hmm nechapem preco vodici musia byt hned taki nervozni.. Sak ludia to nevedia, ze tam je fotobunka, tak na nich nema byt preco nastvany.. To mohol radsej po kazdej zastavke povedat cez mikrofon: "prosim vas, posunte sa od dveri, je tam fotobunka a dvere sa nezavru.." alebo nieco v tom zmysle..Ale hlavne to slovicko "prosim" by nebolo zle.. Ale sak nadavat je asi lahsie.. ?
radsej, kebyze spoja Troleje DD so zvyskom, z 33 spravia 213 a potiahnu to dakam do mesta (DD - Molecova - Mesto) - btw SOR 9.5 by si nenapchal na 133, pretoze tedomy casto nestacia na tej linke ?
Hmm, tak prvy den v novej Karose (2343) a hned problem.
Isiel som okolo siestej L50 zo Safka na ASMN. Na Malej scene sme stali asi 2 minuty kym mlady vodic nepovedal, ze pokial sa este budu ludia opierat o tie zadne dvere tak nas necha vsetkych vystupit. Ludia sa trocha potlacili, neprekazali fotobunke a mohol sa ist dalej. V lavom pruhu snad 60km/h, predbehli par aut. Na Wustenrote sa zase dvere nezavreli, ze sa ludia maju opret o dvere az po ich zavreti, to uz vodic zacal hrubo nadavat. V zatacke na ASMN piskali pneumaticky, isli sme snad 30km/h, vecsina ludi vystupila takze uz problem nebol.
Bude treba zase na dvere napisat nejake velke upozornenie, lebo nezvyknuty ludia ce nejazdili MANmi budu zdrzovat cele vozidlo a vodici budu strasne nahnevani.
Jak sa snažím, tak sa snažím, stále mi uniká význam L133 ? ešte nikdy (okrem rannej špičky) som ju nevidel tak využitú aby na nej právom premával Solaris. Stačilo by bohate prdítko SOR BN 9.5, alebo lepšie - zabudnúť na akúkoľvek L133, posilniť L33 aj za cenu toho, že by to bolo autobusmi (tie nasadzovať len počas špičky), ale aspoň by sa otočili na Molecke a nepremávali zbytočne v súbehu s električkam a jednoznačne namiesto L133 zaviesť premávku L17 počas celej rannej špičky a detto aj poobedňajšej + zrušiť L7. Keď už nejakú linku predlžovať od nového mosta, tak jedine L28, ako to bolo kedysi, síce len vo večerných hodinách ale nebolo by to zlé keby tam radšej premávala L28 a stále. ?
Takže s malými vetrákmi sú len 3 tie Citelisy? Podľa mňa tie veľké vetráky hlavne pri pohľade zvnútra kazia vzhľad celého vozidla (len košickým som išiel).
A to všetky Citelisy majú viaceré sedadlá vyvíšené? To teda ku komfortu hlavne ľuďom s obmedzenou schopnosťou pohybu veľmi neprispieva...
1. nerypem len sa pytam.!
2. kolko je Stefanikovych ulic v Cechach? Viem, ze v Prahe okrem ulice je aj most.
3. A)bolo by Ceskoslovensko keby Masaryka a Benesa Stefanik nepredstavil v parizskych kuolaroch?
3. Kto bral Benesa a Masaryka vazne kym sa nedostali medzi parizsku smotanku
4. Aky bol dovod Masarykovho odmietnutia dodrziavania pittsburskej dohody?
5. Ak by neexistovalo Slovensko bez Ceskoslovenska, existovalo by Cesko bez Ceskoslovenska?
6. Myslim si, ze nikto rozumni nepopiera dolezitost vzniku CSR ako pre Cechov tak aj pre Slovakov. Preto nechapem vyrokom "bez Masaryka by Slovensko skutocne neexistovalo", nikam diskusiu neposuvaju, len ju zabijaju. Nie je to relevantny argument, kedze je to uvazovanie keby bolo keby. Spojene narody uznali pravo narodov na sebaurcenie a prezident Wilson povedal, ze o osude R-U rozhodnu jeho narody. Kde teda beriete to nesmierne presvedcenie, ze bez CSR by Slovensko bolo zaclenene do Madarska. Mozno by existovalo samostatne, mozno by sa pripojilo k Polsku, mozno, mozno, mozno.
