Reply on: S499.1023 #125881:
Má niekde vôbec zmysel robiť ŠRT (tam, kde je normálny rozchod), keď napr. PKP používa na nákladných vozňoch a aj na WLAbdmnu podvozky s meniteľným rozchodom - ŠRT je mnohonásobne drahšia investícia, nie?Navyše keď sa ako dôvod výstavby uvádza dovoz po železnici z Číny, kde je tiež normálny rozchod.
Papyr
Postavenie takej trate neprospeje Slovensku, ale skor Rusku a Rakusku. Zaujimalo by ma, ako vypocitali navratnost investicie, tj. ake budu musiet byt tranzitne poplatky za prejazd vlaku, aby sa vratili naklady na vystavbu za, dajme tomu, 40 rokov. Podla mna budu aj v takom pripade neprijatelne vysoke. Aby sme teda nakoniec nestavali Rusom drahu za nase peniaze.
A keby sa aj tento vyplod choreho (resp. prenajateho) mozgu nedajboze mal zrealizovat, tak jedine formou rekonstrukcie existujucich trati na kolajovu splietku 1435/1520.