Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #131137:
skor ako nieco vypustis z ust prever si fakty, a len tak mimochodom odkial vies ze chodim autom? pouzivam MHD tak na 60% vsetkych mojich ciest, iba zvysnych 40% chodim autom, takze myslim si ze to dostatocne poznam z oboch stran...
Reply on: erikpauer #131135:
A skuste vy z IAD prejst obcas do MHD aby ste vedeli, aky fasa pocit je, ked sa trepete rano do skoly a nejaky de*il s autom vbehne pred elektricku a je havaria ?
Reply on: si #131133:
A vidis, kvoli takym ludom, ako si ty, nie je preferencia. (nic proti tebe) - 90% ludi je v aute sama, pricom v elektricke moze byt aj 100 - 150 ludi (ale kvalitne natrieskanej ? ) - tak preco by elektricka nemala mat prednost pred autami? Kvoli exhalatom? Ak iba kvoli tomu, tak je to blbost!

Pokial by bolo na mne (a vacsine ludi z iMHD), tak jedine priechody cez cestu su na krizovatkach ako Damborskeho, Molecova, Trnavske a Racianske myto a podobne a inde by nebol ziadny prejazd. (potom by ste boli happy ? )
Reply on: si #131133:
ja by som mnohym tu diskutujucim odporucil vyskusat si dopravu v Bratislave zo vsetkych aspektov, pretoze mnohi to poznaju len z pozicie sofera autobusu/trolejbusu/elektricky, resp. cestujuceho v MHD. Co tak si to niekedy vyskusat aj z pozicie sofera IAD? Auta su vec, ktore k dnesnej dobe proste patria a ci sa to niektorym tu nepaci, neexistuje sposob ako sa ich zbavit. A potom tu vznikaju take extremisticke nazory ako vyhnat IAD z celeho centra a podobne, to nejde. Suhlasim ze MHD treba preferovat, ale nie preferovat ju slepo a IAD brat ako zlo...

aby bolo jasne nenarazan na si-ho ale na niektorych inych tu diskutujucich a kto sa ozve aspon budem vediet ze trafena hus zagagala ?
Reply on: si #131133:
V tom prípade si prečítaj znovu článok...
Reply on: ivanbuto #131129:
akurat ze ja ti nevravim zeby preferencia MHD nebola dobra... ja som uplne za to aby sa zacalo s elektrickami robit take ako je na zeleznici, t.j. absolutna preferencia... ale povazujem za chore zbytocne zdrziavat IAD len preto aby sme zdrzali....
Tu je ten článok, čo som spomínal. Avšak webstránka ÚDI Praha bola už zrušená, tak ako aj samotné ÚDI, takže toto je bez obrázkov... plus treba si tam zmeniť kódovanie pre správne zobrazenie diakritiky:
http://web.archive.org/web/20070927001756/http://www.udipraha.cz/rocenky/sbornik05/tema2/abrno2.htm
Reply on: si #131120:
Taktiež mi to pripomína vyjadrenie jedného pána, že nemožno v centre preferovať MHD dokým nebude bezkolízny nosný systém... ?
Reply on: Emo #131123:
A čo treba zlepšiť pre IAD v tomto prípade?

Ja neviem chlapci, jednak sa tam najprv choďte pozrieť, a jednak trošku fakt treba aj počúvať, čítať, a vzdelávať sa...
Reply on: si #131120:
Toto mi pripomína vyjadrenie jedného pána na GIBe, preferencia električiek na križovatkách by nebola dobrá, lebo by sa zvýšilo množstvo vyprodukovaných exhalátov...
Reply on: si #131118:
Prosím ťa vystrč nos aj von z Bratislavy a pozri sa, ako sú riešené zastávy, napr. v centrálnych oblastiach... V Brne máš napr. celý úsek trate celene urobený tak, že sa tam nedá obiehať vozidlo MHD (bolo spomínané aj v článku, pre viac info vyhľadaj ÚDI Prada - sborník 2005 - Téma 2: Brno, avšak už to teraz ťažko nájsť na internete).
Reply on: JohnyButrel #131033:
len hlupak moze toto napisat...
Reply on: Emo #131122:
mne nerobi problem ani neaky ten kamion alebo autobus (a dokonca s tymi je menej problemov, vacsinou tam totiz sedia vodici ktori tiez vedia co robia a drzia si svoj smer na rozdiel od aut)

