Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Moja predstava stareho mosta: zhodit existujucu kovovu konstrukciu, opravit piliere a pripadne trocha rozsirit (a pripadne nadvihnut aby tu nik nebrblal ze most je nizky:-) ). Na to umiestnit novu kovovu konstrukciu (prutovku), ktora z pohladu z lode by vyzerala bud rovnako ako sucasna alebo ako konstrukcia ktora tam bola pred 2. svet. vojnou (t.j. s oblukom v strede). Prejazdovy profil by tvorili 2 kolaje, ktore by boli zadlazdene, resp. boli by zaasfaltovane a po takto vytvorenej vozovke by boli opravneny jazdit vodici MHD, sanitiek, poziarnych vozidiel a policie. Na strane k rakusku by bola cast pre pesich a cyklistov (sirsia ako dnes).
Moj navrh Stareho mosta: v smere prudu Dunaja: chodnik pre chodcov, elektrickova trat prejazdna aj pre zachranarske vozidla, cyklisticka cesta. Prejazd Safarikovym namestim Dostojevskeho rad - Vajanskeho nabrezie podjazd. Sturova by bola jednosmerna v smere z centra (1 pruh), v strede 2-kolajna trat, v terajsom pruhu do mesta cyklisticky chodnik. Trat z mosta by sla jednak na Sturovu + poza umelku na Pribinovu.
Videl som STUDIE (pozdravujem Rika ;)) rekonstrukcie Stareho mosta a nepamatam si zeby bol nejak extremne siroky. Ale bola tam studia, ktora sa mne pacila a ta vyzerala takto:
Po okraji pas pre chodcov, v strede pas pre automobily a po druhom okraji pas pre elektricky. Dalsia co sa mi pacila bola podobna - po okraji zas pas pre chodcov a potom pasy: auta, eliny v strede a auta.
Boli tam aj studie bez elektriciek. Takze co som tym chcel povedat - auta tam jazdit pravdepodobne budu.

(U nas na stavebnej som si to pozeral.)
hroch2: Co sa tyka vedenia elektrickovej trasy medzi skolskym dvorom gymnazii Haanova a Pankuchova a lesom situacia je nasledovna: Jeden pas tvoria sportoviska (bikorosova draha a tenisove kurty). Vedla toho je dost siroky chodnik, 4-5m odhadom. Nasleduje pas zelene, takych 6-8m a az potom je skolsky dvor. Takze umiestnenie bez plosneho zaberu skolskeho dvoru alebo sportovisk je mozne. Skor sa obavam, pretoze takato trasa by lezala medzi sidliskom a bikrosovou drahou, ze by decka behali aj po trati a s bezpecnostou by to bolo zle.
MarekG: nez som si precital tu druhu vetu, predstavil som si, ako vodic autobusu tuka do POS terminalu, ked mu niekto plati platobkou... hihi 😃

ja: trolejbus 210 - uplne priamo a za 10 minut. dokonale 🙂
Nievie niekto nahodou, od coho ma T3 7717 mierne poskodeny plech na pravej strane? Zeby nejaka kolizia s gumokolom?
riko: komplikujes to, podla mna... moj skromny navrh je dva elektrickove pruhy prejazdne aj pre zachrannu sluzbu (na tej strane mosta, kde su v dnesnej dpbe stare kolaje) + cyklochodnik (napriklad uprostred) + lavka pre pesich. hotovson... spolu so zrekonstruovanym nabrezim na oboch stranach mas idealny promenadny most 😉

a okrem toho, na SUCASNY stary most by som nestaval vobec nic, lepsie by ho bolo kompletne zrekonstruovat a tym padom sa netreba zaoberat sucasnymi rozmermi... verim, ze normalny architekt by ho urobil sirsim, nez je dnes 😉
si: presne si trafil po hlavicke moju predstavu safke a mosta... sice neviem, kto su chlpati (tusim, ze by to mohli byt chodci, ze?), ale plne suhlasim... 🙂

a co sa tyka druhej vetvy, mas samozrejme pravdu, ale vsimni si, ze ziadna ina bratislavska radiala nema alternativu... a funguje to viac-menej v pohode... osobne si totiz myslim, ze treba navrhovat co najmenej nakladne riesenia a skor vyuzivat jemny natlak na postupne dobudovavanie trati... nechciet postavit vsetko naraz, to hned pro-metristi zacnu argumentovat peniazmi... bleeeh 🙂

