Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #137433:
ja to ovladam, ale co z toho, ak mi ujde L5 - ja pojdem na L4/L12 hned za tym, pridem na safko a L11 mi ujde? Potom mam ist zase zo Safka na Malu scenu a tam cakat X minut na spoj kym mi pojde smerom na Racko? (nehovoriac o zapche, co moze predlzit moje cakanie). POKIAL by bol prestupny system urobeny systemovo, tak by som bol ticho a bolo by mi jedno, ci je interval mojho priameho spoja 12 minut alebo 20.
Aj tak môžeme sa tu hádať koľko chceme, nič nevyriešime. Bez tak si nepomôžeme. L133 nieje problém. Problém je v kvalite električkovej trate, prípadne riešenie extrémnych situácii, viď. zapadnutie Tedomu do koľajiska. Z KV sa ináč ako po ceste dostať nedalo. Tá bola preplnená. Ja som práve v ten čas šiel za Weiglom na prax. No bohovi riešené. Posielali tam vozy zo 7Otky, ktoré ostali stáť okamžite pri otočení cez koľajisko, nakoľko tam bolo plno. Takže chcelo by to zvýhodniť MHD v celom meste. Hlavne čo sa týka autobusov a znížiť počty križovania cesty a električky, resp. skvalitniť prejazdy a možno aj pridať semafory (ako na vlakovom priecestí), nedávať tam tie gumové debiliny, minule som skoro skončil v koľajisku s autom, nakoľko pri jemnom pribrzdení sa to kĺže a dosť výrazne ☠
Reply on: no.ev.di. #137381:
no kde konci zastavane uzemie dlhych dielov, tak tam zacina katastralne uzemie Devina ? takze DD sa jednoznacne uz rozsirovat nemozu, a urcite nie podla rozhodnutia karloveskeho zastupitelstva, kedze od obratiska kuklovska par krokov, do lesa a je to oficialne katastralne uzemie Devina ☺ nastastie chranena krajinna oblast, ak nie aj vyssi stupen chraneneho uzemia... ale kto vie ako dlho, ale uz to nebudu DD ale Devin ?
Reply on: MatejBA #137429:
to sú ľudia v KV tak blbí, že ak idú povedzme do Ružinova, tak čakajú všetci na L9?! ? na čo sú potom lístky na prestup? To ako len tí čo sú odkázaní na autobusy prestupovali (najmä Petržalka) a zvyšok môže mať linky odvšadia všade? Už mi je jasné prečo sa nenájde vôľa na redukciu počtu liniek, lebo "električkári" nevedia prestupovať ? Zvláštne, že, keď som nadával, že pri ceste do Rače zo Šafka, musím čakať 12min na L11 (teraz L5) a bol som za debila, že neviem prestúpiť na niečo čo ma zavezie na Floriánske alebo pri ceste na Vajnorskú, že nepoužijem L14 ale čakám na L4. Narozdiel od "električkárov" niesom zhýčkané trdlo a prestupujem skor pri každej ceste do centra. Takže to, že máte viac liniek logicky znamená horší interval a najlepšie je nasadnúť na prvú linku do centra. Čakal som od teba, že toto ovládaš... ?
Reply on: aquila #137403:
Po svete by si našiel prípadov neúrekom kde sú električkové trate budované v podobnom stúpaní. Všetko záleží od vôle. Celkovo výsledkom dokumentácie, resp. uzavretie a konštatovanie pre všetky varianty bolo, že nie ani tak kopcovitý terén, ktorý by sa dal riešiť polozapustením alebo zapustením pod terén, ale priestorové podmienky vďaka zástavbe, sa stali katom týchto projektov. Teda v najpotrebnejších úsekoch dochádzalo k tomu, že električka nemala miesto kam uhnúť, nakoľko už tam bola zástavba. ? a jediné čo sa na DD hodí je trolejbus. Autobusy mali podľa mňa z DD po zavedení trolejbusovej trate DD opustiť, a DPB nemal vymýšľať s neoskúšanými Solarismi a nakúpiť radšej zvyšný počet 25Tr. Tým by sa doprava DD - Molecova vyriešila. Krokom č.2. mala byť L17, ktorá má žalostne málo spojov a práve podľa mňa L17 mala byť riešením a mohla pomôcť aj na Račianskej radiále - bohužial, nestalo sa tak. Napokon, sťažovatelia z DD a samotný Gardenescu & Kadnár považujú za prednostné nejaké nezmyselné kraviny typu L35,36 a 135 za spásu MHD na DD. Takže také niečo ako systémové riešenie v podobe posilnenia premávky L17 alebo vložené spoje na L12 v úseku KV - Šafko týmto pseudoodborníkom nehovoria nič.
Inak napadlo ma, ako by sa mohlo vyriesit linkovanie elektriciek v BA ? (dalsi sotonavrh, bez petrzalky)

