Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andrej (Anndy008) #14082:
...ja mam "uchylny" vztah k vsetkym "svojim" vozidlam... 😉
Reply on: Andrej (Anndy008) #14092:
Kto jazdil Citaro? 🙂
Zhaňam technicku dokumentaciu k autobusu ŠD11, rok výroby1978.Možete mi nejako pomôcť. Ďakujem
Andy008: heh... neni problem. 😉 Sak so mnou uz robili rozhovory Riko, J, hroch a dalsi... 😉 Riko konkretne kazdy bozi piatok. ;))) Sak dojdi piatok do Plzenskej a pokecame ak chces. 😉
mozno by stacilo tetam upratovackam vysvetlit, ze tie metly su tam na to, aby s nimi zametali, a nie na to, aby na nich lietali 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

KLF: ozaj - hmm s colorom pracujeme na takej hovadine - takom spestreni imhd. Ze zbierame interview s vodicmi MHD a s D3K0 je to dohodnute (snad), ze ked to bdue stat za to, tak to tu vyjde postupne v clankoch. Nechcel by si sa zucastnit? 🙂. Bol by si druhy v poradi. Prvy bol vodic Citara.
Vlado, martiner: jo, sak s farbami s auz experimentovat da - ale ponechal by som tie dve farby. A suhlasm s martinerom - mala by byt unifikacia farieb.
Vlado: inak ja som asi uchyl - bo ja nevezmem ani raz za sluzbu metlu do ruky ;))) Ale niekedy tam ani nie je metla... vo vacsine pripadov. 😉 Ael aj ked je, zatial som nevzal.. 😉 Nuz co.. nikto nie je dokonaly. 😉
Reply on: KLF #14085:
O.K., je pravda, že sú to v podstate bratislavské farby. Mimochodom, dnes ich ešte stále používa Praha (ponechala si starý náter vozidiel).

Otázka je, či musí zostať aj pôvodný vzor. S kombináciou červená-biela sa dajú vymyslieť kadejaké, veď tieto farby majú v mestskom znaku, a teda aj na vozidlách MHD aj Banská Bystrica a Prešov.
Reply on: KLF #14075:
sikovny 🙂.

IMHO nater samozrejme nemusi byt heraldicky spravny, ale fakt by sa ho patrilo mat unifikovany. Proste stretnes niekde (hocikde) voz a vies, ze je z BA. (Aj povodny zmysel heraldiky bol rozlisit jednotlive konzervy na turnaji len podla karoserie).

A mas pravdu, niektori ludia to s bonzovanim fakt prehanaju. Je pekne zaujimat sa o MHD, vediet o nej aj nieco viac... ale hrat sa na velkeho pana. Pripomina mi to IT managerov ktori citaju CHIP a hned idu vsetko implementovat do praxe 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Miki #14080:
No neboloby to zle. Napr. v Ostrave maju skoro vsetky T3 a ine eliny modernizovane v roznych stupnoch. No a tie v "najnizsom" maju hore v predu maly ciselny buse transparent.
Reply on: Andrej (Anndy008) #14082:
No, povedal by som, že úchylné je skôr za celú službu ani raz nevzať do ruky metlu a handru a poriadne nevyčistiť vozidlo.

Vozidlo predsa údržbu nezávisle na vodičovi zabezpečenú má! Ale sú veci, ktoré môže opraviť len vodič.

BUSE je dobrý systém, len strašne náročný na údržbu, ľudí, mozgové kapacity....
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Vladimír #14084:
No keby som si to neoveril u karosy, tak to sem nenapisem - minimalne nie takymto sposobom - to mi ver. Vzdy ked nieco pisem, sa snazim odlisit, co je moj osobny, subjektivny nazor, ci si iba myslim, ze to tak je.
Andy008, Vlado: 😉 No ja viem, ze to mali vsetky mesta, ale reagoval som na martinera ohladom farieb mesta a pre BA sa to vazne hodi ! 😉
K2S Kotas farby.. bleeeeh 😢
Reply on: KLF #14075:
Obávam sa, že náter, na ktorý spomínaš nie je ani tak bratislavský ako unifikovaný česko-slovenský - v každom meste boli také farby. Ale, že sa hodia pre BA, to sa s Tebou nehádam.

