Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #141462:
som to myslel tak vseobecne ale reagoval som akoze na tvoj prispevok...? ?
Reply on: ranway #141452:
To si asi chcel reagovať na niekoho iného, lebo nevidím súvislosť s mojím príspevkom. ? ? ?
Reply on: MatejBA #141460:
No, ale oni kupovali len 3-dverovú variantu tam sú nejaké peniaze navyše a neviem či tam náhodou nejazdia v klasickej úprave CapaCity a nie také prečačkané ako to naše BA a také sme možno aj objednali. (Ale aj tak sa mi zdá cena vysoká)

Kedy má prísť vlastne prvé CapaCity? Jaunár-február je ešte skoro či nie?
Reply on: Valec #141456:
"Plánovaný je nákup 40 takýchto vozidiel v cene 23,4 mil. Eur (cca 705 mil. Sk), t.j. 585 000 Eur (17,6 mil. Sk) s DPH za jedno vozidlo." - cize o 185 000€ viac ?
Reply on: enge2 #141458:
Ak som správne čítal má ich už 8... ?
Reply on: Valec #141456:
kolko ich stutgart objednal?
Reply on: Emo #141436:
nechame sa prekvapit co nam DPB nadeli, mozno to bude aj dobre ze vodic bude viac chraneny pred zimou ked sa mu budu otvarat dvere dalej od kabiny 🙂. Co by urcite vodicov potesilo a mozno by bolo aj dobre urobit mu tam viac "sukromia" a nepustit ludi medzi kabinu a prve dvere malo by to vyhodu aj v tom, ze by vodicovi nezavadzali vo vyhlade a nemusel by prosit ludi aby sa posunuli, bola by to prevencia pred zbytocnymi zdrzaniami a nedajboze mimoriadnej udalosti ?
"Stuttgarter Straßenbahnen (SBB), which operates public transport in the German city of Stuttgart, has doubled its 19.5m four-axle articulated Mercedes-Benz Citaro CapaCity O530GL fleet to eight. The latest four have three full-width doors instead of four, 49 seats and space for 129 standees. They cost over €400,000 (£363,000) each."
Buses Magazine, November 2009

A teraz otázka, koľko za jeden zaplatí DPB?
Reply on: no.ev.di. #141446:
aj to tvoje pojazdne muzeum ale moze byt aj prijemne. Keby sa o tie vozy postarali a urobili im GO tak by tu kludne vacsie mnozstvo IK435 mohlo ostat, nikdy nie je zle mat vacsiu rezervu ? . Jedina nevyhoda IK435 je v tom ze nie je nizkopodlazny inak to boli celkom pekne busy. A keby sa na kazdy bus dala reklama LBC tak by bol aj nater jednotny ?
Reply on: Ik #141449:
myslim, ze po vyradeni Karos by mali nasledovat BamBusy a potom az IK415 🙂 ?
Reply on: ranway #141452:
ak sa rozumne urobi vyprava autobusov a Capacity bude na nosnych linkach kde teraz kapacita nepostacuje L21, L95 (po dostavani elektricky do petrzalky presun capacity na L93 alebo L98) a sor na ostatne klbove linky tak to vobec nie je zle ze su dvaja vyrobcovia. Okrem ineho mne sa Sor ako vozidlo paci a co sa tyka tych sorov co uz tu mame nepamatam sa kedy som videl niekde na poruche odstaveny na cestach v BA 🙂 jedine co mi na soroch vadi je to pomale otvaranie dveri inak to moze byt fajn bus ? . Uvidime po par mesiacoch ako bude spokojnost. Hlavne nech sa vodici v nej dobre citia pretoze pri pohodli je potom aj vodic prijemnejsi a takisto styl jazdy je iny 🙂 ?
Reply on: ufo #141451:
To nie je o veku vozidiel. Je to o starostlivosti, GO, modernizacii a zaobchadzanim s nimi. Osobne si myslim, ze Bratislava nepotrebuje mat vsetko nove vozy. Nemozeme si dovolit kupit nieco kvalitne, tak radsej kupime SOR, ale hlavne, ze je to nove. Lenze to je blbost. Keby bolo poriadne vykonane cistenie vozidiel, DPB mal ine vedenie a v nasej spolocnosti sa nenachadzali idioti ktori vozidla nicia - vsetko by bolo ok. Mozeme si brat priklad z niektorych mensich miest v strednej Europe. Ked spravia GO Ikarusom 415 a tie vozidla budu sluzit dalsich sest/sedem rokov - nic proti. Rovnako sa osvedcili GO pri Karosach. Samozrejme ze treba kupit aj nove vozidla - ALE nie stylom tak najprv sa postavim ku Capacity a potom k SORu. Najlepsi by bol Solaris - ani drahy, ani prilis luxusny a osvedcena znacka.
Reply on: Valec #141450:
...nízkopodlažné.
Reply on: Ik #141444:
Ako kde, v najbližšom západnom meste (vo Viedni) jazdia aj 14 ročné vozy.
Reply on: no.ev.di. #141446:
Otázka bola pre Ikarus 415.

To už je na nich ako rozdelia dodávky vozov počas tých troch rokov, ale najprv je potrebné doplniť vozový park o chýbajúce vozy a až potom by sa malo začať vyraďovať.
Treba nahradiť všekty vyradené kĺbaky, ktoré to už nevydržali.
Reply on: no.ev.di. #141447:
No to aj ja, s tými ksichtami máš pravdu ? ?
Reply on: kubo_99 #141445:
tak to som zvedavý na LBC Ik4xx ☺ inak je fajn, že z tých LBC náterov zmizli tie infantilné ksichtíky, teraz to vyzerá aj celkom schopne a môže sa to používať na všetky vozidlá ?
Reply on: Ik #141444:
pre boha to už keď vyhral SOR ten tender tak nech objednajú na ďalší rok 50-60kusov do kelu nech to tu už je konečne a nech sa vidí či to bola dobrá investícia. Z Ik435 stačí ak sa ponechá po dodaní celej 100ks série 20ks Ik435 tých najschopnejších, plus CNG Karosy B741 a 732 nejaké schopné a len do špičiek a ako ZV. TAMBUSy už môžu po dodaní potrebného počtu klbákov odstaviť. Dokedy to tu chcú všetko sušiť a robiť z našej MHD pojazdné múzeum. O električkách nehovoriac ?
Reply on: luky133 #141443:
Počul si dobre ?
Reply on: Preßburg.Germane #141441:
Myslím, že v tomto veku je ešte celkom rozumné robiť GO vozom.
Niektoré Karosy 741 boli prestavané na zemný plyn a mali 16 rokov. Bez problémov jazdia a ukázalo sa to ako dobrá investícia.
S GO tu môže ešte 400-vá rada Ikarusov ostať aspoň 5 - 6 rokov.

Samozrejme určite sa môžeme zase začať porovnávať so západom a rozprávať tu o tom, že tam sa vyraďujú 6 ročné vozy. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.