na turbovej trase vidim hlavny problem v useku poloreckeho - starohajska, cize od domova dochodcov po dostihovu drahu. musel by si totiz zlikvidovat bud sporotvisko (tenisove kurty, betonove ihrisko a bikrosovu drahu) alebo odhryznut z pozemku gymplov pankuchova/haanova... ani jedno sa mi nezda okej, v ramci poludstovania sidlisk predsa nemozes likvidovat moznosti oddychu, nieto sportu, natoz skolske pozemky (hoci nevyuzite a zarastene burinou). zvysnu trasu si celkom viem predstavit, aj ked moja predstavivost este trochu zlyhava v oblasti gessayova-romanova, tam by sa to ale dakam napchat dalo... 😉

o podzemnom vedeni trate by som sa asi ani nebavil, bolo by to drahe, a odporcovia by sa hned hlasili o svoje odporne prava, heh 😃 mimochodom, snad neveris, ze by sa po rozkopavkach v bratislave (!) dalo nieco do povodneho stavu... 🙂
si:
ja by som bol teda za kompromis, že Starý most by mal takéto pruhy: 2x elina + 3 pruhy pre automobily, kde jeden by bol vždy vyhradený pre MHD ráno do mesta, popoludní do Petržky, pretože 4 pruhy x 3,5m + 2x cca 3,5m pre eliny + 2x 1,5m pre chodcov a cyklistov = 24m šírka mosta a to neviem kam by sa dalo zaústiť na Šafku. Pri 3 pruhoch by to bolo 20,5m a to by už hádam nejak dalo natrepať.
Takže môj názor je nevylučovať IAD, lebo je to pri 3 vnútromestských mostoch luxus, ktorý si nemôžeme dovoliť.
riko: nemyslim si, ze by to s tymi nabreziami bolo take kriticke, lebo

a) IAD sa aj tak postupne vytlaca z centra, vsimni si, ze plan revitalizacie nam. SNP s IAD pocita iba v hornej casti od posty vyssie, a

b) v zone pribinova sa rata s vytvorenim velkeho bulvaru v priestore landererovej ulice...

ak hovorim blbiny, opravte ma
riko: ja by som zo stareho mosta vykopal IAD a to hned ! neak sa to prezilo ked bol uzavrety a ked pribudne dalsi most, tak sa to prezije urcite... stary most by som nechal pristupny len pre nasledujuce gumokoly: autobusy, vozidla rychlej pomoci, pripadne chlpaty. Okrem toho ak by sa podarilo vylucit IAD z centra mesta (hranice som tu uz davnejsie niekde pisal, takze ak budes velmi hladat najdem ich alebo ak budes chciet, zopakujem ich), tak safarikovo nam. by bolo prejazdne pre IAD len v smere nabrezie - dostojevskeho rad, co by nerobilo ziaden problem uz ani pri dnesnom urovnovom krizovani (ale neuskodilo by ho zaroven preboudovat mimourovnove a prechadzajuce gumokoly dat pod "zem"
hroch2
no ja osobne by som tam IAD nechal, lebo autá by zas z centra (Šafko) by museli ísť po nábreží až na Nový most alebo na most Košická čím by sa zas zahusťovala doprava na nábreží. BA nemá toľko vnútromestských mostov (Nový, Starý, Košická) (Lafranconi, Prístavný považujem za diaľničné alebo obchvatové) aby si mohla dovoliť taký luxus, že by Starý úplne odstavila pre IAD!
P.S. No minimálne autobusy by tam mali ostať ale osobne som aj za IAD.
hroch2: druha vetva (a ich vzajomne prepojenie) su potrebne hlavne kvoli zabezpeceniu spolahlivej prevadzky (moznost presmerovavat linky v pripade (ne)planovanej vyluky). Ta trasa cez sidlisko sa tam narvat da, ale mas pravdu s tym, ze by bolo treba odkusnut z neakych inych ploch. Ta tvoja trasa je ale zase povedal by som dost okrajom obyvanych oblasti a teda jej vyuzitie by asi nebolo tak zaujimave, ako tahat to cez sidlisko. Alternativne sa da v danom useku trat zapustit aj pod zem, cim by sa po ukonceni vystavby upravila oblast do povodneho vzhladu.
riko: presne, treba sa venovat staremu mostu... aj by som osobne bojoval za to, aby sa odtial UPLNE a ABSOLUTNE vylucila IAD, zrekonstruovalo sa to iba pre chodcov, cyklistov a elektricky... trat by som ale samozrejme spravil tak, aby tadial v pripade potreby mohol prejst autobus alebo zachranne vozidlo... to je ale asi iba sen...
turbo: pekne si to napisal, len tie chyby... 😉 chcem sa len chytit toho tvojho navrhu trasovania vetvy cez most kosicka: nahodou v tej oblasti byvam a elejtricku si tam celkom neviem predstavit, nemas tam dostatocne velky koridor, kadial by si mohol elinu tahat. ak by si ho chcel vytvorit, musel by si zuzovat alebo dokonca rusit chodniky a sportoviska, co je podla mna brutalne kontraproduktivne...

