to teda šťastie, že naše zákony nepozná EÚ ? asi by dostali mŕtvicu... Keď už tak EÚ veselo upravuje zákony členských štátov a vydáva rôzne ustanovenia, mohli by aj v tomto smere osožiť, lebo je to nad sily dotyčných aby to zmenili. ?
SOR 9.5 že 80 ľudí??? ? som mal tú česť zažiť narvatý SOR čo došiel z Viedne do Petržalky REX, naskákali do neho Japončíci a bolo po paráde ? všeho všudy sa do vozidla nacpalo silou vôle presne 52 ľudí. Teraz si toto premietnime, že SOR 9.5 trpia ľudia ráno na L37 ?
Ano a podla kapacity udávanej výrobcom sa do Soru B9,5 zmestí 80 ľudí a do Tedomu C12G teda o 3 metre dlhšieho vozidla len 89 ľudí. Veľa závisí od toho prepočtu počtu osôb na m2...
videl si prednú časť Mercedesu? Ti dve štvorky čo sú medzi 1. a 2. dverami, tak to je fakt zabitý priestor. Navyše tie sedadlá sú aj širšie ako bežné sedadlá. Ďalej treba mať napamäti, že okrem stojacich ľudí sú ľudia aj sediaci, ktorí sa musia nejak dostať k dverám aby vystúpili, takže určite cesta k dverám bude asi taká ľahká cez aj hoc len jedného človeka v uličke, ako v Solarise, kde tiež vieme aké možnosti na pohyb ponúka ulička medzi sedadlami v úseku 2. - 3. dvere.
nakoniec aj v Capacity by sa dala dosiahnut vacsia kapacita. V NP casti by sa dali vyhadzat vsetky sedacky, a hned by bola kapacita aj 220.. Lenze vyhadzovat sedacky z NP casti je nerozumne, kedze prave tam maju tie sedacky byt pre starsich ludi a pod. A zo zvysku autobusu sa sedacky vyhadzat nedaju, kedze napravy..
no aj tých 204 ľudí sa mi zdá na Ik283 moc, takisto ako na TAMBUS 180, to je skôr ultra tlačenka, ako kedysi bývala na L83 keď ešte premávala z Ovsišťa cez Furdekovu. Na Nám. hraničiarov sa autobus tak naplnil, že ľuďom na Jungmannovej a Hálovej ostávalo len dúfať, že nevypadne L84.
pravda, nemôžeme poprieť, prečo ale potom uvádzajú, že Capacity má väčšiu kapacitu ako bežné autobusy a predávajú ho za takú cenu? To platíme len za ten sloní design, komfortný interiér v čase keď urgentne potrebujeme štandardné kĺbové autobusy a síce keď poznáme výrobcov čo ich ponúkajú za nižšiu cenu = môžme ich nakúpiť viac + v komforte je rozdiel minimálny!
lenze nemozes porovnavat nizkopodlazny autobus s vysokopodlaznymi.
Jasne, ze ma Ik283 tak velku kapacitu, ked ma sedacky po celej dlzke na jednej strane len v jednom rade..
V NP autobuse zaberaju napravy viac miesta a okrem toho jedina moznost je dat nad napravy sedacky, no a tak sa zaberie dalsie miesto..
Dnes som sa pozorne zadíval na kapacitu Mercedesu Capacity a rozhodne ten názov podľa mňa nekorešponduje s tým čo ozaj ponúka ten autobus. Okrem toho, že je to slon, komfortný, drahý (možno až predražený) tak zvýšenú kapacitu ponúka možno o 10miest. Posúďte sami, keď sa pozriete, že pozdĺž celého autobusu je umiestnených po 2 sedadlá na obidvoch stranách, s výnimkou priestoru medzi 3. dverami a kĺbom. Inak aj priestor okolo 2. dverí je menší ako v Ikarusoch alebo Karosách. Navyše mám dojem, že kapacitou by dokonca naše TAMBUSy tento sloní autobus prekonali. Môžem sa mýliť, možno opticky klame tá úzka ulička medzi sedadlami, ale kde inak sa majú ľudia postaviť? Nebolo by od veci keby sa nejak obsadenie autobusov otestovalo, možno práve na DOD to mohol DPB spraviť a presvedčiť nás o tom či do Capacity natrepe toľko ľudí a či by to bolo vôbec viac ako do Ikarusu 283 alebo TAMBUSu ?
kebyze si vsimnes, tak vidis, ze ten link pokracuje aj dalej (cize nie len www(dot)bid(dot)sk/data/File/cennik%20BID%20 ale odkaz je www(dot)bid(dot)sk/data/File/cennik%20BID%20(sept%2009).pdf )
to mal byť tvoj lacný pokus si do dakoho rypnúť? Čo som na tom vinný ja, že ten link nefunguje?! Potom to slovné spojenie platí skôr pre teba ako pre mňa. Sa netvár, že si iný ako ja, pri najmenšom rovnako hádania chtivý a keď sa pánko zle vyspí alebo nebodaj v práci dačo nejde tak sa príde odreagovať sem ?
hoppusmark
http://www.mestskadoprava.net/galeria/picture.php?/31200/categories/created-monthly-calendar-1981-10-18