Reply on: kecho #136373:
Veď máš pravdu - je to tak ako vravíš. Ja len nechcem brať šrotovné ako nejakú dotáciu, ktorá spôsobila dlh, ale ako zníženie DPH na ten jeden segment, ktorý možno spôsobil výpadok príjmov, možno nespôsobil nič zlé.
kecho
Re #136342 M3go: to je nejaký photoshop alebo reál? ak b), radšej to moc nerozširuj, lebo sa toho niekto hore aj chytí
Re #136307 luky133: "odkedy je napr. nemecké šrotovné pomohlo to aj na Slovensku " ale hovoríme o slovenskom šrotovnom komu pomohlo?
Re #136357 ufo: tie peniaze na šrotovné bolo treba niekde zobrať, len tak zo vzduchu sa neobjavili. keďže daňové príjmy boli (a aj sú, o tom trochu viem) podstatne nižšie, ako "odborné" prognózy, bolo treba si požičať - buď priamo na šrotovné alebo na niečo iné, an čo sa dali tie peniaze z akcie šrotovné použiť-, a keď si požiačiaš, niekedy v budúcnosti to musíš splatiť, samozrejme celková zaplatená suma bude vyššia ako požičaná-to je taká základná ekonomická poučka, ktorá platí v mikro a makro
Re #136359 levan: netvrdím, že ho obhajuješ, ale tvrdím, že bolo blbosť, pretože jediní, kto na tom skutočne niečo získali boli predajcovia, inak, zaujímavé, že vozy zo zahraničia boli lacnejšie ako "šrotované" naše
Re #136306 Emo: ktoré chceš dokázať?
1/ľudia by si nekúpili auto, ale niečo iné a dph by zaplatili tak či tak - to je proste fakt. nevidel som štatistiku napr. koľko ľudí si pobralo pôžičky na "výhodnú" kúpu nového vozu... to by bolo určite zaujímavé číslo-takže títo ľudia preložili budúcu spotrebu na súčasnú, pričom im vznikol dlh a za druhé, ľudia by si kupovali autá tak či tak, len by to nebolo nárazovo, ale postupne by prichádzalo k obnove. to je ako keby si teraz nakúpil za rok 450 vozov do DPB a ďalších 10 rokov zase nič, lebo "veď sú nové" a "ešte vydržia"... pri snahe o trvalú udržateľnosť by si nemal vyrábať nárazovo, ale postupne...
2/šrotovné na SVK bola totálna somarina už len kvôli tomu, že naši teda príliš nekupovali vozy vyrobené na SVK, takže prd podporili našu ekonomiku - niekde som tu videl zoznam najpredávanejších vozov v "akcii šrotovné"
3/to, že "dávali aj iní" nepovažujem za rozumný dôvod - "keď budú íní skákať húfne z mostu, pôjdeme tiež? keď Nemci chcú politicky podporovať spotrebu "šrotovným", je to ich vec, keď tým podporia našu výrobu, je to fajn a nič nás to nestojí, lenže keď my ideme šrotovným (aj tvojimi daňami, aby si bol v obraze) poporovať výrobu napr. Dacie, z ktorej štát nemá nič-tj. žiadne pracovné miesta ani subdodávateľov (a to všetko sú dane+odvody), s tým si spokojný? to je niečo ako keď sú štátom dotované bane, "aby ostali zachované pracovné miesta" a pritom tam fárajú Rumuni