nechcem sa hadat, navrhujem alternativne riesenie: co tak kosicka - most - ekonomicka univerzita - ovsiste - dostihova draha - kutlikova - technopol - terno - tesco, pripadne moj oblubeny napad rychlodrazneho prepojenia centra a petrzalskej nemocnice pozdlz dialnicneho privadzaca na dolnozemskej?

podla mna by ale aj tak stacila v petrzalke jedna hlavna vetva veduca po planovanej trase metra, pripadne predlzena po buduci aquapark a mozno az do rusoviec... ak by sa k tomu zmysluplne upravila autobusova doprava, fungovalo by to podla mna dokonale... osobne chystam taky maly projekt (uz dlho na tom robim a stale nie som hotovy 🙂 ), snad budem moct ukazat, ako to myslim...
Turbo #12817
dobrý článok, len pár vecí k nemu.
To že po moste Košická nebude jazdiť elina je presne ako si napísal zásluha Metro a.s., lebo by tým pádom bola absolútne negovaná ich existencia ich s tučnými platmi a odmenami!
Takže už je to pasé a nič s tým neurobíš, to som tu už nekoľkokrát písal. Teraz sa treba sústrediť na rekonštrukciu Starého mosta a aby sa pri projektovaní "nezabudlo" na električky. Treba sa zamerať na Starý most, neoplakávať most Košická ale zároveň si zobrať ponaučenie ako to môže dopadnúť ked veci riadia a schvalujú ignoranti a diletanti.
P.S. Ak uverejnia v novinách odkaz na stránku IMHD s popisom elín v Petržke, dúfam že si ľudia neskopírujú odkaz aj s bodkou na konci Tvojej vety, kde uverejňuješ odkaz, lebo vtedy im to vyhodí ERROR že stránka neexistuje. 🙂
Vie niekto ako sa da dostat z autobusovej stanice na zeleznicnu
Pochvala.
Dnes rano vodic elektricky 7828 na linke 8 na Trnavskom myte pomohol nalozit mamicke kocik do voza (bol rychlejsi kym som prisiel od druhych dveri). Na zastavkach min. 2x pockal na dobiehajucich ludi. Malickosti,ale potesia.:)
toto som dnes poslal do novin, pytali sa co si myslim o moste Kosicka:

Upozorňujem že je to na dlhšie čítanie a môže sa to zdať vytrhnuté z kontextu, ale nemal som dosť času si to pripraviť, preto bude text obsahovať plno chýb a preklepov, ktoré prosím prehliadnuť. Bol by som ale rád ak by sa myšlienky tu spomenuté objavili aspoň v úryvkoch. Ak sa vám to nechce čitať, prečítajte si aspoň posledný odstavec. V prípade že v ňom nebude niečo jasné, stačí sa prečítať celý člínok. V prípade ďalších nejasností mi môžete odpísať, veľmi rád odpoviem.

---

Most Košická.

Je to jeden veliký podovd! Čudujem sa svetu, prečo na tom moste nie je vyhradený samostatný pás pre MHD, prípadne pre hociakú koľajovú trakciu. Ešte som nezažil takú jasnú a zrozumiteľnú vec, ktorá akosi unikala novinárom po celý čas. Dajme si dokopy zopár súvislostí.

Možno sa vám bude zdať že píšem o metre a MHD, ale má to s tým do činenia.

