Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #132216:

cestujucich za 'podvod' v rozsahu 0.80eur trestne stihat nemozu jednoznacne.
co sa tyka pripadneho prevadzkovatela tejto sluzby, kde by sa asi vyska sposobenej skody dostala aj nad 8000sk, tu je otazne ci robi on nieco zle??? pretoze cierny listok vyuzije koncovy zakaznik, prevadzkovatel hackovania sa moze branit, ze on len posiela SMSky svojim klientom, a to pokial viem moze, moze poslat akukolvek SMS komu chce, to u nas dufam zatial trestne nie je, a rovnako nemoze byt trestne do tej SMS dat nejaky kod zhodou okolnosti alebo aj umyselne sa zhodujuci s kodom generovanym DPB v pravej SMS - toto pravne podla mna osetrene nie je a prevadzkovatela nemozu z nicoho napadnu, pokial si to pravne osetri, ze posiala nezavazne SMSky svojim klientom, urcite nie na cestovanie v DPB.
Reply on: eripmav #132216:
Zahradnik dristat somariny ako vzdy, velmi dobre to podla mna vie, lebo aj male decko vie ze PODVOD do 8000sk, KRADEZ do 8000sk NIE SU ZIAL NA LOVENSKU TRESTNE CINY, teda vlastne sa nejedna ani o podvod alebo kradez, pokial vznikne skoda mensia ako mala skoda (definovana ako 8000sk), co asi 0.80 eur nie je
Reply on: kecho #132207:
1) Kto na škodu cudzieho majetku seba alebo iného
obohatí tým, že uvedie niekoho do omylu alebo využije
niečí omyl, a spôsobí tak na cudzom majetku malú škodu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a spôsobí ním väčšiu škodu.
(3) Odňatím slobody na tri roky až desať rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním značnú škodu,
b) z osobitného motívu, alebo
c) závažnejším spôsobom konania.
(4) Odňatím slobody na desať rokov až pätnásť rokov
sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním škodu veľkého rozsahu,
b) ako člen nebezpečného zoskupenia, alebo
c) za krízovej situácie.
.

(1) Škodou malou sa rozumie škoda prevyšujúca
sumu 8 000 Sk. Škodou väčšou sa rozumie suma dosahujúca najmenej desaťnásobok takej sumy. Značnou
škodou sa rozumie suma dosahujúca najmenej stonásobok takej sumy. Škodou veľkého rozsahu sa rozumie
suma dosahujúca najmenej päťstonásobok takej
sumy. Tieto hľadiská sa použijú rovnako na určenie
výšky prospechu, hodnoty veci a rozsahu činu.
(2) Ak tento zákon v osobitnej časti vyžaduje v základnej skutkovej podstate spôsobenie škody ako majetkový následok trestného činu a neuvádza jej výšku,
má sa za to, že musí byť spôsobená aspoň škoda malá.
Reply on: kecho #132214:
Hej rano okolo 8:30 tam zastavila 1212 smer Nový most.
Reply on: no.ev.di. #132213:
tam už aj niečo zastavilo? lebo čo som išiel ja, len sme to preleteli okolo 🙂
Mali by ste záujem o fotky novej zastávky Rontgenova pred aj po otvorení, so zastavujúcim autobusom?
Reply on: kecho #132207:
DPB bude chcieť za chvíľu žalovať všetkých ? som si nemyslel, že aj v Prahe by boli takí blázni, že namiesto toho, aby si to dali do poriadku, tak budú radšej zastrašovať toho kto na problém poukáže. Ale taká je asi doba, že radšej než budeme problémy riešiť, budeme za ne viniť toho, kto o nich píše ?
Reply on: Emo #132210:
Ako prosim? Vsak iMHD je to najhorsie co mohlo bratislavsku MHD postihnut.. to ti v DPB nepovedali? 😃
Reply on: ivanbuto #132205:
1. Pôvodne som mal v úmysle použiť výraz "občianske" združenia, to by ale tiež nebolo presné. Lebo aj imhd.sk je občianske združenie a nemyslím si, že by škodilo doprave. ?