L1: (miesto L5, L17) Dubravka - Karlova Ves - Safarikovo/Jesenskeho - Americke - ZST Vinohrady - Raca

L2: (miesto L7) Raca [v spicke] - Vinohrady - Americke - Nam SNP - Obchodna - a spat

L3: (miesto L9): Ruzinov - Trnavske - Vazovova - Kapucinska - Karlova Ves

L4: (miesto L1 a L4) Zlate Piesky - Nove mesto [zachadzka mimo spicky, alebo kazdy vybrany spoj by koncil na novom meste] - Trnavske - Jesenskeho/Safarikovo - Karlova Ves - Dubravka

L5: (miesto L13, L8, ciastocne miesto L2) Hlavna Stanica - Nam. SNP - Americke - Trnavske - Ruzinov
Reply on: MatejBA #137429:
Ľuďom vadí kombinácia aj kvôli prestupu na Molecke. To je asi najhoršie upravený prestupný bod v Bratislave. Ani sa nečudujem, že tam ľudia prebehujú atď. Chodci tam majú krátke intervaly na semafóroch a samorejme keď niekto vidí ísť svoju električku začne bežať. Iné je zase keď vidí 33 a začne bežať lebo tá jadzí často... Najlepšie by bolo kebyže urobia spojené zastávky, ale toho sa tak skoro nedočkáme.
O L75 a L59 povedal niekto mudry, ze su posilnenim na racianskej radiale, aby elektricky neboli plne - to nikomu nevadi - ale ked sa zavedie posilnenie ja pravdepodobne este vytazenejsej radiale v podobe linky 133, tak uz je zle ?

A viete preco vadi ludom z DD kombinacia 33+tram ? Lebo ak vam ude elektricka, mozete si 12 minut piskat na zastavke (a nevyhovarajte sa na moznost prestupu - v BA MHD je to castokrat horsie, ako cakat tych 12 minut na dalsi spoj, a pri ceste do prace je casto aj tych 12 minut dlha doba) ?
Reply on: TeBeCe #137415:
Za čo nám kandiduje? ?
Re #137412 Mischo1: CP na nových zastávkach nie je ba ani žiaden letáčik o posilnení takže očakávam aj zajtra taký veľký "nápor".
Reply on: Valec #137384:
Posilnenie by bolo riešenie taktiež. Ale určite jedna linka tiež nieje na škodu. L35, L135, L36 nekomentujem, necestujem. Viem, že tieto linky sú len polievočkou od Záhradníka.

L17 odvezie na viacero miest, ale prečo by som mal ísť L33+L17+L50/70(+L88), a navyše bez bližšej nádväznosti, keď chcem ísť na Landererovu, kam chodím najčastejšie. A niesom jediný. Prvou 133 chodí na Landererovu cca. 20 ľudí. Najviac ľudí vystupuje pod Novým mostom a prestupujú na linky do Petržalky. Ale ľudia cestujú aj na Malú scénu, kde prestupujú na L78+L50.

Re #137410 mali pridať aj semafor pre BUS pruh, ktorý by umožnil výjazd z tohto pruhu o istý čas skôr, ale nato by chcelo iné hlavy v projektovaní takýchto projektov.

BTW. určite bude lepšie ak všetci z DD prestanú používať MHD a začnú jazdiť autami, aby nové autobusy jazdili aj v iných častiach mesta, keď už to toľkým ľuďom vadí a sú zaslepení len týmto faktom ?
Reply on: hoppusmark #137425:
samozrejme, najlepsie by bolo, ak by vsetko zostalo postarom, este pred zavedenim oblastneho oznacovania. Totiz uplne najlepsie je nechat povodne cisla, na ktore su ludia zvyknuti.. Lenze ked uz je ta blbost oblastne oznacovanie zavedena, trebalo by to trochu upravit.. Niektorym linkam vratit povodne cisla, linkam ktore zmenili medzicasom trasy vymysliet nejake nove, lahko zapamatatelne..
Reply on: Ámos #137424:
nemusi sa to precislovat naspat, ale moze sa praveze spravit system, ktory bude prehladny.. neviem sice este, ako by to mohlo vyzerat, ale napr. by sa mohli nosne linky cislovat inak ako doplnkove, a pod. Samozrejme, neurobit to vsetko naraz, ze v tom bude uplny zmatok, ale prehodnotit cisla urcitych liniek..
Reply on: hoppusmark #137422:
anooo, podme to precislovat naspat, nech je sranda ?
Reply on: Papyr #137420:
V kazdom pripade Cechom mozme gratulovat. Za 20 rokov zo zaostaleho nevzdelaneho naroda spravili narod, schopny viest stat samostatne. Hm hm hm, nechceli by to prist skusit znovu na nasich ciganov - hadam budu rovnako uspesny.

Re #137421 Papyr: Mas pocit, ze co je vacsie ma aj vacsi vyznam? Zaujimave co vsetko na seba neprezradis...
? ?
Reply on: Papyr #137416:
ja si osobne myslim, ze prave oblastne oznacovanie je matuce, a teda este horsie ako neoblastne.. Priklad: v jednej mestskej casti stoja na zastavke linky: 32, 33, 132, 133, 321.... stale tie iste cisla, len sa obmienaju... totalny zmatok.. je ovela lepsie, ked su cisla uplne ine, napr.: 32, 47, 60.. cize ja by som oblastne oznacovanie okamzite zrusil ?
Reply on: Ámos #137418:
Caps Lock bol celkom zbytocny. Nepochopil si. Nema zmysel dalej vysvetlovat, ze statisice Bratislavcanov stratili pojem o tom, kam MHD chodi. Nema zmysel vysvetlovat, ze v BA ti oblastne cislovanie vela nepovie. Lebo tebe to raz pomohlo vo Viedni.
Reply on: Ámos #137417:
Brani. Pretoze dokazes si predstavit, ze by v slovenskej autonomnej vlade sedeli 2/3 Cechov a v statnej sprave slovenskej autonomie by Cechov bolo 90%?

Aj bitie sa za autonomiu a jej nasledne vykonanie chces outsourcovat? A prave tym, OD ktorych sa akoze chceme autonomiou vymedzit? Ako chces prinutit skoro ciste cesky ansambl, aby bedlil nad slovenskou autonomiou?

2] Ano, v drvivej vacsine ide o ludi, ktori ziskali vzdelanie v r. 1918-38. Kolko mali podla rodneho listu rokov a kedy ziskali vzdelanie su DVE rozne veci.
Reply on: Papyr #137416:
Blbost je to aj ked som v centre.. povedzme ze mi pride linka 50. Zona 5 je Raca, Vajnory, ale aj Nove mesto. Povedzme ze chcem ist do Race, ako zistim ze ci mi to tam ide?
Reply on: Papyr #137416:
oblastne cislovanie funguje vyborne. Napriklad ako navstevnik v nedalekej Viedni mi pomohlo v orientacii.
Reply on: Papyr #137413:
outsourcovanie vzdelancov vsak nebrani autonomii. Ci?
Este taka otazka, pocas 1. Slovenskej republiky, kedy sa Cesi masivne vyhnali z uradov, skol, ... pracovali na uradoch iba mladi ludia, od 20-30 rokov, ktory si urobili skoly pocas 1. CSR?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.