ak skratim dopravnu cestu a dopravny cas, mozem vytvorit predpoklady pre zvysenie prepravnej vykonnosti a uspokojit viac poziadaviek, tak aspon hovori teoria frontov,
ak ma stoji jedno T-vozidlo o cca 30 % menej ako jedna E-suprava a nemusim budovat drahu kolaj, asi by mohlo zostat dostatok financii na zvysenie poctu spojov, aspon v spicke,
okrem toho, podla materialu NS MHD ani v horizonte 2020, ani 2030 nie je potrebne vyrazne zvysovat prepravnu kapacitu medzi Petrzalkou a Starym Mestom prave v linii Stareho mosta, zato sa ukazje, ze by bolo treba posilnit prepravne kapacity v liniach inych mostov,
Takže: trolejbus z hľadiska prepravnej kapacity a teda aj kultúry cestovania a z hľadiska rýchlosti prepravy nepredstavuje oproti autobusu žiadne zlepšenie. Zlepšenie by teda bolo iba z hľadiska neznečisťovania ovzdušia. Kapacitné zlepšenie by priniesla jedine električka. Električkové koľaje nič a nikoho nerozdeľujú, máš pocit, že by napr. Ružinov bol električkou rozdelený? Ja ako obyvateľ tejto mestskej časti ten pocit nemám. Navyše trolejbus by v podstate nepredstavoval žiadnu úsporu, pretože Starý most treba zrekonštruovať tak či tak (bez ohľadu na to, či po ňom pôjde električka alebo nie) a komunikáciu stredom Petržalky je tiež nutné postaviť, lebo inak sa nebude dať táto mestská časť nijako rozumne obslúžiť a bude ako telo bez chrbtice. A ak tá komunikácia nebude električková trať, ale šesťprúdová cesta, tak vtedy uvidíš, čo je to rozdelenie... Argument o cene vozidiel je tiež irelevantný, lebo električka má oveľa dlhšiu životnosť ako trolejbus.
"jedinym, technicky i ekonomicky zmysluplnym riesenim spojenia Petrzalky s hlavnou stanicou by bolo zamyslane elektricky nahradit T-busmi"
ako odbornik na dopravu ti mozem povedat, ze toto riesenie je jedno z tych najmenej ekonomickych a zmysluplnych.. T-busmi nijako nezvysis kapacitu (pri zachovani poctu spojov), iba ti vzniknu velke investicne naklady, ktore nic neprinesu.. asi tak..
Neviem nakolko je to so smrtou cloveka a starsimi materialmi na Slovensku (niektore staty to maju upravene), kazdopadne som si isty ze dielo zijuceho autora nemozes pouzit bez jeho vyslovneho povolenia, resp. bez toho aby vseobecne povolil sirenie diela.
Napríklad:
"jedinym, technicky i ekonomicky zmysluplnym riesenim spojenia Petrzalky s hlavnou stanicou by bolo zamyslane elektricky nahradit T-busmi, ktore by mohli ist po Starom moste, Sturovej, cez nam. SNP, Suche myto"
"po dobudovaní trolejov do Lamaca a pri trochu nadcasoveho videnia az do DNV"
"bez kolaji, ktore rozdeluju"
V tomto: "jedinym, technicky i ekonomicky zmysluplnym riesenim spojenia Petrzalky s hlavnou stanicou by bolo zamyslane elektricky nahradit T-busmi" a "potom by sa dala riesit komplexne Petrzalka na principe tam a spat, i dookola, bez kolaji, ktore rozdeluju, navyse pri znamych cenovych pomerov, T-trate a T-busy ba nas stali ovela menej ako E-trasy a E-supravy, podla mojho odhadu tak 1 : 1,6 az 1,8". Potrebuješ vysvetľovať prečo?
Až do napísania tohto príspevku som Ťa považoval za normálneho človeka s celkom rozumnými názormi, ale teraz si sa ukázal, nehnevaj sa, ako úplný diletant...
po Stefanikovej kedysi elektricky chodili, ale dnes uz nie je moznost ich odtial previest k hl. stanici, vytvorenie podmienok presmerove i vyskove vedenie kolaji v spojitosit so zamerom prestavby Predstanicneho nam. je takmer vylucene, jedinou hypotetickou moznostou by bolo predlzenie na Prazsku a zaustenie pod zem niekde za krizovatkou so Sokolskou, navrat by uz bol z rise technickych zazrakov,
jedinym, technicky i ekonomicky zmysluplnym riesenim spojenia Petrzalky s hlavnou stanicou by bolo zamyslane elektricky nahradit T-busmi, ktore by mohli ist po Starom moste, Sturovej, cez nam. SNP, Suche myto, kde by sa napojili na T-trate a pokracovali po Stefanikovej, to by umožnilo viesť niekorú linku cez Kramáre až k nemocnici MO a po dobudovaní trolejov do Lamaca a pri trochu nadcasoveho videnia az do DNV, cez Mlynsku dolinu by sa dalo zabezpecit spojenie s DD a po dobudovani trolejov na nabrezi aj zokruhovanie,
ak si uvedomime, ze aj most Apollo by mohol posluzit pre rozvoj trolejovej trakcie MHD v BA, potom by sa dala riesit komplexne Petrzalka na principe tam a spat, i dookola, bez kolaji, ktore rozdeluju, navyse pri znamych cenovych pomerov, T-trate a T-busy ba nas stali ovela menej ako E-trasy a E-supravy, podla mojho odhadu tak 1 : 1,6 az 1,8
Ďakujem za odpoveď, aj som si myslel, že je to kvôli tomu...
Re #129364 Majo: Takže beriem späť, nebude to asi stavom trate... Podľa info od BigMaca dotyčný vodič zadal na výhybke plnú jazdu, takže si za to môže sám...
pravda.... otázkou je teraz, či vytvorenie neziskovej skupiny na facebooku je komerčný účel ?
.
ale mne to spravili tiež na aktuálne. Napísal som im e-mail. Tak ten ilustračný obrázok odstránili... Ale ani bú ani mú...
vlado13