Reply on: S499.1023 #137845:
"v praxi RUTINNE využívaný palivový článok" - presne to som mal na mysli. ?
Ono zase netvrdím a vonkoncom nepreferujem aby sa trolejbusy zrušili už zajtra hlavne v SR nie. Ja tomu odhadujem tak 10 rokov, čo sa autobusy na tie vodíkové palivové články tak rozšíria a vylepšia, že klasické trolejbusy potom stratia opodstatnenie.
Ono autobus na vodíkové palivové články sa niektorými vlastnostami, napr. jazdnými ponáša dosť na trolejbus. Zatiaľ výroba týchto vozidiel je predsa len v plienkach a neviem či by ten prototypový Citelis bez problémov zvládol napr. stúpanie na Kolibu. Musím porovnať výkony motorov.
Napriek tomu, osobne čo preferujem prepojenie trate na Dlhé Diely so zvyškom siete. Ale daľšie úplne nové dlhé trate by som už nestaval, napr. čo tu niekto iný spomínal na Devín - to nemá rentabilitu.
Trolejbusy hlavne v Nemecku a dokonca aj v EKO krajine Rakúsku už dlhšiu dobu rušia. Jedine kde sa držia je mesto Salzburg + Solingen a možno ešte 2-3 mestečká...
Čo sa týka električiek, tam naopak vidím rozvoj pretože je to vhodný kompromis medzi autobusmi a metrom. Metro je predsa len príliš nákladné a autobusy + aj trolejbusy predsa majú obmedzenú dlžku a tým aj kapacitu ktorá može byť niekde nedostatočná. Niekde sú, samozrejme, tie trojkĺbové vozidlá ale
podľa mňa to nie je bohviečo už len pre vodičov. Riadiť taký kolos to chce značné skúsenosti a premávať môžu len po širokých uliciach.
vlado13
križovanie trate električky v mieste bez svetelnej signalizácie nie je dobré riešenie,
aj tá zastávka za Shelkou je málo ľudský variant prestupu na električky do centra mesta,