Investorom je spoločnosť METRO a.s. Teda METRO - uvedomte si, keby bola v Petržalke električka, tak tí páni by sa stali nezamestnaní. Totiž električka je kapacitný nosný systém. Roky nám nasírovali hlavy metrom a rečami ako je nutne potrebné. Pamätám si na vyjadrenia, že keď nepostavíme metro, tak v roku 2010 (kedy plánovali spustiť prvú trasu) budeme potrebovať o 500 autobusov viac. Ja sa teda pýtam banálnu vec: Čo v roku 2009? Tam tých 500 autobusov nebudeme potrebovať? Alebo ich kúpime a v roku 2010 predáme? Ja vám poviem niečo: Tých 500 autobusov by sme potrebovali už dnes, nie v roku 2010. Stačí sa pozrieť čo nám jazdí. V marci minulého roku sa konala prezentácia na tému "Metro a región", kde mala odborná aj laická verejnosť možnoť vyjadriť sa k metru. Drvivá väčšina ludí sa vyslovila za električku. V debate sa spomenul aj most Košická. Páni Kovalčík a Lunáček (riaditľ 4. sekcie magistrítu - doprava) tvrdili že na dosiahnutie prepravnej kapacity jednej trasy metra by električka musela ísť po štyroch mostoch. Netuším ako sa mohli dopracovať k takému výsledku, ale asi rátali s obsaditeľnosťou električky 20 cestujúcich, akú mali prvé električky v Bratislave z roku 1895 a intervalom 10 minút. Jediný človek, ktorí sa postavil k stavbe metra rozumne je zatiaľ Andrej Ďurkovský. Čo ma však strašne sklamalo bolo jeho schválenie mostu Košická v takej podobe v akej je. Aj páni z Doprastavu povedali, že je škoda že na tom moste nie je električka.

Rád by som poznamenal, že Dopravný podnik a s ním aj električky v Bratislave za posledných 10 rokov schátrali a kultúra cestovania klesla hlboko pod úroveň postavenia hlavného mesta. Všade vo svete sa vracajú k električkám, v Londýne ich po 50 rokoch obnovujú, v Palerme, hlavnom meste Sicílie tiež obnovujú prevádzku (dokonca na metrovom rozchode). V Prahe sa stavia električková rýchlodráha na Barrandov (namiesto plánovaného metra), premávajúca čiastočne podpovrchovo. V Brne sú tiež plány na rýchlodrážnu električku, ktorá pôjde čiastočne pod povrchom. Uvediem súvisiace linky:

Trať Barrandov:
www.tramvaj-barrandov.cz
odporúčam prezrieť si aj animáciu: http://www.tramvaj-barrandov.cz/cz/animace.html

Brno:
http://www.brno-city.cz/toCP1250.en/main/odbory/od/diametr_hl.htm
prezentácia: http://www.brno-city.cz/toCP1250.en/main/odbory/od/diametr/diametr_soubory/frame.htm

