ale mohli by to tak zdôvodniť ? neviem, v ktorom smere žeby Du? (mám 50% šancu sa trafiť )
Re #136342 M3go: to je nejaký photoshop alebo reál? ak b), radšej to moc nerozširuj, lebo sa toho niekto hore aj chytí
Re #136307 luky133: "odkedy je napr. nemecké šrotovné pomohlo to aj na Slovensku " ale hovoríme o slovenskom šrotovnom komu pomohlo?
Re #136357 ufo: tie peniaze na šrotovné bolo treba niekde zobrať, len tak zo vzduchu sa neobjavili. keďže daňové príjmy boli (a aj sú, o tom trochu viem) podstatne nižšie, ako "odborné" prognózy, bolo treba si požičať - buď priamo na šrotovné alebo na niečo iné, an čo sa dali tie peniaze z akcie šrotovné použiť-, a keď si požiačiaš, niekedy v budúcnosti to musíš splatiť, samozrejme celková zaplatená suma bude vyššia ako požičaná-to je taká základná ekonomická poučka, ktorá platí v mikro a makro
Re #136359 levan: netvrdím, že ho obhajuješ, ale tvrdím, že bolo blbosť, pretože jediní, kto na tom skutočne niečo získali boli predajcovia, inak, zaujímavé, že vozy zo zahraničia boli lacnejšie ako "šrotované" naše
Re #136306 Emo: ktoré chceš dokázať?
1/ľudia by si nekúpili auto, ale niečo iné a dph by zaplatili tak či tak - to je proste fakt. nevidel som štatistiku napr. koľko ľudí si pobralo pôžičky na "výhodnú" kúpu nového vozu... to by bolo určite zaujímavé číslo-takže títo ľudia preložili budúcu spotrebu na súčasnú, pričom im vznikol dlh a za druhé, ľudia by si kupovali autá tak či tak, len by to nebolo nárazovo, ale postupne by prichádzalo k obnove. to je ako keby si teraz nakúpil za rok 450 vozov do DPB a ďalších 10 rokov zase nič, lebo "veď sú nové" a "ešte vydržia"... pri snahe o trvalú udržateľnosť by si nemal vyrábať nárazovo, ale postupne...
2/šrotovné na SVK bola totálna somarina už len kvôli tomu, že naši teda príliš nekupovali vozy vyrobené na SVK, takže prd podporili našu ekonomiku - niekde som tu videl zoznam najpredávanejších vozov v "akcii šrotovné"
3/to, že "dávali aj iní" nepovažujem za rozumný dôvod - "keď budú íní skákať húfne z mostu, pôjdeme tiež? keď Nemci chcú politicky podporovať spotrebu "šrotovným", je to ich vec, keď tým podporia našu výrobu, je to fajn a nič nás to nestojí, lenže keď my ideme šrotovným (aj tvojimi daňami, aby si bol v obraze) poporovať výrobu napr. Dacie, z ktorej štát nemá nič-tj. žiadne pracovné miesta ani subdodávateľov (a to všetko sú dane+odvody), s tým si spokojný? to je niečo ako keď sú štátom dotované bane, "aby ostali zachované pracovné miesta" a pritom tam fárajú Rumuni
Zdravím,
Měl bych na "vás" jednu otázku. Zrovna pracuji na modelu vozu 7303 a rád bych měl na modelu co nejvěrnější barvy. Takže pátrám po RAL odstínech "nového" bratislavského nátěru. Tudíž je takto směřovaná moje otázka, zda by někdo neznal přesná čísla odstínů (červená, stříbrná, modrá, bílá, případně i šedá)
Za případnou pomoc děkuji ?
Kam sa píše ked ked niekto iniciatívny pootrha cestovné poriadky zo zastávky? Napr na zastávke ľubovnianska smer mesto je to ako po výbuchu granátu. Na zemi otrhana reklama a zo štyroch sú tri cestovné poriadky fuč. Ruky dolamat takým ľuďom.
v mnohom máš pravdu, možno si si všimol, že som neobhajoval šrotovné,
predajcovia sa museli podielať na dotovaní ceny, boli priamo nutení podmienkami výnosu MH k zníženiu podielu z ceny, ktorý platil kupujúci, možno si ešte spomenieš, že boli dve hladiny šrotovného, a to práve v závislosti od spoluúčasti predajcu na bonifikácii ceny pre konečného odberateľa,
Nevidím dôvod, prečo by malo byť "slušné" sa pridávať k stupídnemu opatreniu inej krajiny, ktorej predstaviteľov nevolíme ani sme s ňou neuzavreli o tom vopred žiadnu dohodu. Toto je imho úplne odveci argument.
Zadľženie štátu? Pre štát bol prínos možno v tom, že som si nekúpil auto v Čechách ale tu - šrotovné bolo pre zákazníka zníženie DPH. (Dosť pochybujem, že by som tú DPH zaplatil na rožkoch a mlieku v potravinách, keby nebolo šrotovné).
Ináč nevie niekto prečo pri RiverParku demontovali prístrešok zástavky? Zástavka je už opravená, vydláždená ale bez prístrešku. Myslím si, že teraz keď tam bude veľký ruch by sa tam hodil viac ako predtým... ?
Veď ja len vysvetlujem, že ona by neodchádzala kebyže sa nerobia prípravné práce pre Up! Ináč by sa vyrábala ďalej. Ale ono to bolo odzačiatku dočasné riešenie lebo Škodovka v ČR nestíhala. Tak isto sa tu vyrábali voľakedy Seaty pred niekoľkými rokmi...
Nebudem to tu rozoberať podrobne, ale nastala istá zmena vo výrobe vo VW SK s tým, že odchádza Octavia a upravili sa trošku linky tak aby to stačilo. Voľakedy sa plánovala, ževraj nová hala, ale nakoniec sa z nej upustilo chcú ušetriť nakoľko zatiaľ kapacita bude stačiť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kacka