K teme vodici vs. dispeceri:
Musim sa zastat Igorka a Martyka. Totiz s obosbnych skusenosti viem, ze to co dispeceri niekedy stvaraju predstavuje totalnu neznalost predpisov a imbecilitu. Uvediem priklad: Vykapal vlak 2xT6A5. Musel sa nakuplovat. Tlacila ho suprava 2xT3SUCS. Vodic tej supravy (BigMac) povedal dispecerovi nech necha na troleji druhy pantograf vykapanej T6A5. Odovodnil to uplne logickou pripomienkou - blokovanie vyhybiek. Dispecer na to povedal: Nie, ked pojdes 15 km/h, nic sa nemoze stat. Navyse vyhybka nemusi podhodit....
ALE MOZE! A 15 km/h je sakra vela, skuste v tej rychlosti ist cez vechsel a nech vam podhodi. Sa budete divit ako rychlo roztrhate supravu...
Tolko k inteligencii dispecerov. Samozrejme, nie vsetci su taki, ale je ich dost. Kazdy dispecer by podla mna mal mat odjazdenych aspon 5 rokov na kazdej trakcii, ale nie ze 5 rokov odjazdenych na papieri, ale naozaj. A k tomu by mal mat kompletnu technicku znalost konstrukcie vozidla, vediet ako funguje vyhybka, etc... Lebo mam pocit ze niekotri iba vedia ze je tam to tlacitko a robi to a to. Ale vobec im je je jasne preco a ako to cele funguje. To plati aj o vodicoch.
Musim sa zastat Igorka a Martyka. Totiz s obosbnych skusenosti viem, ze to co dispeceri niekedy stvaraju predstavuje totalnu neznalost predpisov a imbecilitu. Uvediem priklad: Vykapal vlak 2xT6A5. Musel sa nakuplovat. Tlacila ho suprava 2xT3SUCS. Vodic tej supravy (BigMac) povedal dispecerovi nech necha na troleji druhy pantograf vykapanej T6A5. Odovodnil to uplne logickou pripomienkou - blokovanie vyhybiek. Dispecer na to povedal: Nie, ked pojdes 15 km/h, nic sa nemoze stat. Navyse vyhybka nemusi podhodit....
ALE MOZE! A 15 km/h je sakra vela, skuste v tej rychlosti ist cez vechsel a nech vam podhodi. Sa budete divit ako rychlo roztrhate supravu...
Tolko k inteligencii dispecerov. Samozrejme, nie vsetci su taki, ale je ich dost. Kazdy dispecer by podla mna mal mat odjazdenych aspon 5 rokov na kazdej trakcii, ale nie ze 5 rokov odjazdenych na papieri, ale naozaj. A k tomu by mal mat kompletnu technicku znalost konstrukcie vozidla, vediet ako funguje vyhybka, etc... Lebo mam pocit ze niekotri iba vedia ze je tam to tlacitko a robi to a to. Ale vobec im je je jasne preco a ako to cele funguje. To plati aj o vodicoch.
J
Re #13987 Papyr: Ono, samozrejme že v DPB by sa dalo spraviť oveľa viac, no je normálne, že štát vo svojich dotáciách pre DPB nepokríva ani výkony vo verejnom záujme. Čiže študentské zľavy a dôchodcovské. Neviem ako je to v Prešove, no v BA je najväčšia koncentrácia študentov na Slovensku (UK, STU, EU). Čiže ak ti ten študent zaplatí polovicu čoho by mal a štát zvyšok nedorovná... Ale zrejme je to podobné aj v Prešove, len u DPB ide o veľké čiastky. No a samozejme pemanentné sráni Magistrátu naDPB, ešte si stále neuvedomili, že mesto musí mať v prvomrade kvalitnú MHD až potom to ostatné. A to hovorím ako človek, ktorého prvoradý záujem je komunálna problematika a až potom mestká doprava.
Čo sa 517 týka. Súhlasím so zrušením a je jedno kto ju ničil. Ja by som na nočáky aj tak dával len I 280/3. Alebo pustil fámu a zrušení nočnej dopravy, ľudia sa začnú búriť a vysvitne, že mesto je ten kto ju nechce. A tie papuľky bravčové na magistráte by si uvedomili, že o necelé štyri roky sú voľby. Celé by sa to otočilo.