Re #14078 Andrej: I vzal som do ruky prospekty z Karosy k zmieňovaným vozidlám, aby som si overil Tvoje údaje. Tie sedia, čiže Ti dávam zapravdu. Sama Karosa informuje, že B961 je kapacitnejšia.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Hmm, bratislavske farby. KLF - neviem - tie farby co popisujes mali donedavna vsetky mesta, kde chodila MHD vybavena busmi z vychodneho bloku.

Osobne si stale myslim, ze best farebny nater, ktory by som rad videl aplikovany aj na busoch a tbusoch maju K2s - nic lepsie som v BA, ani inych mestach v CR s SR nevidel. Je to velmi napadite - vkusne, moderne a elegantne zaroven. A najma ta strieborna v kombinacii s tmavomodrou a cerveno-oranzovou.

Neopl@n: Si myslim, ze jeden z mala dobrych a logickych krokov (sice nedotiahnutych,a ko obvykle) v DPB je pouzivanie BUSE transparentov. Konecne sa nevymysla nieco a nekupuje sa podla "srdca, co je slovenske a podobne zvasty", ale podla toho, ze inde to funguje a dobre. Tou nedotiahnutou vecou je, ze sa za celu dobu nenasiel niekto, kto by tomu poriadne rozumel a snazil sa sa to rozchodit perfektne a tak vyuzil vsetky moznosti, co system buse poskytuje.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Vladimír #14046:
Hmm,to je pekne, co pises o tom vodicovi, ale ma to par chyb.
1. nie je to systemove riesenie - neexistuje tolko vodicov, aby si vytvorili takyto (az pomaly uchylny) vztah k vozidlu.

2. system by mal fungovat tak, ze kazdemu vozidlu je zabezpecovana rovnaka, co najlepsia udrzba - nezavisla na vodicovi (ale to asi vies :D)
Jednoznacne BUSE ! A podla mojich info to CHVALABOHU aj BUSE ostane ! Mame ich v zasobe nakupenych dost ! 😉
Ked tu diskutujete o paneloch a nateroch tak sa pripojim aj ja 🙂 Mne sa pacia tie farby ktore maju zmodernizovane K2 , modernizovane 14Tr ,15Tr a samozrejme T6:) Myslim ze dnes nema zmysel menit BUSE na iny druh ked je tak zavedeny ako je. Mimochodom neviem ci som minule dobre videl ale zbadal som T3 a jej linkove cislo (1) v tom nacvakonom priestore hore na cele bolo ako keby nejaky klon BUSE.Ale potom by bola odsudena len na linku 1 nakolko to nevyzeralo na klasicky alfanumericky BUSE. Inac mohli by sa zadne transparenty BUSE instalovat do predu na celo T3 tam kde su tie umele tabulky z cislom ,bolo by to sice len znacenie linky ale vecer by to bolo lepsie vidiet ako klasicke podsvietene cislo 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Andy #14044:
Ja si myslim, ze i435 a 415, co u nas jazdia boli aj v prvej a druhej serii ovela krajsie, ako stare karosy. Ved tie dodnes (aj m@rtinom tolko ospevovane B961) nemaju lepene skla v porovnani s ikacom 4x vyzeraju (designovo) ako 20rokof stare busy.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: m@rtin #14040:
A prosim ta nezavadzaj ludi. Tvoj vyrok, ze citybus klbovy ma viac miesta na statie ako "klasicka" karosa je nepravdivy - aspon opodla udajov vyrobcu. Tak isto sa do nej nezmesti celkovo viacej ludi (jedine, ze by ste v prahe mali specialne verzie - to sa potom ospravedlnujem dopredu).
Podla udajov vyrobcu:
Karosa B961: 45 + 122 = 167 pasazierov (sedenie+statie)
CityBus 18m: 40 + 116 = 156 pasazierov

Nie je to zavratny rozdiel, ale ide o princip.
Ked nieco nevies presne, napis len, ze si to myslis alebo si to over, alebo vynechaj.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.