Re #131121 hoppusmark01: vozidlo MHD smie pri vyjazde zo zastavky obmedzit vozidla iduce na prilahlej ceste, vodici MHD su si toho obvykle aj vedomi a ked ich nik pustit nechce tak sa proste natlacia... takze az tak tragicky by som to nevidel 🙂
Chalani, už nabehla výplata??? Dík za info.. Marek 2823 ?
Reply on: Emo #131116:
To by si už ale trúfli ozaj iba "diabli", lebo je to dosť dlhý úsek, ten navrhovaný stredový pás (Škarniclova - Svoradova).
Reply on: hoppusmark01 #131121:
Pre IAD by sa nezlepšilo nič. Buď by stála za trolejbusom (a teda zdržanie) alebo by aj tak obiehala cez protismer (ako za súčasného stavu).
Reply on: si #131118:
Tak na tej diaľnici to nie je problém, ak máš v pravom pruhu len osobné autá. Ale ak predbiehaš kamión, ktorý sa vzhľadom na svoju šírku len-len že zmestí do svojho pruhu, tak to je problém aj pri 80 km/h. ?
Reply on: si #131118:
"najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam.."

aj ja ich pustam, ak idem autom, lenze cca. 70% vodicov ich nepusta.. A potom je jazda s MHD dost neprijemna, ked musi 5 krat brzdit a znovu sa rozbiehat pri vyjazde zo zastavky..
A co sa tyka zdrzovania IAD.. ja si myslim, ze pri vychadzani vozidla MHD z niky a neustaleho brzdenia, sa okrem MHD zdrzuje aj samotna IAD.. kedze pri koliznych situaciach aj IAD musi brzdit, obiehat a pod.. A toto pozorujem dost casto.. Takze paradoxne by sa tym novym riesenim zastavok situacia ako pre MHD tak aj pre IAD zlepsila.. Tak ako je pisane v clanku: kym stoji trolejbus v zastavke, chodci mozu bezpecne prechadzat cez priechod, a ked sa trolejbus pohne, pohnu sa aj auta a chodci mozu pockat..
Skratka pre tuto konkretnu krizovatku je to optimalne riesenie.. Jasne, ze toto riesenie sa neda urobit vsade, aby naozaj nedoslo k velkemu zdrzaniu.. kazde miesto/zastavku treba posudzovat individualne.. Napr. kde vystupuje/nastupuje z vozidla MHD vela ludi, a tym je pobyt na zastavke az moc dlhy.. V takom pripade by sa to nedalo.. Ale v pripade Partizanskej sa to da..
Reply on: MatejBA #131119:
mozem suhlasit so zhorsenim situacie pre IAD v centre len za predpokladu ze v celom meste bude rozumne fungujuca MHD, v takom pripade by som dokonca bol za vylucenie IAD z centra mesta (resp. so zneprejazdnenim centra)... sucasna bieda MHD vsak ludi z aut nedostane a zbytocne rozjazdy aut do kopca kvoli tomu ze musia zastat za trolejbusom len zvysia mnozstvo vyprodukovanych sklenikovych plynov
(nehovoriac o opotrebovani spojky z coho je tiez po skonceni jej zivotnosti tiez len bordel...)
Reply on: si #131118:
Uprimne si myslim, ze situacia pre IAD by sa MALA zhorsovat (aspon v centre a urcitych lokalitach). To ze ty pustas bus/tbus je pekne, ale ako casto sa mne stane (ako cestujucemu) ze (t)bus moze az 5 minut cakat, kym ho pusti niekto (a vacsinou su to mimo Bratislavske auta (SPZ))

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.