Sú to stavby rýchlodražnej električky. V Bratislave sa vďaka snom pánov Kovalčíkov, Moravčíkov, Lunáčkov a im podobných nič nevyriešilo, iba schátral systém MHD. Vďaka metru sa nerealizovala modernizácia a obnova vozového parku elekričiek, prestala kvalitná a pravidelná údržba tratí. V súčastnosti môžeme hovoriť o stagnácii a úpadku električkovej dopravy, ktorá s v dôsledku metra, teda aj Metra a.s. posunula niekde na okraj záujmu, je pomalá, hlučná a často má výpadky. Cestujúci na ňu nadávajú - oprávnene. Ale bohužiaľ, neuvedomujú si čím to je spôsobené. Málo ľudí vie že o doprave v meste nerozhoduje len DPB, ale najmä Magistrát, ktorí každú zmenu musí schváliť. Zároveň je to Magtistrát, kto objednáva dopravné výkony - tzv. počet vozokilometrov. Teda ak nám niekto zriedil interval, tak to bol Magistrát, nie DPB. DPB je 100%ne v rukách mesta, preto treba hladať vinu tam. Ľudia na Magistráte už dosť dlho preukazujú svoju inkompetenciu. Čo sa im dá najviac vyčítať je fakt, že dopustili aby DPB takto schátral. Totiž oni mali mať rozum a včas povedať "metro nie". Ale kdeže, oni ho ešte aj podporavali - a tým aj spoločnosť Metro a.s. - a tým aj ďalšie likvidovanie električkovej dopravy v meste - a tým nepriamo aj likvidovanie akejkolvek myšlienky, že by električka mohla ísť cez Dunaj do Petržalky - a tým dostali most Košická do takej poboy v akej je schválený. Hovorilo sa o trolejbusoch, ktoré sú však na Petržalku absolútne nevhodný nosný systém, nič nevyriešia. Je to také isté ako dnes - s autobusmi, ktoré sú pomalé a stoja v zápchach. Rýchlodrážna električka na samostatnom telese je omnoho zaujímavejšia a lacnejšia (oproti metru). Prečo sa až teraz došlo na to, že doterajšie úvahy o metre boli nereálne? Viacerí to vraveli už dávno. Čo takto pozrieť si projekty električky v Petržalke vypracované takými ľuďmi, ktorí majú o riešenie dopravy skutočný záujem? Totiž, oni s tým aj dennodenne cestujú, na rozdiel od pracovníkov Magistrátu, ktorých v prvom rade zaujíme individuálna automobilová doprava. Ale nech si uvedomia, že až 2/3 Bratislavčanov využívajú v každonennom živote práve MHD. Teda mali by svoje priority prispôsobiť potrebám väčšiny, nie ako doteraz.

Poviem zopár konkrétnych príkladov:
Električková rýchlodráha v Petržalke potrebuje minimálne 2 trasy, jednu po moste Košická, druhú po zrekonštruovanom Starom moste.

Most Košická:
Z križovatky Záhradnícka – Miletičova, cez Košickú, Košický most, okolo Ekonomickej Univerzity, po Gettingovej, Polereckého (vnútrom sídliska), Osuského, prepoj s trasou vedúcou zo Staréhomostu na Romanovej, cez Jiráskovu, okolo Terna ku hypermarketu Tesco. Alternátiívne sa dá trať ťahať aj mierne inak.


Starý most:
Druhá trať vedie zo Starého mostu na Vyšehradskú. Mapku aj popis tejto trate nájdete na http://imhd.sk/ba/?www=clanky/alternativne_riesenie_k_metru/index. Varianta s mostom Košická nebola tak podrobne spracovaná, o jej dôležitosti ale niet pochybu. Totiž môže spojiť Petržalku s Ružinovom, pri predĺžení aj s Letiskom a Podunajskými Biskupicami. Smrom do mesta môže ísť električka v novom podpovrchovom úseku z Trnavského mýta až na Hlavnú stanicu. Je to omnoho reálnejšie ako metro, ktoré je problematické najmä z finančného hľadiska.

Preto je nutné snažiť sa presadiť za každú cenu električku na most Košická - nech sa deje čokoľvek. Páni z Metro a.s. aj tak majú po chlebe, lebo Ďurkovský konečne povedal o metre to čo sa malo povedať už dávno. Spoločnosť Metro a.s. traba zrušiť, aj vďaka nej chátrala MHD a dostala sa do takého stavu v akom je. Metro bolo príčinou neriešenia skutočných problémov MHD v meste. Pýtam sa jednu vec: Keď bola založená spoločnosť Metro a.s. tak s tým zámerom, že bude realizovať stavbu podzemnej dráhy v Bratislave, prečo teda nestavia túto dráhu ale most cez Dunaj??? Na túto otázku prosím odpoveď. A keď už stavia most, prečo je tak veľmi proti tomu, aby bola na ňom električka??? A prečo žiadneho novinára ešte nenapadlo položiť túto otázku kompetentým? Ja v tom vidím jasnú zaujatosť spoločnosti Metro a.s. Zaujatosť, v dôsledku ktorej sa na piatom moste bude jazdiť iba v osobných autách a po ceste, prípadne v trolejbusoch, ktoré budú stáť v zápche a pre cestujúceho nie sú ničím atraktívne. O nejakom vyhradenom páse pre MHD, prípadne električke ani nie je reč.
MarekG: ten co ma bezkontaktnu ICK, tak ju ma zvycajne preto lebo ma na nej zakupenu "elektricenku" a teda mu netreba kupovat si cestovne listky...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.