Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #133682:
Bratislava má tú škodu, že si do tých dvadsiatich prenajatých Tedomov nezajednala klímu do salónu, v tom autobuse sa v tomto teple nedá existovať. Ten, kto stál za tým autobusom, by som pripútal dozadu k motorovej veži, kde by mu okrem neskutočného tepla pálilo slnko cez presklený strešný vetrák.
Reply on: m@rtin #133674:
Myslel som, že Praha zvolí radšej 3 dvere. Síce takto urýchli nástup, ale zníži počet miest na sedenie. Odbavovací systém ani nekomentujem. Ale zase závidím moderné autobusy, aj keď osobne sa teším, že v niečom sme aspoň trochu predbehli Prahu a to v tom, že naše nové kĺbaky (snáď) budú mať celovozovú klímu a Pražský DP pokiaľ viem, nemá nejako veľa klimatizovaných autobusov. Pri 720ks sérií by som myslel už aj do budúcnosti nakoľko aspoň 8 rokov budú jazdiť. ? Ale predpokladám, že zariadenie autobusov sa dá doupraviť pre ďalší počet x kusov, alebo už nie a nemôžu neskôr pridať aj klímu keď nebola v tendri?
Reply on: m@rtin #133674:
super displej ? ?
Reply on: Martin Fundárek #133676:
Dakujem za info, poslal som email o ktore sa jedna.
Reply on: m@rtin #133674:
Tak DPhlmP se definitivně zaprodal M-trestu ? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: hoppusmark01 #133670:
Ono to až taká hlúposť nie je. Ak sa roptyľuješ 3,14čovinami, tak to môže odsúvať riešenie dôležitejších vecí.
Reply on: m@rtin #133674:
kratky bus so styrmi dverami? a neni to trochu vela? ? kolko ludi si tam vobec posedi? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Karakol #133672:
Ak Ti ide len o tie dve linky, tak u mňa. Daj mail. Inak ich majú v Univerzitnej knižnici.
Reply on: m@rtin #133674:
Tak TO by som bral na 32 ?
Reply on: Solider #133666:
mimochodom Lamac trolejbusy nechce lebo ta trasa je planovana cez Zecak a uz tam stavaju na cierno takze ziadna cesta tam nebude ? a este ked bude aj samostatny Lamac tak naco trolejbus ?
Zdravim. Nevie niekto poradit, kde je mozne zohnat historicke cestovne poriadky primestskych a dialkovych liniek, ktore premavali na Slovensku (len vybrane obce) v roku 1987, resp. 1988? Nema niekto nahodou zbierku takych starych cestovnych poriadkov? Konkretne ma zaujima linka myslim 90083 a 90022 na severe Slovenska.
Reply on: Ike #133665:
Napr. prečo sa nepočíta zatiaľ s električkou na Dolné hony po Gagarinovej, keď tam trolejbusy trčia v zápchach a kapacitne tiež to nie je to najlepšie.
Reply on: kecho #133668:
hmm nechapem autora toho clanku, co sa tak navaza do uniforiem a co maju uniformy spolocne s obnovou vozoveho parku. Tie peniaze za uniformy nestacia ani na polovicu jedneho klboveho autobusu, takze ak by sa uniformy nerealizovali, ziadne nove autobusy by sa za to nekupili.
Takze spajat to do jedneho problemu je hlupost. Nevidim ziadny problem realizovat obidve veci naraz. Uniformy, aj obnovu vozoveho parku. K obnove voz. parku ale treba hlavne peniaze, uniformy povazujem za nutnost, a pritom financne zanedbatelnu..
Reply on: Ike #133665:
Ja dobre viem o trolejbusoch z toho čo mi servíroval LOLO za sračky. Ten sa oháňal, že magistrátu podstrčí zatrolejovanie celej Petržalky a cez stred Petržky pôjde len vlak ? Zatrolejovať jednoznačne, však nemôže všade premávať električka a tam kde nebude môcť, tam pôjdu autobusy v silných intervaloch ako doplnok k električke. Keď už hovoríš o zvyšovaní kapacity, ktorú električka môže poskytnúť, tak kam by si v Petržalke rozšíril električku a hlavne ako?
Reply on: Ike #133665:
Môžeš byť kľudný, pokiaľ viem, mesto zatiaľ so žiadnymi trolejbusmi do Petržalky neráta. Ak to ešte stále tak je, prioritou by malo byť zatrolejovanie od mesta po Riviéru, Avion a Lamač. S tým Lamačom by som však ja osobne váhal, vzhľadom na teroristické sklony pani Keltošovej.
Reply on: no.ev.di. #133662:
len sa do toho zapojím... Podľa mňa trolejovať Petržalku je dvojsečná a vzhľadom na naše slovenské pomery nebezpečná zbraň.
Ako tu už bolo naznačené, trolejbus nie je nástroj zvyšovania kapacity, ale nástroj zvýšenia ohľadu na životné prostredie a nákladov na spotrebu. Trolejbus sa teda prioritne (bez ohľadu na interval) hodí najmä do hornatých oblastí ako sú Dlhé diely, Koliba, eventuále by sa hodil aj na Železnú studienku, miesto 41 a podobne.

Isteže aj ekológia je dôležitá aj na rovine, kde leží Petržalka, ale keď sú možnosti, prečo to nevyužiť a nepostaviť tam rovno tú rýchloelektričku, ktorá nielen že berie ohľad na ŽP ale tiež zvyšuje prepravnú kapacitu (k tomu, je náročná na výstavbu z hľadiska topografie, tá je však v Petržalke priaznivá).

Celý nápad s trolejbusmi v Petržalke by som zotrel zo stola z jedného dôvodu - akonáhle sa niečo také spraví, politici vám obyvateľom zalepia huby s tým, že už sa pre Petržalku spravilo strašne dôležité riešenie a zostanete na ďalších 50 rokov bez nosnej dopravy (lebo trolejbusy nech sú akokoľvek ekologické, nosné nebudú).

Trolejbusy môžu potom nahrádzať doplnkové linky, keď nosná električka už bude stáť..
Reply on: kecho #133663:
ja mam ine riesenie - zrusit vsetky linky a nechat len 93 s intervalom 60/120/120 ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.