pôvodne išlo o všeobecný prístup,
ČR je jeden zo štátov, kde sa uplatňuje inštitút trvalého pobytu, ale neviem o tom, že s vylúčením rovnocenného typu pobytu v inej krajine,
zákon o hlásení pobytu dovoľuje občanovi SR iba jeden trvalý pobyt na území SR, ale súbeh s trvalým pobytom v inej krajine neupravuje,
na základe som presvedčený, že občan SR môže mať 2 i viac trvalých pobytov súčasne, z toho 1 na území SR,
zákon o OP obsahuje ust. o strate platnosti OP odhlásením sa z trvalého pobytu v SR, neplatný OP sa odoberá,
to však neznamená, že existuje všeobecná povinnosť sa odhlasovať z trvalého pobytu v SR, ak idem na dlhý čas bývať do iného štátu, zákon o hlásení pobytu používa pojem "trvalo žiť v zahraničí", je to taký klasický právnický chyták, lebo niet vymedzenia obsahu tohto pojmu, trvalo bežne znamená stálo, ustavične, neprerušovane v čase, alebo nemenne, taký výklad by znamenal nemožnosť návratu na územie SR, čo by bolo v rozpore s ústavou, ktorá občanovi SR zaručuje slobodný vstup na jej územie,
zostáva ešte význam trvajúci dlhší čas, nikto ani nenavrhol koľko dní, týždňov, mesiacov alebo rokov musí uplynúť, aby to bolo považované za dlhší čas, zákon o hlásení pobytu obsahuje povinnosť ohlásiť vycestovanie do cudziny na čas presahujúci 90 dní, každý občan SR, ktorý sa vráti do SR najneskôr 91. deň po dni vycestovania a ďalší deň zase vycestuje, nemusí hlásiť ani túto okolnosť, v rámci krajín Schengenu neexistuje evidencia pohybu cez vnútorné hranice, za istých okolností, ak nevyvedie náš občan v cudzine nejakú hlúposť, pri ktorej sa zapisujú osobné údaje, miesto, dátum a čas, postačí mať „svedka“, ktorý by „dosvedčil“, že ho „videl“ alebo s ním „hovoril“,
naši občania (veľvyslanci, pracovníci ZÚ, stálych misií SR pri medzinárodných organizáciách, spravodajcovia médií a pod.) na území Schengenu bežne žijú 3 a viac rokov, trvalý pobyt na území SR im zostáva zachovaný, všetci z nich sú zároveň prihlásený na pobyt v tej či onej krajine,
som toho názoru, že bolo plne tvojím slobodným rozhodnutím zrušiť trvalý pobyt v SR, ale nebola to nevyhnutná povinnosť,
Ako môžeš vedieť, že sú to vraky? Ešte sa len dokončujú a reálne nemajú najazdený ako kilometer ale už vieš, že sú to vraky... Navyše zatiaľ vyrábaná výzbroj od firmy Czetro je relatívne spoľahlivá.
A preco nenechat nieco na zburanie aj dalsim generaciam? Ale to by nesmela Bratislavu postihnut zivelna pohroma zvana Durkovsky. Ten chlap nenechal na pokoji jeden jediny meter stvorcovy v tomto meste. Buducim generaciam tu zostal naozaj iba minimalny priestor na realizaciu ich predstav.
Súhlasím s názorom, že reklamy je v bratislavskej MHD priveľa. Vadí mi, že sa musím voziť v električkách, ktoré sú zvonku pomaľované tak, že ani najväčší sprejeri by ich nedokázali viac počarbať. A podobne ako autorovi príspevku mi vadia aj reklamné držiaky, o ktoré si pravidlene udieram hlavu... Málokto z cestujúcich (aj tých s nižšou postavou) tieto držiaky skutočne používa, radšej sa držia úchytiek na sedadlách.
Myslím, že by stačilo len v DPB chcieť. Takéto hlásenie by sa určite osvedčilo v niektorých linkách napr. aj v 32 kedy ide časť ľudí z intrákov na vlak... A tá hláška o kontrole by taktiež pomohla.
Na tej fotke nemá dobrý náter. Ten od tej Veolie je estetickejší, možno by aj dobre vyzneli tie "farebné štvorce" namiesto toho "O-čka".
Tie dvere. 5 dverí, no prinieslo by to aj určité výhody -rýchla výmena ľudí, ale aj nevýhody -hlavne v zimných mesiacoch. A vyzerá to ozaj divne. Zrejme je to aj zbytočné.
Šetri euráče, niekto tu už spomínal že na "štvrtej " sa už pošuškáva o výhre SORU v druhom tendri.
okrem toho na portáli mestskadoprava je info o trolejbusovych novinkach a spomina sa tam o5 ten dlho ocakavany tender na nove klbove NP tbusy - uvidim do akej miery to bude zase blud. ?
Solarisy -ja by som bol len -za. Solaris je osvedčená značka ktorú, okrem veľa miest či dopravných podnikov v CZ odoberá aj Berlín a aj niektoré Švajčiarské mestá. Tak aj to o niečom svedčí.
Čo sa týka Bratislavských vozidiel Solaris - myslím si, že boli predsa len trochu odfláknuté. Zrejme si niekto povedal, že však to ide len na Slovensko, tak sa s tým netreba extra piplať. Len to akosi trochu "prepískli" a to sa im vypomstilo.
chlapi nenatahujte sa tu jak male deti, ked sa mozete pobit ako dospeli pani na urovni ? skodite tak akurat sami sebe....
Ale k veci: to, ci tato uprava skutocne pomohla alebo nie, ukazu az statistiky nehodovosti na tomto mieste a v jeho okoli za najblizsi polrok az rok. Potom sa naozaj uvidi.
Jasne, ze to je nalepka na usta svojim sposobom, ale ja osobne si myslim ze teraz to tam bude urcite lepsie ako predtym, uz ked Ivan presvedcil aj dopravnych policajtov aby to schvalili, tak klobuk dole, ti su najpribrzdenejsi.
A ked sa najde este aj taky debil co si trufne predbehnut na tom mieste, mam dobry navod ako na nich: predlzit liniu s vodiacimi doskami a potom uz nech si robia co chcu.
Na margo vobec takychto rieseni: su to overene veci, napriklad aj v rakusku tie sikany pred vstupom do obce...oni tam nie su nahodou, ale na to aby ti vodici isli naozaj pri vstupe do obce max 60 a nie 80. A vychadza to. Ked potom uz dalej zrychlis, to uz je slovensky problem, nie vsak rakusky. Ani ten by vsak nemusel uz dlho byt slovenskym, keby sa pouzili rakuske metody pri kontrolach tychto vodicov
Inak tuto čo pozerám fotky SOR-u NC 18 spoločnosti Veolia nevyzerá až tak zle.
Ale aj tak, nech nikto nevraví, že DPB na to nečakal kým sa tento typ trochu nezabehá. Výsledok tendra síce nie je jasný, no typujem 80percent, že do Bratislavy sa budú dodávať vozidlá NB / NC 18. Len mohli tomu prispôsobiť aj časť vozidlového parku 11 - 12m vozov. Namiesto rady BN počkať si na radu NB a dovtedy si vozidlá tejto dĺžkovej kategórie zapožičať.
MatejBA