Neviem či tu už raz padla otázka a či bola aj zodpovedaná, tak sa dopredu ospravedlňujem.
Tak že : Chcel by som vedieť že prečo dali nášmu Medaku - Capacity číslo 1999. Napadlo ma či není ten rok nejaký významný že sa v tedy niečo stalo alebo tak, neviem no zaujíma ma to
Ešte k tej premrštenej cene mercedesov - obstarávateľ tovarov vo verejnej súťaži (v tomto prípade DPB) má právo neprijať ponuku v prípade neobvykle vysokých cien. Ak teda predpokladaná hodnotota zákazky uvedená v podmienkach tendra bola 19.916 mil. eur bez DPH a (jediný) účastník "súťaže" žiadal za 40 CapaCít 23,4 mil. bez DPH, nesplnil túto podmienku tendra a obstarávateľ mohol jeho ponuku odmietnuť. Prečo tak neurobil?
Zdá sa, že si to nepochopil správne. Cestovné a dodávku energií platíš dobrovoľne, lebo Ťa nikto nenúti tieto služby kupovať. Dane a odvody je treba platiť aj keby si nechcel.
"Naozaj iba lepia nalepky, co kamarati natlacili aby zarobili..." - možno tie certifikáty tiež "zmiznú" ako červené logo DPB po ktorom zostal len šedý podklad ?
"Jasné, že možno argumentovať tým, že predajcovia by mohli znížiť ceny, ak by chceli predať svoj tovar, čo by malo rovnaký efekt ako šrotovné. Ale pýtam sa, prečo tak neurobili? Prečo muselo prísť až šrotovné, aby naštartovalo predaj?" Keďže kríza prepukla u nás naplno po Vianociach a šrotovné sa zaviedlo tuším v marci, predajcovia na to nemali dôvod, lebo tušili, že sa niečo chystá, a keby aj nie, vždy nejaký čas trvá, kým ponuka zareaguje na znižujúci sa dopyt.
rovnako "dobrovoľne" platím cestovné, povinné zmluvné poistenie, poplatky za odvoz komunálneho odpadu, za dodávku energií atď.,
naozaj plnenie zákonom uložených povinností považuješ za násilie?
Martin Fundárek