Reply on: MatejBA #131119:
mozem suhlasit so zhorsenim situacie pre IAD v centre len za predpokladu ze v celom meste bude rozumne fungujuca MHD, v takom pripade by som dokonca bol za vylucenie IAD z centra mesta (resp. so zneprejazdnenim centra)... sucasna bieda MHD vsak ludi z aut nedostane a zbytocne rozjazdy aut do kopca kvoli tomu ze musia zastat za trolejbusom len zvysia mnozstvo vyprodukovanych sklenikovych plynov(nehovoriac o opotrebovani spojky z coho je tiez po skonceni jej zivotnosti tiez len bordel...)
hoppusmark01
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam.."
aj ja ich pustam, ak idem autom, lenze cca. 70% vodicov ich nepusta.. A potom je jazda s MHD dost neprijemna, ked musi 5 krat brzdit a znovu sa rozbiehat pri vyjazde zo zastavky..
A co sa tyka zdrzovania IAD.. ja si myslim, ze pri vychadzani vozidla MHD z niky a neustaleho brzdenia, sa okrem MHD zdrzuje aj samotna IAD.. kedze pri koliznych situaciach aj IAD musi brzdit, obiehat a pod.. A toto pozorujem dost casto.. Takze paradoxne by sa tym novym riesenim zastavok situacia ako pre MHD tak aj pre IAD zlepsila.. Tak ako je pisane v clanku: kym stoji trolejbus v zastavke, chodci mozu bezpecne prechadzat cez priechod, a ked sa trolejbus pohne, pohnu sa aj auta a chodci mozu pockat..
Skratka pre tuto konkretnu krizovatku je to optimalne riesenie.. Jasne, ze toto riesenie sa neda urobit vsade, aby naozaj nedoslo k velkemu zdrzaniu.. kazde miesto/zastavku treba posudzovat individualne.. Napr. kde vystupuje/nastupuje z vozidla MHD vela ludi, a tym je pobyt na zastavke az moc dlhy.. V takom pripade by sa to nedalo.. Ale v pripade Partizanskej sa to da..