-To je pravda. PKO rozhodne najlepšia stavba nie je. Len problém je, že to čo sa tam plánuje postaviť, bude špatiť omnoho viac. - Pozri River Park. Nech sa PKO zbúra ale bodaj by tam obnovili tie malebné domce, typické pre provinčné vinohradnícke mesto Pressburg - niekdajšiu obec Vydricu čo tam bola predtým.
Tak ULF už má nejaké svoje roky. Ved prototypy vznikli niečo okolo roku 1995, to už bude plných 15 rokov a na svoju dobu to je prevratné vozidlo. Nemá možno najlepší dizajn a najlepšie usporiadaný interiér ale to je daň za výšku podlahy 152mm nad TK. K tomuto číslu sa nepriblížilo dosiaľ, žiadne iné koľajové vozidlo.
Inak Viedeň ešte stále nie sú len ULF ale aj spústa vozidiel rady E. Hoci staré ale výborne udržované.
Vozidlá K2S v Bratislave, síce "najnovšie" ale viaceré už v najlepšom stave nie sú. Niekoľko krát som mal možnosť ísť vozidlom ktoré rachotilo na celú ulicu.
Nechcem to tu rozmazavat, takze zareagujem k PKO len v jednom prispevku kde to zhrniem:
Ak je hocijaka stavba technickou, alebo dizajnovou raritou nech zostane na mieste aj ked ma spatit okolie (lebo PKO je vzhladovo naozaj otrasne).
Ale ak je to radova stavba akych mozme po Europe najst desiatky, nech sa zbura.
To je moj osobny nazor. Neviem kam PKO patri, nie som odbornik. Ale som toho nazoru ze na tom mieste ma naozaj vacsi zmysel nova a esteticka budova (ci uz nova kulturna hala, aebo cokolvek ine). Aj v pripade ze sa PKO zachovalo je nutne riesit jeho vzhlad, ktory naozaj tu oblast spati.
A beztak si myslim ze aj keby sa to zachranilo, dalsie generacie to zburaju, lebo drviva vacsina z tych co su za zachranu (radovy obcania, nie architekti, etc.) to preferuju najma z dovodu ze maju na tu budovu nejake spomienky, etc. To dalsie generacie mat nebudu a pride cas kedy by sa to aj tak zburalo.
Netýka sa to dopravy, tak veľmi stručne.
PKO - Však nech sa zničí to, čo v tomto meste ostalo po Slovákoch ako-tak kladné. - vďaka súčasnému vedeniu mesta.
Tak uvediem plejádu iných miest - Salzburg, Berlin, Bern, Leipzig, Basel... ale i z CZ Brno, Ostrava, Plzeň...
Aby zase nevyzeralo, nechcem tvrdiť že v Rakúsku a hlavne vo Viedni je všetko najlepšie, samozrejme sú tam nedostatky ale bosdaj by Bratislava mala aspoň takú úroveň, hod i električky bez zrkadiel.
ULF špinavé? -tak samozrejme, ved nimi cestuje spústa ľudí a DPB má svoje dopravné poriadky čisté? To je 1 - 1. Ale vo Viedni aspoň nedávajú do vozidiel tie nezmyselné nálepky, že "akože" bolo vozidlo vyčistené.
Neviem co vsetci mate s Viednou. Nevravim ze je to zla prevadzka, ale urcite je mnoho lepsich.. to ze maju (vnutri dost spinavych) ULFov ju proste nerobi vynikajucou.
To je možno pravda, ale aj napriek takýmto, možno, banálnym nedostatkom je MHD -in Wien Rádovo Na Vyššej úrovni než v Bratislave. A DPB si môže brať z Wiener linien len príklad. Tak ako celá SR by si mohla brať príklad -aus Österreich. Však je to dané aj historicky -bez Karpatských Nemcov by Slováci nemali Nič. Nebol by Ružomberok - Rosenberg , Banská Bystrica - Neusohl, Banská Štiavnica - Schemnitz. ..... -Bohužial to sú fakty.
V súvislosti s dopravou - v dnešnom trende na SR, keď sa tu všetko predáva vrátane Elektrární mohlo vedenie mesta Bratislavy ponúknuť odpredaj aj celého DPB spoločnosti Wiener Linien a to by tu boli iné poriadky. Treba uznať, cestovné síce čosi drahšie ale aj Bratislava by mala namiesto dožívajúcich Ikarusov, Karos a komediantských SORov - vozidlá MAN a Mercedes. A možno aj niekoľko kusov ULF namiesto T3.
A vobec Bratislava ako historicky len čiastočne slovenské mesto by mala aspoň z 33% pripadnúť pod Rakúsku správu a 1/3 vedenia by malo byť Rakúske. Pre toto mesto aj dopravu v ňom by to bol rozhodne len prospech.
Tam je tých úplných blbín viac. Pán klame v tom, že inde nie sú reklamné nátery. Asi keď príde do Wärzburgu trebárs, tak nenastúpi do električky, kým mu nepríde oranžovobiela .
No 1713 a 1715 som osobne daval do jamy...srotovisko v podniku... a osobne som z nich vyberal baterie.... neviem ci ich dali prec..minuly tyzden som ich tam daval.,..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Preßburg.Germane
Tak ULF už má nejaké svoje roky. Ved prototypy vznikli niečo okolo roku 1995, to už bude plných 15 rokov a na svoju dobu to je prevratné vozidlo. Nemá možno najlepší dizajn a najlepšie usporiadaný interiér ale to je daň za výšku podlahy 152mm nad TK. K tomuto číslu sa nepriblížilo dosiaľ, žiadne iné koľajové vozidlo.
Inak Viedeň ešte stále nie sú len ULF ale aj spústa vozidiel rady E. Hoci staré ale výborne udržované.
Vozidlá K2S v Bratislave, síce "najnovšie" ale viaceré už v najlepšom stave nie sú. Niekoľko krát som mal možnosť ísť vozidlom ktoré rachotilo na celú ulicu.