Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
nevedel by mi niekto povedať koľko stojí kĺbový MAN, Mercedes a Citelis s DPH?
Reply on: eripmav #135819:
Len ide o to,že DPB chcel klimatizované vozidlá,čo mu SOR nemohol poskytnúť. Ja osobne to schvaľujem ,že sa pre ne rozhodol, však budeme ešte raz ďakovať ked bude o5 leto - horúčavy nad 35 stupňov a príde klimatizovaný voz.
Reply on: m@rtin #135802:
tiez si myslim, ze miesto 1.5metra navyse u 40 autobusov, by bolo mozno rozumnejsie keby nebolo tych autobusov 40 ale 60 napriklad... to uz nech sa zamysli kazdy sam... 40 krat 1.5metra, alebo 20 krat 15metrov, co je viacej? ?
Reply on: beusacik #135817:
Celé je to sebranka klamárov vo vedení DPB a takých si oni aj cenia. ?
Reply on: TeBeCe #135810:
Zlatý môj ale len pre vyvolených boli pozvánky ostatný majú smolu. Je jasné že všetci si to nezaslúžia a ani tam všetci ísť nemôžu(veď kam by sa zmestili?) ale poniektorí ktorí tam idú si to fakt nezaslúžia, tak ako aj inokedy tak aj teraz sa tam nájdu ľudia ktorí su tam len preto že donášajú a intrigujú a to sa samozrejme musí oceniť!!!
Reply on: hoppusmark #135814:
uvedomujem si, že nie všade môžme vystavať električkovú trať ale v prípade rozširovania Dúbravskej radiály ďalej je to viac ako potrebné lebo od Karlovej Vsi po centrum bude na trati nával a tiež by to pomohlo v kontexte náhrady liniek 34+83 na trase Dúbravka - Patrónka - centrum.
Reply on: hoppusmark #135814:
podľa mňa by ako prvá vec a najlacnejšie riešenie pomohlo našej MHD zavedenie BUS pruhov všade tam kde má cesta dva pruhy v každom smere. Tak by mali autobusy a trolejbusy väčšiu šancu prísť na zastávku včas, čiže by sa nestávalo, že namiesto napr. 20 ľudí čaká na autobus 30 alebo 40 ľudí, lebo mešká 4-6min a potom je samozrejme narvaný oveľa viac ako by mal byť. V súčasnom stave financií je to prehnaný luxus a hlavne volovina, lebo ide o 40kusov čo zas "napomáha" unifikácii vozového parku. Sú mestá kde sú oveľa väčšie návaly a ľudia precestujú v plnom autobuse aj 20-30minút keď ide o väčšie mesto. Ale preto sa tam kde autobusy a trolejbusy nestačia zavádza električková doprava, ktorá stále nie a nie obsluhovať lokality ako Patrónka, Prievoz, Trnavská cesta a Vrakuňa+P.B.
Reply on: no.ev.di. #135812:
"Ja ich osobne považujem za zbytočnosť pre Bratislavu."

Mne sa v BA za poslednu dobu viackrat stalo, ze som sa jednoducho nedostal do autobusu, lebo bol tak narvany. Proste som zostal (ako jediny?) stat na zastavke.. V takej situacii by mi urcite padlo vhod, keby bol namiesto 18m autobusu 19,5 metrovy, pretoze ten rozdiel 1,5m by znamenal to, ze by som sa do toho autobusu este dostal..

Ja si naopak myslim, ze Capacity je do BA ako stvoreny, kedze autobusy su narvane na prasknutie a aj tych 1,5m navyse moze pomoct.. Na druhej strane potom sa divim, preco sa uz rovno nerozmyslalo nad 2-klbovym VanHoolom, ktory by znamenal podstatne zlepsenie na nosnych linkach..
Reply on: kecho #135809:
inak DPB dobre vyhadzuje peniaze do vzduchu ?
1. Vyhodené peniaze za fiktívne čistene vozidiel MHD - si DPB môže žvástať koľko chce, fotky sú fotky a sú na webe jasne dostupné a hovoria sami za seba, resp. za prácu firmy, ktorá má čistiť vozidlá DPB.
2. Uniformy - v čase keď je každé euro dobré DPB si zmyslí, že priorita sú uniformy pre šoférov ? čo tak chodím MHD, tak možno 2 z 10 sú v nich navlečení ?
3. Capacity - DPB narieka ako nemá cash na nákup nových autobusov, tak sa rozhodne pre tri tendre na nákup kĺbových autobusov (pravdepodobne počet tendrov = počtu výrobcov = sľubovaná unifikácia VP v nedohľadne) a hneď v prvom sa rozhodne pre síce pekný autobus, kapacitný ale v cene 585 000 EUR/kus (17 623 710 SKK), čo je cena o riadny kus nad pôvodne proklamovanou čiastkou. Neovládam ceny ostatných vozidiel, ale určite za 17,6 milióna SKK, resp. 585 000 EUR sa nekupuje žiadny autobus od výrobcu z Európy, možno aj tak nejaké trojčlánkové busy.

Robí vôbec niečo náš DPB čo je v súlade s rozumom? Sťažuje sa na krízu ale peniaze rozhadzuje ako keby sa im množili... ☠
Reply on: kecho #135809:
no lenže pri spôsobe cestovania na Slovensku á la sardinky sa do neho zmestí aj 195 cestujúcich. Ja ich osobne považujem za zbytočnosť pre Bratislavu. Keď už tak mali spraviť dva tendre na 120 autobusov a podelili by sa MAN/Citelis/Mercedes/SOR (samozrejme, že dvaja by vyšli naprázdno). Aj keď by bolo divné, mať tu krátke SORky a zrazu na to v kategórii 18m busov úplne inú triedu autobusov. Asi by pre nejaký jednotný vzhľad bolo možno lepšie keby rovno aj všetkých 240ks autobusov boli SORky alebo Citelisy (to sú myslím dve najlacnejšie varianty) a potom o 10-12 rokov keď bude finančná situácia lepšia, tak trúfnuť si na niečo lepšie ako SOR. Hlavne ak tu budeme mať 18m SORy, tak nech sa dako poriešia ich zadky, lebo s istotou ich dakde určite odrú a odpália zadné nárazníky ?
Reply on: kecho #135809:
ked odtial vyrves dve sedadla, narves tam o tolko ludi viac, aby to vyslo nad 185 ?
*Bratislava - Odmeňovanie zamestnancov DPB, a.s., pri príležitosti 100 rokov trolejbusov na území Bratislavy sa bude konať o 19.00 h v priestoroch Primaciálneho paláca, Zrkadlová sieň v Bratislave.
Program: Vystúpenie hudobného telesa C.K. Komorný dychový
orchester. Premietanie unikátnych záberov z archívov STV a SFÚ.
Uvedenie do života publikácie – Trolejbusy v Bratislave 1909 – 2009. Odmeňovanie zamestnancov DPB, a.s.
Reply on: kacka #135706:
že to vyzerá blbo? dalo by sa to interpretovať aj "zrýchlený vlak na trati Jurajov dvor-Košice-Petržalka" 🙂 tu je aspoň dobre vidieť, aká je vlaková doprava nespoľahlivá a preto nemôže byť nosným systémom v BA ? viem, že je to blbosť, ale na demagógiu lola zo slávikovej treba reagovať rovnako 😉 ono to išlo asi tak, že cca 6 či 7-krát sa parňák pokúšal vytlačiť vozne na nadjazd niekde okolo komínov Vítkovice a keď sa mu to stále nedarilo, rozpojili súpravu a jednu časť odtiahol na Predmestie tuším motorák a druhú dotlačil parňák a tam sa potom zase spojili. ono by to bolo celkom fajn, keby aspoň nejaký organizátor po druhom-treťom pokuse prebehol tie vozne a pekne nahlas zareval, čo sa deje, nech sa ľudia vedia zariadiť. lebo niektorí tam mali aj malé deti a pre tie je tá hodinka vo vlaku akurát, ale potom sa už začnú nudiť, tak vymýšľajú hlúposti...
Re #135709 luky133: to je skutočne prekvapujúce rozhodnutie po mesačnom vyhodnocovaní jednej ponuky-takže bakšiš je už na konte predstaviteľov DPB? 😉
Re #135710 luky133: vidíš, už nám horia aj najnovšie busy-a čo bude potom ešte len s tými starými? ?
Re #135714 luky133: no zbohom...čo je zlé na tej preikeovoreklamnej? tá bola celkom fajn...
Re #135718 kacka: a jeden typ bude mať napísane "jazdím na zemný plyn" a druhý "jazdím na naftu" 😉
Re #135724 aquila: tomu sa hovorí unifikácia á la B. Zahradník...
?
Re #135741 Ámos: cez 17? nehovorili pri tej prezentácii, že taký voz stojí tak cca. 12-13mil.?
Re #135752 hoppusmark: iba toľko ? to je zlé, to si každý cestujúci z busu s "kapacitou 185" nebude môcť vybrať ten svoj doplnok 😉
Re #135765 luky133: a čo takto tých posledných 100 na naftu Sor?
Re #135782 Preßburg.Germane: veď an DD ako predvolebná prezentácia takých 10 kusov zo 40ks rámcovky postačí, no nie? dajme tomu niečo na 133 a potom zvyšok na XY33 až na letisko
Re #135784 TeBeCe: tomu sa hovorí dodržiavanie podmienok tendra na SVK spôsob 😉 niečo ako:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3329302f30eff2212c24293a2f36ef1f&id=428
"Celkový počet miest: 182 + 1 "
vs. podmienka: kapacita 185 cestujúcich 😉
Reply on: m@rtin #135798:
Ja len ze Bulharsko je v EU a tie vety si tym padom odporovali...
>>>kto mi poradi ako možem pridavať fotky na imhd
odpovede na tuto otazku prosim pište na tento e-mail

zaklai.m@azet.sk > tento e-mail mam iba na pridavanie foto na imhd

ale viac použivam tento :

zaki823@azet.sk

dakujem
Reply on: m@rtin #135803:
JA by som dovod nakupu tychto autobusov videl tuna:
"Máme deväť a pol metrové, dvanásťmetrové, máme pätnásťmetrové autobusy. Neviem, prečo by sme nemohli mať aj dlhšie vozidlá. Záver testovania hovorí, že by sme mohli vážne uvažovať o nákupe flotily takýchto vozidiel,"
- http://www.24hod.sk/clanok-48832-DPB-uvazuje-o-velkokapacitnych-nizkopodlaznych-autobusoch.html
a legendarna hlaska "Budeme sa snažiť vysúťažiť v tendri práve tieto veľkokapacitné autobusy, ktoré budú nasadzované na najvyťaženejšie linky. Uvažujeme, že nakúpime do desať veľkokapacitných autobusov,"
- http://aktualne.centrum.sk/domov/doprava-a-bezpecnost/clanek.phtml?id=1152052
Proste panovi B.Z. sa zapcila nova hracka, aku tu este nemame....
Reply on: m@rtin #135802:
napíš o tom do BA Novín. Bola by to celkom zaujímavá konfrontácia názorov "pseudoznalca" Záhradníka a Kadnára vs. dakoho z tu prítomných. Ako by hentam odrbali čísla keby si ich zverejnil už neviem veru.
Reply on: m@rtin #135802:
Už si to spomenul , Mercedes je značka a za tu sa tiež platí a predsalen aj komfort tu hrá tiež rolu a a vyššiu cenu.
Reply on: TeBeCe #135799:

Bereme-li Istambul jako Evropu, tak ano. A kolik jich Mercedes vyrobil pro zákazníky v EU? 10? 20?
Když se v Berlíně vyjádří, že takovou drahou hračku nechtějí, buď je cena příliš vysoká nebo Mercedesu stačí prodávat pro Istambul...a pro Bratislavu.
Reply on: Petto #135792:

Já bych spíše řekl, že někdo z Mercedesu tyhle autoubusy chtěl prodat. Capacity se zdaleka neprodává podle plánu tak jak měl. Nechci vůbec uvažovat ani někoho obviňovat, že vzal úplatek. Jen mi přijde divné, že zrovna Bratislava koupí tyhle autobusy, když je nechtějí pro příliš vysokou cenu v Berlíně nebo v Hamburku. Prostě 1,5 metru navíc (v případě Soru 80 cm) má odpovídat ceně o pár set tisíc a 1 milion navíc.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.