestupom na elinu, nie?
Reply on: marek #143321:
Tak základ je do akej vozovne budú zaradené a následne sa bude riešiť výprava na linky. V ideálnom prípade to bude opačne, teda naprv sa rozhodne o linkách a podľa toho sa to zaradí do patričnej vozovne, aj keď tento logickejší postup je v DPB veľmi zriedkavý.
Ale medzi vodičmi a tu diskutujúcimi sa hovorí o 83, politicky je snaha aby najkapacitnejšie autobusy v Petržalke dočasne nahradili električku (teda linky 93 95 98), príp. 68 a potom apodľa toho koľko a či bysa ušli napr. vozovni Trnávka tak 21, možno 31/39. V neposlednom rade súčasné vedenie DPB býva na Dlhých dieloch a oni vždy musia mať to najnovšie, najmodrnejšie, takže možno aj linky 32 133...
Reply on: Mike #143320:

ale určite ty a aj zvyšok diskutujúcich má svoje predstavy, kde by CapaCity boli ideálne... takže môžeš napísať a snáď sa pridajú aj ďalší...
Reply on: marek #143319:
Dnes ešte nie je rozhodnuté, na ktoré linky pôjdu mercedesy Capacity.
Nových kĺbových autobusov žiaľ nebude 140, zatiaľ je istých iba 25 ks Capacity a 20ks Sor. Nahradia prenajaté karosy B941/961 z BB, mercedesy z Nemecka, určite nejaké tambusy ktoré sa dovtedy aj samé vyradia a v Petržalke sa dovtedy zlomí rám na ďalších IK 435. Ostatné podľa potreby, prípadne sa navýši stav vozového parku čím by po 5 rokoch opäť vznikla rezerva kĺbových vozidiel v DPB.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.