Skús si najprv zistiť, koľko tratí bolo v Rakúsku zrušených, koľko je bez osobnej dopravy a potom skús prestať porovnávať okolie dvojmilónového veľkomesta s rozptýleným osídlením lazov bez výrazného centra.
Kopa tých tratí sa stavala z dovodov, ktoré už neexistujú. Kopa tých tratí sa stavala primárne pre nákladnú dopravu. Prakticky všetky sa stavali v časoch úplne iných nárokov cestujúcej verejnosti na komfort a dostupnosť VHD, iného stupňa motorizácie... Opakujem: Hard-šotouš je nepriateľ modernej a efektívnej železnice.
Ja netvrdím, že je to riešenie šité špeciálne pre Horehronie. Ja len tvrdím, že riešenia existujú. Niekde treba hľadať potenciál, niekde (s ťažkým srdcom ? ) zastaviť osobnú dopravu.
A čo takto si preštudovať zákon o verejných zákazkách? Neviem, či to píšem piaty alebo desiatykrát ale nebotyčne ma iritujú príspevky inak inteligentných diskutujúcich, ktorí proste ignorujú platné zákony.
ja som počul referencie všelijaké... Od tých najhorších po výborné... je pravda, že tie staršie SORky niesú sláva už, však majú 8-10 rokov, to je na autobus dosť slušný vek (hlavne pri našom spôsobe údržby)
To sa musis spytat toho co ich stavat. Nezabudaj, ze niektore trate su dost stare a boli budovane v case kedy bola cestna doprava v znacne horsiom stave.
Je nelogické porovnávať okolie veľkomesta ako je Viedeň s Horehroním a podobne. Do tej Viedne je to najrýchlejšie koľajovou úplne segregovanou dopravou, aj za cenu priblíženia sa vlastným gumokolom niekde do poľa k železnici. Kdežto na vidieku je to autom, alebo plesnivým busom rýchlejšie a nie je potreba sa zvážať k nejakej koľajovej doprave, ktorá tam mala najväčší význam pred a chvíľu po druhej svetovej vojne.
Stačí pozrieť, koľko je v Rakúsku tratí bez osobnej dopravy - ďaleko viacej ako na Slovensku.
Ďakujem. ? A Nitra 11 kúskov, je to správne číslo? imhd aj ja evidujem v meste len 9. (NR-204EX, 205EX, 206EX, 207EX, 208EX, 210EX, 211EX, 213EX, 214EX). Alebo to ešte nejaké prídu/budú?
Nie je veru rakúsky dedinčan ako slovenský dedinčan. Inak by neboli plné všetky parkoviská na železničných zastávkach a staniciach v okolí 70 km od Viedne.
ufo
Stačí pozrieť, koľko je v Rakúsku tratí bez osobnej dopravy - ďaleko viacej ako na Slovensku.