2. No jo, ale kedy to bolo. Odvtedy sa situácia zmenila.
Reply on: kecho #132207:
„Nejde mi o útok na ľudí, ktorí upozorňujú na chyby,“ povedal Branislav Zahradník" ..evidentne reakcia na
"Ak DPB upozorníte na chybu, je to trestný čin?"
? ? ?
Reply on: kecho #132207:
Mnoho spolocnosti predavajucich listky cez net / mobil (napr. ZSSK, OBB, Slovak Lines atd.) overuje identitu uzivatela menom. Napriklad vo vlaku sprievodca, pripadne revizor skontroluje kod a ci je Vasa identita zhodna s tou ktoru ste zadali.

Pri SMS by to mohlo fungovat tak ze poslem SMS s mojim menom na 1100 a pri kontrole revizorovi predlozim mobil a OP/pas/whatever... alternativne by to mohlo fungovat s nejakym inym unikatnym identifikatorom (stale tu mame stovky Janov Novakov v Bratislave :D)
dnešné mediálne okienko 😉
http://bratislava.sme.sk/c/4915803/sms-listky-sa-zneuzit-daju-tvrdi-expert.html
a reakcia:
http://bratislava.sme.sk/c/4915765/zahradnik-nechceme-sluzbu-zlikvidovat.html
to je ale odborník: najpr, "sms lístky sú nenapadnuteľné" a teraz "Otázkou je, či by človek pre 80 centov riskoval a spáchal trestný čin" ?
Reply on: Petto #132185:
a dostal aj TAM z bystrice ?
Reply on: Emo #132164:
No vidíš, takže:

Ad. 1.
Miešaš dokopy rôzne združenia s rôznym zameraním, preto tvoje paušálne vyjadrenie ani nemôže sedieť. Ad. Tichá/Kôprová, je to OT, ale viď ostatné príspevky - nemôžem s tebou súhlasiť.

Neviem o tom, že proti električke v Petržalke by bojovalo nejaké vyslovene ochranárske združenie - skôr je to R14 a teraz tá nová iniciatíva.


Čo sa týka občianskych združení či iniciatív, tu je momentálne v BA pole dosť pestré, t.j. možno nájsť aj iniciatívy, ktoré sledujú vyslovene sebecké ciele, ale aj také, ktoré sledujú niečo širšie. Keďže žijeme v slobodnej a občianskej spoločnosti, každý má právo formovať také iniciatívy, aké chce.

Ad. 2.
Myslím si, že v BA aj na celkove na Slovensku sú oveľa väčšie brzdy rozvoja verejnej dopravy ako ochranárske združenia.

Ak by sa ti dostala do rúk publikácia Bratislava Nahlas, ešte z koncom 80-rokov, vtedy asi najzásadnejší výstup z kruhov bratislavského ochranárstva, hovorí sa tam dosť veľa práve o podpore a rozvoji verejnej dopravy.
Reply on: Emo #132161:
Pokiaľ viem, tak na to územie Petržalka tak či tak pripravuje územný plán zóny, momentálne je to pozastavené, čakajú práve kvôli zapracovaniu definitívnej verzie NS MHD (otázne je, kedy sa dočkajú ? ). Tým pádom by sa tá zástavba mohla nejako rozumne regulovať, aby povedzme tých výškových budov nebolo priveľa. Ak je to tak, odpadá aj argument, že električka znamená masívnu urbanizáciu, nakoľko prostredníctvom ÚPZ to môže m.č. Petržalka ovplyvniť.

Avšak nie som si istý, keďže Petržalka City, podľa ich webstránky, už podala žiadosť o územné rozhodnutie.
Reply on: kacka #132198:
ešteže vodiči pozerajú skôr nadol ako hore ?
Reply on: ivanbuto #132201:
aj my mame take?
Reply on: kacka #132198:
Však pekné? ?
Reply on: S499.1023 #132154:
OK, rozumiem, ako si to myslel.
Čo sa týka Bratislavy, či prestane byť miestom vhodným pre život... podľa mňa sa tak deje už v súčasnosti, veľa pozitívnej energie toto mesto človeku nedodá.
Reply on: no.ev.di. #132147:
Ty si úplne mimo, a diskusia s tebou nie je možná, lebo spletieš tri veci dokopy. Takže nereagujem. Maj sa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.