Ešte doplnenie k šírke vozidiel versus Starý most:
Najširšie, čo momentálne DPB prevádzkuje, sú Mercedesy. Citaro má výrobcom udanú takú istú šírku ako CapaCity, čiže by nemal byť problém, keďže Citaro už poletuje na linke 50. ?
A ešte upresnenie k uchyteniu zrkadiel. Nevšimla som si, že verzia Citara premávajúca v BA nemá zrkadlá vstavané, ale tiež na "tykadlách". Prijmite moje ospravedlnenie.
Vstavané majú SORy 10.5.
Toto nie je celkom presné. Nejde o šírku vozidla, ale o uchytenie spätných zrkadiel, ktoré by evetuelne mohli spôsobiť problém pri míňaní sa dvoch rovnakých vozov. Zámerne ale používam slovo MOHLI, nie je to nijaké pravidlo, že sa takéto vozy zákonite drcnú vždy, keď sa míňajú, lebo sa nezmestia. Iba je to o kúsok problematickejšie, ale vždy je možné riešenie. Nesúdim z pohľadu laika, jazdila som cez Starý most rok. Síce "len" s Karosami, ale: Ak z jednej strany mosta vidím, že oproti ide voz, tak radšek vyčkám na vjazde, až potom na most vojdem. A ak už príde k míňaniu sa vozidiel, nie je nijaké slabošstvo ani nedostatok guráže, ak jeden z vodičom zastaví. Okolo stojaceho vozidla prejdeš bezpečnejšie, s oveľa menším rizikom "strkanca". Starý most je na stret vozidiel náročný, ale koľkokrát vo vozovni pri vyťahovaní voza ráno na službu bola situácia, že Starý most bol svojou šírkou ružovučká záhrada. Samozrejme, stať sa môže aj najlepšiemu, ale čo ak už budú "nové" Ikarusy konečne v autobusovom nebi a budú tu len moderné vozidlá? Prestane sa vypravovať cez Starý most? Alebo konečne prestane byť oplakávaný a na jeho miesto sa postaví niečo parametrálne vyhovujúcejšie? Alebo by pomohol semafor z každej strany, aby sa nikdy protiidúce busy nestretli? "Nové" Ikarusy tu nebudú večne (chvalabohu), aby jazdili cez Starý most, "pretože všetko nové sa tam zákonite rozbije"....Ale: nové SORy, tzv. hrbáče, majú už o trochu iné uchytenie zrkadiel ako staré modely. A čo potom Citaro, vypravené ako včera na linke 50, ktoré má spätné zrkadlá nie na "tykadlách", ale "vstavané", a s kĺbikom? Podobné uchytenie ako hrbáče majú aj nové Citelisy. Pokiaľ viem, nikto s kolegov zatiaľ na Citelise zrkadlo neurval - a Citelis ich má "tykadlovitejšie" ako Karosy alebo Iky. A aj Citaro žije.
Nevidel som zatiaľ zápis zo žiadneho súdu, takže tento argument bohužiaľ neberiem, kým nie je podložený aspoň citáciami zo zákona, resp. číslami paragrafov, ktoré sa toho týkajú.
povedzme
túto povinnosť nemožno uložiť cestujúcim vo veku do 15 rokov, čo s nimi, aby neboli neprimerane zvýhodnení? nemôžme obmedziť ich cestovanie bez rodiča - zákonného zástupcu,
v zákonoch je najmenej ešte jedna diera, týka sa preukázania adresy trvalého pobytu, ak sa používa CP,
neviem či všetky typy zahraničných IC, ktoré sa používajú v rámci Schengenu, umožňujú preukázať celý rozsah požadovaných osobných údajov,
Najlepsie by bolo keby sa ta formulacia zmenila na "je povinný sa preukázať občianskym preukazom; v prípade občanov iných krajín, alebo občanov s trvalým pobytom mimo Slovenskej Republiky cestovným pasom". Konecne by bola bodka za problemami.
nie je to hovadina
pre električku a trolejbus je to verný prepis ust. § 28a zákona č. 164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov a pre autobus § 9 zákona č. 168/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov spolu s osobnou interpetáciou pojmu "preukázať sa" osobnými údajmi,
pri vysvetľovaní nebolo vzaté do úvahy, že v preukazovaných osobných údajoch je aj číslo OP, alebo CP prípadne iného dokladu totožnosti [písm.c), resp. písm.b)],
podľa interpretácie na webprávnikovi by malo stačiť, ak by mal cestujúci požadovaný rozsah osobných údajov na nejakom lístku a odovzdal ho revízorovi, dosť ťažko uveriť, že niečo tak neisté by mal zákonodarca na mysli, ak osobné údaje majú byť použiteľné na účel vymáhania,
na rozdiel od argumentácie na webprávnikovi som toho názoru, že preukázať sa znamená predložiť na nahliadnutie doklad, v ktorom sú požadované osobné údaje a ktorý má fotografiu držiteľa, aby sa dalo overiť zhoda držiteľa s osobou, ktorá ho predkladá, hovorí sa tomu implicitný (neuvedený) dôsledok explicitného (uvedeného) popisu povinnosti,
v tejto súvislosti mám pochybnosti o preukazovaní mena a priezviska zákonného zástupcu v prípade neplnoletého cestujúceho,
to s tým zastavením pred mostom je asi tak pravidelné ako používanie dopytu u autobusov kde to majú šoféri prikázané. Niekedy čakáme pred mostom niekedy ideme a križujeme na moste. Takisto ako niektorí vodiči električiek prechádzajú výhybku pri Krasňanskej vozovni pomaly krokom tak dnes ráno a včera večer ju preleteli tak, že som ani nevedel, že tam výhybka vôbec je.
To by aj mňa veru zaujímalo, v pondelok mi končí platnosť ročného lístka. No dovtedy sa asi nič isté nedozviem a kúpim si pekne krásne ďalší. (a prípadne dáme potom podnet na SOI)
OK, ak je to hovadina, tak ako je to naozaj? Nie raz som sa tu už na to pýtal, no dozvedel som sa vždy kopu protirečivých dohadov a nič konkrétne. Zatial najlepšia reakcia bola práve to, čo je na stránke, na ktorú dal link Nocturno7. Takže ak vieš niečo viac alebo niečo iné (pravdivejšie?), tak sem s tým čo najskôr. Nielen ja budem vďačný
ked si uzkoprsi, moze sa starat - iba dokazujes svoju "debilitu" (to nie je urazka, to je psychicky stav cloveka). Pokial sa ti nelubi, odid, ale, a to ta varujem v dobrom, na admina si svoje usta neotvaraj. Lebo ako rychlo si prisiel, tak aj odides!
teoreticky ano,ale v skutocnosti mam slusenosti ze po zaplateni pokuty vo vozidle mozes pokracovat do svojho ciela prepravy.Zazil som to par krat vo voze,a vzdy revizori vyslovne povedali dotycnemu ze moze dokoncit svoju cestu.Ale samozrejme iba v dotknutom spoji a vozidle.Ale ci je to iba vola revizorov alebo aj pravo cestujuceho to neviem.
Z
Najširšie, čo momentálne DPB prevádzkuje, sú Mercedesy. Citaro má výrobcom udanú takú istú šírku ako CapaCity, čiže by nemal byť problém, keďže Citaro už poletuje na linke 50. ?
A ešte upresnenie k uchyteniu zrkadiel. Nevšimla som si, že verzia Citara premávajúca v BA nemá zrkadlá vstavané, ale tiež na "tykadlách". Prijmite moje ospravedlnenie.
Vstavané majú SORy 10.5.
? ? ?