Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #133029:
K tym eurofondom a kontrole co sa za ne kupilo - ciastocny offtopic. Bola raz jedna nemocnica, ktora si pre svoju onkologiu zakupila z eurofondov novy ozarovac namiesto zastaraleho typu, ktory uz urad pre jadrovu bezpecnost nechcel povolit pouzivat. Novy ziaric bol vacsi ako stary a do miestnosti sa nevosiel. Nemocnica ho (uz zakupeny) dala do skladu, oblozila olovom (bol kupeny aj s naplnou) a zacala rozmyslat, kedy a ako a preco a za co prestavia pavilon ozarovne. Medzitym este boli lokalne volby a zmenilo sa vedenie atd.atd. - proste, pre neexistenciu vhodnej budovy sa presvihol termin v zmluve o eurodotacie, kde bolo jasne specifikovane v podmienkach, ze sa musi zacat pouzivat na liecenie pacientov odo dna 1.2.2009. Dodnes nie je postavena budova. Myslis, ze to ti "eurokontrolori" (ktorych v skutocnosti zamestnava ta ista VUCka, ktora je aj jedinym akcionarom tej nemocnice) budu kontrolovat? Myslis, ze dotycna nemocnica bude nieco z eurofondov vracat? Nebude 🙂
Reply on: Ike #133025:
A v BA kraji sa máme teda voziť v šunkách za to, že by tie vlaky mal zacvakať štát?! "Dobrá logika", lebo tie kraje budú vždy pozadu oproti BA a TT kraju z dôvodu, že každý kto sa nabalí na východe, postupuje na smer západ alebo na celoslovenské merítko a z vysoka drbe na daný región. Nové vlaky tam prd vyriešia, lebo pracovné miesta tam nové nevzniknú a platy to tiež nedvihne. Keď už chce EÚ veľmi vyrovnávať rozdiely medzi regiónmi nech sa pozrie na to koľko ľudia pracujú na rôzne potraviny, elektroniky, dovolenku pri mori na Slovensku a koľko v krajinách EÚ a nech zarazia túto podnikateľko-zdieračskú anarchiu. Takže skôr čo sa týka vlakov by mala EÚ podporovať bez rozdielov medzi regiónmi ekologickú dopravu, teda električky, trolejbusy, moderné vlakové jednotky a autobusvú dopravu postaviť do pozície doplnku k vlakovej doprave, resp. nosnú tam kde nie je vlak. Lebo ak sa to bude takto non-stop posudzovať, tak desiatky rokov sa nič z fondov EÚ nedostane do BA a ani nič sa tu nezmení lebo celé Slovensko je hore riťou ak sa nejaké peniaze dajú na niečo v BA...
Reply on: Papyr #133027:
? ? ? hej hej... ale neboj, proti takemuto je to zabezpecene, najprv to totiz plati prijemca financneho prispevku a ked splni podmienky, tak potom mu EU preplati peniaze... avsak je to velmi kontrolovane a neviem ci by to nebolo porusenie zmluvy, sud a nasledna pokuta... 😉
Reply on: Papyr #133026:
Neviem či tieto vozidla sa nepoužívaju-li v Metre počas nejakej zvlaštnej situácie. Nehoda, požiar...
Reply on: Ike #133025:
Divne podmienky. Ale ved sa dohodneme. Chcete, Bratislavcania, nove vlaky? Dajte, napiseme do dokumentacie, ze to je na linku Kosice-Hidasnemeti, dostaneme dotacie, a ked pridu supravy, posunieme vam ich sluzit na trat Kuty-BA-TT 😃
Reply on: Peon #133023:
1) neviem, ale vzdy mi pripadal ako dispecing. Vidis, nikdy ma nenapadlo patrat po vyzname napisu "pohotovost DP autobusy", predpokladal som, ze je to nieco ako "pohotovost plyn" alebo "voda".

2) Ked budes v Prahe striktne a neoblomne dodrziavat heslo "povrchova doprava len k najblizsiemu metru", skoncis tym, ze vsetci cestujuci budu nuteni ist cez Vaclavak (resp. aspon jednu zo stanic Mustek, Muzeum, Florenc). V Prahe existuju aj transverzalne povrchove linky z jedneho konca na druhy, ktore su hlavne tramvajove (1, 3, 8, 9, 10, 22, 26 a pod.), ale v miestach, kde elektricky nie su (Jizni Mesto, casti Prahy 10 a pod.) sa vyskytuju aj autobusove transverzalne linky (133, 136, 177...) Bez tychto liniek by to neslo a napr. 136 alebo 177, aj ked idu v jednom smere viac ako hodinu, sa nedaju nikde vhodne prerusit a rozdelit na dve.
Reply on: no.ev.di. #133013:
bože, pochop, že tých desť vlakov do okolia ZA a KE bolo v podstate ZADARMO!!!!! Keby si ich nasadil do BA, tak ich musíme pekne zacvakať!

Je to ako keby (nereálny príklad) EU povedala DPB, že im zaplatí za kĺbové autobusy, ale nesmie ich nasadiť na DD, lebo tam sú na tom dobre, ale nech ich nasadí na Východné (trebárs).
OTÁZKY K PRAŽSKEJ MHD

Sorry, že sem a že asi trápne otázky, ale rád by som vedel:

1) Videl som auto DP s nápisom "Pohotovost autobusy". Pokiaľ viem, v ČR sa používa slovo "dispečink" a tipujem, že aj "dopravní nehody", tak ako si mám vysvetliť toto? To je teda klasické auto dispečingu alebo nehodovka DP?

2) Ak je trendom na západe zvážanie na nosné linky (hlavne na metro), ako je potom možné, že taká 136-ka ide zo severu mesta cez širšie centrum mesta až na juh? Jej jazdná doba je až 70 minút (to sa nevyrovná ani našej 5-ke, 65-ke či 92-ke).
Spája síce stanice všetkých troch liniek metra, ale prečo až "cez celé mesto"?
Reply on: 2xT3SUCS #132896:
Akú adresu má tá stránka o železnici na Záhorí?
Reply on: eripmav #133016:
co sa tyka krizovatiek u nas tak tie dopyty pre chodcov su len na ozdobu,alebo pre slepych
u nas to je na nic..nefunguje to...aj tak maju chodci zelenu stale regulerne v rovnakych intervaloch..iba na kramaroch to funguje,auta maju stlale zelenu kym si chodec nestlaci dopyt.takze tak
Reply on: Solider #133019:
o chvíľu možno podaktorí nadobudnú dojem, že tieto akcie sú robené iba pre neho. ?
Reply on: IGIs #133018:
Aj v estévečke bol...
Reply on: eripmav #133016:
Problém je, že tlačítka sú takmer na všetkých križovatkách, ale tie ktoré sú skutočne riadené dynamicky by si spočítal na dvoch rukách. Takže tlačítka sú v BA väčšinou zbytočné a chodec dostane zelenú aj bez nich. A úplne najzbytočnejšie sú na priechode na Nám. 1. mája (od univerzity k administratívnej novostavbe), kde sú umiestnené aj na stĺpe v strede priechodu. ?
Reply on: Jezo #133012:
Zelenu dostanu chodci aj bez tlacitka? Taku krizovatku v BA nepoznam! Teda pokial si doplnis ze VZDY dostanu chodci zelenu aj bez stlacenia tlacitka. NIEKEDY dostanu, ano, pretoze krizovatky kde su podla teba 'zbytocne' tlacitka su dynamicky riadene, ale nie len tlacitkami chodcov, ale aj senzormi pre auta!!! A tak chodci dostanu tiez zelenu, pokial sa aktivuje urcity senzor autami - co je takmer vzdy, ale nie vzdy! Je predsa jasne, ze pokial dopytom auto senzorom aktivuje taku krizovatky kde na danom priechode moze byt zelena, tak tam je zelena, aj bez dopytu chodca, dokonca si myslim ze senzor chodca a auta aktivuje rovnaku poziadavku na fazu krizovakty... Tak preto su tam tie tlacitka pre chodcov... pre priklad uvediem aj konkretne krizovatky: napriklad Safarikovo namestie, pokial by neslo auto zo Sturovej, tak chodci zelenu nedostanu pokial nestlacia tlacitko od univerzity k filozofickej fakulte, ale je pravda ze povrchym pozorovanim mozno dojst k zaveru ze to tlacitko je zbytocne, lebo auto na Sturovej je skoro vzdy, ale je predsa jasne ze ked auto aktivuje poziadavku na zelenu zo Sturovej na Dostojevskeho, ze dostanu zelenu aj chodci na spomenutom priechode od univerzity...
Reply on: Jezo #133012:
Ja tiež to tlačítko (teda okrem špičky) nestláčam. Aj tak som vždy na druhej strane skôr ako by som dostal zelenú. Čo sa tlačítok týka, keby sa v BA nepoužívali len ako (pekne predražené) "klepátko" pre slepých, tak by ich ľudia používali tam kde treba. Ale takto to zbytočne pletie.
Reply on: no.ev.di. #133009:
A ono sa nepostupuje zhruba rovnomerne? Tiez mam pocit, ze nie uplne. 10 suprav do Trnavy pre okolie Bratislavy a 10 suprav pre celu trat od Ziliny po Kosice mi nepride uplne rovnomerne... Ale zatial je zbytocne o tom polemizovat, kym nieje uplne jasne co bude kde konkretne jazdit.
Reply on: Papyr #133011:
no tých 10 ks nemá byť ale posledná séria pre Slovensko. Zastávam ten názor, že modernizovať, resp. vymieňať vozdlá treba na celom Slovensku. Lebo hodnotiť podľa toho, že niekde Poprad - Studený potok - (Tatranská Lomnica) - Plaveč alebo tie 840-ky jazdili na trase Rajec - ZA, tak nemožno to hodnotiť len podľa toho kvalitu železníc alebo, že na ICéčku BA - ZA - KE jazdia klimatizované vlaky. To je taká blbosť ako chváliť DPB za to, že na Dlhé diely jazdia najnovšie vozidlá, pričom zvyšok mesta by bral aj Ik 280 a 283 keby ešte boli pojazdné namiesto tlačenia sa v kraťasoch. Už by mohli prestať furt rekonštruovať, doba ide vpred a rekonštrukciami sa nedá všetko riešiť.
Reply on: Valec #133005:
Byvam na Sevcenkovej a tuto zastavku pravidelne vyuzivam. Takze mam zhruba odsledovane ako to funguje. Ta nefunkcnost tlacitka od ZST je zufala. A viem, ze hlavne ten odstup od stlacenia po zelenu pre chodcov je to co zabija vyhody tejto krizovatky. Ja napriklad chodim na cervenu bez stlacenia. Taktiez mam pocit, ze problem je, ze na mnozstve krizovatiek je krabicka s tlacitkom, ale zelenu chodci dostanu aj bez dopytu. Tak automaticky cakaju aj tuna. A dalsia vec je, ze napriklad znama s kocikom nestiha prejst na jeden cyklus od danoveho uradu k ZST.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement