Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pepke #132568:
L94 chodí prázdna preto, lebo pol minúty pred ňou odíde zo zochovej L93
Reply on: pepke #132568:
Nejde zas úplne vyhodiť spojenie Petržalka - Vazovova, však 31+39 tam chodia dosť často, a L31 nie je ani tak plná. Takže dačo v intervale L84 by tam stačilo. Hovorím už dávno odkedy som videl ako prebehol výskum v DPMK - nahnať svojich ľudí do terénu a skúmať, bádať, zapisovať a hodnotiť!
Ja mám pocit, že ten úsek L94 Vazovova - Zochova nie je veľmi šťastne zvolený, a preto to ovplyvňuje aj jej vyťaženosť v Petržalke. Nedala by sa presmerovať L94 na Hlavnú stanicu ako L93? Čo som si všimol, tak L94 vídavam poobede niekedy dosť prázdnu. Ale asi by sa mal vyjadriť niekto, kto tou linkou chodieva pravidelne...
Reply on: MacGiver #132566:
Alebo by šlo spraviť takto, keďže bude nedostatok busov : 83 ponechať a spraviť L183 v trase L84 po Zochovu, odtiaľ v trase L94 na Vazovovu s pokračovaním na Račianske mýto a cez Šancovu do Dúbravky a L94 by mohli skrátiť po Zochovu. L183 by tak nahradila 94, keďže v tom úseku nie je potreba aby L94 jazdila tak často.
Reply on: no.ev.di. #132564:
Tak by sa mohla zrušiť potom 34. A 84 by premávala z Ovsišťa cez Mlynarovičovu-Farského (smer L95 most)-Krasovského/Sad Janka Kráľa-Zochova SAV, Patrónka..... Pri kríži. Zbytočne premávajú na tom úseku tri dopĺňajúce sa navzájom linky.
Reply on: MacGiver #132563:
a tým úplne zabiješ spojenie Ovsište-Zochova... jedine, ak by si presunul 83 do Ovsišťa, kde mávala kedysi konečnú... veď netreba, aby 83 a 95 mali spoločnú trasu na tak dlhom úseku.
a čo takto L84 presmerovať na Mlynarovičova-Farského (smer L95 most)-Krasovského/Sad Janka Kráľa-Zochova
a naspäť by mohla stáť Zochova-Aupark-DigitalPark-Mlynarovičova
Reply on: MacGiver #132563:
To by si vyvrbil teda. A čo by v Petržalke premávalo za 84? Keby si dal na L83 polovičný interval tak by zas si mal prehnanú kapacitu v úseku Hodžko - Dúbravka 34+83
Reply on: no.ev.di. #132559:
Podľa mňa, by sa mohla 84 zrušiť úplne a ostali by iba 83+34.
Reply on: Valec #132561:
Preto jediné riešenie už je len to, že DPB by sa namiesto úsporných opatrení a nákupu krátkych vozidiel mal zamerať konečne na nákup kĺbových autobusov, trolejbusov 12 a 18m, a začať uvažovať nad tým, čo s električkami, ktoré nemladnú tiež.
Reply on: no.ev.di. #132556:
Z osobnej skúsenosti (L78) môžem povedať, že:
- cestujúci z Petržalky vystupujú na zastávkach od Mlynských nív po Zimný štadión.
- z Mlynských nív sa iba pár ľudí vezie vezie ďalej ako po Bajkalskú,
- od Trnavského mýta sa voz postupne začína napĺňať ľuďmi cestujúcimi vo Vrakune a na Dolné Hony.

V prípade zrušenia L78 do Petržalky môžu títo ľudia cestovať kombináciou 95+50 resp. 95+4. Ak linku skrátiť, tak ani nie po Šafko, ale po Nivy príp. na Trnavskom. V prípade posilnenia L66 do pôvodného intervalu (12/20/12//20) a jej predĺženia zo Záhradníckej cez Trnavské mýto na AS Nivy by mohla byť L78 skrátená len po Astronomickú.
Avšak po dobudovaní EUROVEi už zasa môže byť všetko inak.
Reply on: no.ev.di. #132559:
tým nechcem povedať, že sú to blbé linky ale 34 chodí od Račka po Hodžko naprázdno. A 84 v Petržalke trpí blbým ne-prekladom s L99, potom na Hálovej sa od seba delia a za chvíľu má L84 konečnú...
Reply on: kecho #132558:
Neviem čo by to spravilo... L50 je dosť dobrá linka, využívaná. Navyše ak sa dobre pamätám na to čo bolo písané v audite tak poberá výkony aj za zrušenú L85 ? skôr by bolo lepšie pouvažovať nad 34+83+84, lebo preklady tam neexistujú, to sa len DPB hrá, že existujú a nemá vôbec chuť s tým niečo robiť. Mohli by z nich vytvoriť radšej jednu efektívnu linku s krátkym intervalom. By si to ale vyžadovalo viacero zmien v Petržalke ktoré mám načrtnuté. Ak chceš tak môžem ti ich napísať.
Reply on: no.ev.di. #132556:
a čo takto 78 točiť na Krížnej a 50 presmerovať nie doprava cez ASMN, ale rovno a otočiť ju doprava pred Krížnou? 50 by odpadla obsluha Duláku, ale ostala by AS aj Miletička + na 78 by bolo treba menej vozov. + samozrejme zrušenie "požieračov" vozov typu 180, 133 či 901
"http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6186&sid=55e20b468c7705f27ce6b37d3cfa765e&mode=view"
sa mi veľmi páči, že už 8.2.2000: "Viaceré nezávislé štúdie predpokladajú, že nie je ďaleko chvíľa, keď dopravný systém v Bratislave úplne skolabuje."
Reply on: kecho #132553:
to nie je dobrý nápad krátiť L78 po AS a Krížnu keďže by si odrezal ľudí na Malej scéne od nej a nemôže všetko ísť na 50 a 70, na bývalej zast. Čuleňova do nej nastupuje dosť ľudí, nemalé množstvo ju používa na dopravu na Trnavské mýto, a tí čo chcú priamo do Ružinova cez chodenia cez Trnavské mýto a Drieňovú tak sadnú na L50. Takže minimálne by som ju dal nech sa točí dakde okolo EUROVEy, ak by sa to dalo nejak riešiť, tak vybaviť otvorenie komunikácie na Pribinovej pre L78 a šla by od Čuleňovej k SNDčku a cez Olejkársku a Pribinovu k Malej scéne ak je cesta v stave, že sa tam môže autobus otočiť.
Reply on: kecho #132553:
nie, islo o tvar tej stuzky ci co to je ?
Reply on: R.A.T.P. #132551:
Ak som správne vyčítal, tak trať rýchlodráhy cez stred Petržalky by sa neskôr odpojila od trate na smer Filiálka a pokračovala by v centre v tuneli? Kľudne by sa to mohlo spraviť s električkou inak. Starý most by mohli zachovať pre MHD, IAD, cyklistov a peších a električku ešte pred Dunajom zapustiť pod terén a popod Dunaj a mohla by byť prvá električková linka ktorá by v meste premávala v zapustenom úseku pod terénom. Neskôr by sa mohli aj ostatné trate viesť pod terénom v centre, teda zapúšťanie električky pod zem by začínalo za zastávkami Chatam Sófer, Odbojárov a Ursínyho. Navyše by sa dali trate viesť nezávisle od usporiadania ulíc. Mňa napadol variant takýto :
1. trať : medzi Viedenskou cestou a vjazdom na Starý most vjazd pod zem, zast. - Šafárikovo nám., Kamenné, Nám. SNP (v hornej časti námestia), Hodžovo nám., SAV, HL.ST., Račianske mýto, Trnavské mýto, Záhradnícka a výjazd nad zem za súčasným križovaním s Jégeho
2. trať : za Ursínyho vjazd pod terén - Račianske mýto, Vazovova, Americké nám., Lazaretská,Kamenné nám.,Hviezdoslavovo nám., Nový most a výjazd na úroveň terénu do zastávky Chatam Sófer
3. trať : za zastávkou Odbojárov vjazd pod zem - Trnavské mýto, Legionárska, Nám. M. Benku, Americké nám.,Kollárovo nám., Hodžovo nám., Zochova, Nový most
4. (nová) trať : od zastávky Slovanet odbočka v podzemí na smer Trhovisko, Dulovo nám.,AS,EUROVEA, spojenie s traťou z Petržalky - zastávka Šafárikovo nám., oddelenie od trate na smer západ a spojenie s traťou od Kamenného nám. - zastávka Hviezdoslavovo nám.
Vôbec netreba metro ani rýchlo dráhu, stačí preferencia električky na radiálach, rozumnejšie umiestniť zastávky, t.j. upustiť od zastávok každých 250m-300m ale minimálne 350-400m a neísť pod túto vzdialenosť a v centre ak budú trate pod zemou tak tam má električka zelenú. ?

Ešte by ma zaujímalo v akom stave je komunikácia na ulici Domové role?! Stále sa dačo splieta o trolejbusovej trati OD Slimák - Tomášikova - Prievoz - Domové role - Vlčie hrdlo + vozovňa dakde v Prievoze. Potom ma zaujíma ako linky 70 a 74 keď by ich nahradili trolejbusy obsluhovali zastávky od Vlčieho hrdla po zastávku Prístavný most ?
Reply on: MiroBA #132513:
čo si ja pamätám, asi začali trochu skôr ako 89, pretože už stihli zbúrať ten druhý štadión pri Petržalke + vybudovať nadjazd na Farského a predtým zlikvidovať starú cestu na Starý most, čo išla cez železnicu a posunuli odbočku z Bosákovej k Alberu...
kto vie, aká bude realita - možno nakoniec bude cyklocesta 😉

Re #132525 kacka: tým chceš vlastne povedať, že pomaly odumrie? 😉

Re #132530 no.ev.di.: veď sa treba už pripraviť, prázdniny pomaly končia... 😉

Re #132540 no.ev.di.: a čo tak ju skrátiť, dajme tomu po asmn alebo krížnu?
Reply on: R.A.T.P. #132551:

Díky.
Já měl zhruba nějaké informace o bratislavském metru, ale jen mě překvapilo, že by tam jezdily jen dva vozy v soupravě. Petržalka má 130 tis obyvatel a kapacita metry mi přišla poddimenzovaná (pokud by tedy zůstala jen jedna větev).

Na článek jsem narazil na k-reportu.
Reply on: m@rtin #132512:


Mapy k predchadzajucemu prispevku a clanku
od m@rtina:

Prvy usek docasnej trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6115&mode=view

Napojenie definitivneho Petrzalskeho useku
na docasny:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6117&mode=view

Zrusenie docasneho useku a prechod tunelom do CMO:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6119&mode=view

Cely stav:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5682&mode=view

Co sa tyka dvojvozovych Sovietskych vozidiel 81-71,
vedel som ze maju byt pouzite namiesto vozidiel z NDR.
Ale vo vstkych mne dostupnych materialoch o metre (rychlodrahe) z toho obdobia sa uvazovalo so stvorvozovou
zostavou vlaku. Je dost mozne ze s dvojvozovou supravou sa uvazovalo na obdobie kratko po otvoreni trasy.

Smerove vedenie trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6133&mode=view

Pozdlzny profil:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5683&mode=view

Planovana sieť mhd v BA 1990:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6134&mode=view

Clanok z novin cca 1984:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5681&mode=view



R.A.T.P.

P.S. : Kde si dosiel k tomu clanku zo Železničáře ?
To je z nejakeho roku 1986 myslim, ja som ho hladal asi rok po archivoch 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.