Inak prezident W. Wislon by si tiez zasluzil, ze Odborarske namestie by malo byt premenovane naspat na Wilsonovo. Ved odborari nikdy nic dobre nepriniesli. ?
ziskanie slovenska pre CR nebolo o mati rado alebo nemati rado, bolo to uzemie navyse. preco ceski zandari prisli do bratislavy, ked z nej malo byt slobodne mesto ?
1) tu ti musim napisat, ze klames. spojeneci suhlasili so vznikom ceskoslovenska BEZ ceskoslovenskeho naroda. od zaciatku bolo vo vsetkych dokumentoch pocas vojny federativne usporiadanie. ak neveris si precitaj dva najdolezitejsie dokumenty a to clevelandsku a pittsborgsku dohodu. az po vojne, ked uz mali plus minus "volne" ruky sa v 20tych rokoch prijali v prahe zakony ake sa prijali. s nemecami nemali problem slovaci, ale cesi, to su fakty.
2) hitler tiez nemal rad rakusanov, sice bol original rakusan a chodil tam na dovolenku. a rakusanom sa podarilo diplomaticky cely svet presvedcit, ze je nemec
3) masaryk veril v asimilaciu slovakov. vo viacerych svojich prejavoch a textoch obvinoval slovakov zo separatizacie a iredenty ked chceli ist podla povodny vojnovych dokumentov
4) ako som pisal, hlinka bol kontroverzna postava. moj vztah k nemu bol maximalne limitovany na oblubu jeho "fialovej" podoby
ale sme OT a koncim na tuto temu, ked chces viac, mozeme podebatit v sukromi
Keby Slovensko nemal v láske (kam že to chodil každoročne na dovolenku?), tak ho nechá Maďarom a nebude riešiť vznik Československa a dnes by nebolo žiadne Slovensko, maximálně nejaký ten Félvidék v rámci Maďarska.
Keby sa vtedy nezaujala pozícia "jeden československý národů, tak by:
1) Spojenci nesúhlasili so vznikom Československa
2) Druhým najväčším národom v Československu by neboli Slováci ale Nemci, takže by nebolo žiadne Československo ale akési Českonemecko so všetkými príslušnými dôsledkami.
Masaryk presne vedel, prečo zastával pozíciu jednotného československého národa.
Hlinka síce bol náckami zneužitý ale nebol ani zďaleka takou pozitívnou postavou, ako z neho dnes robia SNS a spol.
Neviem či to tu už bolo spomenuté, ale aj 7109 prešla očistou, dňa 26.9.09. Zaujímavé že na nálepky v električkách je napísané aj číslo voza a v busoch nie. Aspoň som si nevšimla.
no tych zmien je viac.. ina podlaha(v kosickych zelena, v tych druhych seda), ine vnutorne steny interieru(v kosichkych zlte, v tych druhych biele)... mozem povedat ze tie kosicke su ovela krajsie, co sa tyka interieru.. dufam, ze tych zvysnych 19 bude takych ako tie kosicke..
Neviete niekto, že čo sa dnes ráno dialo? Lebo cesta od Lafranconi po Trnavské trvala dnes extrémne dlho. Električky sa nakopili, takže chvíľami boli na zastávke aj tri. Autá stáli od FTVŠ až po Nový most a čo som si všimol, tak niektorí vodiči busov úplne ignorovali zastávku PKO. No celkom slušný chaos. ?
S tým papierovým turistickým lístkom na nočnú dopravu máš pravdu: "Turistický cestovný lístok možno použiť na linkách nočných spojov spolu s príplatkom
na nočný spoj s časovou platnosťou 90 min". Ale z tej vety v článku vyplývalo, že by mal platiť aj v noci. Uvidíme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark