/1. Keď sa to postavilo dodatočne oproti pôvodnému plánu, investor došiel s požiadavkou že to bude stáť 31 mil. SKK. Až postupnými rokovaniami sa táto suma podarila stiahnuť na tú uvedenú v materiále... ?
a keby si išiel o jeden bod ďalej, tak:
Návrh na finančné vyrovnanie dobudovania areálu centrálneho autobusového depa v Petržalke http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11020224&p1=11030595
to už akože 1/ je postavené a treba to zplatiť, alebo 2/ ide o peniaze na to, aby sa dobudovalo? lebo ak ide o bod 2, tak ma pobavil "Ftáčnik - nie" to je ten istý Ftáčnik, ktorý starostuje v Petržalke? takže, ako vidno, má určite veľký záujem na zlepšení dopravy svojich voličov... a ešte väčší fór - Zahradník sa ani nezúčastnil hlasovania o "svojom" podniku, chlapče, "ďakujeme" ?
Jezis, PRESTAN s tymito hovadinami! Rada 400 musi byt volna lebo nocaky a zvysok cislovania je dobry tak ako je uvedeny v Koncepte BID. Tak nevymyslaj(te) sotousoviny.
Pýtam sa NAČO je dobré prečíslovávať ďalšie linky? Je skutočne treba zo systému MHD vyhnať ďalších cestujúcich do áut? Nie je šialenstvo z rokov 1997-2000 dostatočne odstrašujúcim príkladom?
Ja som to nevymyslel. Dakde sa to delí dakde sú aj električky číslované medzi autobusmi. Hovorím ktorý dopravný podnik ako chce čo tým číslovaním povedať a čo si on myslí, že je prehľadné vykoná. Mne je prehľadné ako som písal ja. Vyvediem ťa trochu z omylu ohľadom toho oblastného číslovania. Trolejbusy keby boli v 20-99 tak by mali rovnako oblastné označenie ako aj autobusy s tým, že autobusy by "vyfasovali" pred svoje originálne číslo "1", čiže z 83 by bola 183. Tam kde by sa to stretávalo tak by sa autobus posunul s označením inam. Napr. 41=141 a 141 by bola 42, 51 = 151 a 151 by sa stala 54,za predpokladu, žeby sa konečne podarilo spojiť 52 a 54 do jednej linky...
A keď by šlo o separátne číslovanie trolejbusov 20-99, tak by šlo o 80 čísel z toho 67 by ostalo voľných, tie by sa však začali zaplňovať postupom času ako by sa autobusové linky menili na trolejbusové. Ale potom by sa autobusy minimalizovali, že by pre 40 liniek bolo 200 čísel, takže beriem späť. Dobre, že si povedal. Takže opravujem ten návrh na autobusy+trolejbusy 20-99 s tým, že neskôr po zdatnom rozvoji trolejbusovej siete by sa autobusy a trolejbusy rozdelili do 20-99 a 100-199. Zatiaľ čo by sa s BID nehýbalo a ostala by v rade 200-299.
alebo ako hovorí hefec, dať trolejbusy a mestské autobusy do jedného intervalu a keď sa z autobusu stane trolejbus, nič sa nemusí meniť, dokonca ani oznam cestujúcim... (čisto hypoteticky)
Pravdu hovoríš. Trolejbusových liniek aj tak nikdy nebude veľa, takže možno by to bolo najlepšie zmáčknúť dočasne spolu s autobusmi do 20-199. A BID linky nečíslovať v 3xx ale 2xx. Potom keby sa začali trolejbusové trate fakt rozvíjať : Lamač, Molecova - Slávičie údolie, P. Biskupice, Vlčie hrdlo, Eurovea, most Apollo - Petržalka, prípadne aj Nový most - Petržalka, tak by sa dali autobusy nadobro vyčleniť do radu 100-199 a trolejbusy do 20-99.
Oddeľovať číslovaním trolejbusové od autobusových liniek je podľa mňa zvrhlosť - číslo by malo vyjadrovať trasu linky, nie prostriedok, ktorým je obslúžená - nech to je rovno aj konský povoz ako záložné vozidlo... Tak či tak, občas sa už aj v BA vyskytnú na trolejbusovej linke autobusy... a pre cestujúceho je v zásade (ak nie je doterajším číslovaním zmagorený) dôležité, z ktorej nástupnej hrany ktorej zastávky a kam ho to odvezie, nie to, čím sa vezie, ak je jednotná tarifa...
toto neviem, v podstate je to jedno, ale z takého, ako to nazvať, sociologického hľadiska by to možno bolo kontraproduktívne...
Vieš, je to podobne ako s tými oblasťami BID mimo BA - Kvôli 13 trolejbusovým linkám zaplniť celú stovku... Autobusových liniek je niekoľkonásobne viac, to znamená, že zrazu by si mal všade kam sa pozrieš prilíš vysoké a neprehľadné čísla...
opäť, teoreticky je to super nápad ako povýšiť električky nad trolejbusy a trolejbusy nad autobusy... Takto by to však fungovalo v ideálnom meste, kde električka by bola nosná povrchová doprava, trolejbusy hlavná doplnková a úplne malý podiel by predstavovali čisto autobusové linky... v BA je to však presne naopak, čiže by si mal málo "prehľadných" málociferných čísiel a veľa neprehľadných...
čiže aj to prečíslovanie MHD v rade 100-299 a trolejbusy 20-99 by si bral ☺ milo ma to prekvapilo. Určite vieš, že tá hra na čísla ľudí dosť unavuje, to oblastné číslovanie nikomu nič neprinieslo. Jediné pozitívum je, že v dopravnom podniku si môžu povedať, že sa im dačo podarilo, resp. klamať sami seba. Ale myslím, že všetci vedeli a vedia, že nikomu nezáleží a nezlepší cestu do Dev.N.Vsi keď sa mu zmení 121 na 21 a prestane chodiť s bielymi tabulami s červeným číslom ale dostane žlté s čiernym číslom... Tak ani mne nezlepšilo cestovanie linkou 45 keď sa prečíslovala na 95. Len sa niekto potreboval ukazovať laikom. To, že to ľuďom porobilo poriadny bordel v cestovaní netreba dodávať.
principiálne sú aj tvoje návrhy dobré, ono ide o to hlavne aby boli jednotné a systémové Ja osobne v BID nechápem oblasť 400 - čo to chce byť? Jediná linka, ktorá mi tam dáva zmysel je linka na Babu, ale inak to považujem za zbytočnosť...
Podľa mňa by sa s tým členením regiónov nemalo zbytočne experimentovať a mali by sa rozdeliť na základe okresnej príslušnosti
Teraz ako prehľadné považuješ aj to moje číslovanie alebo len to pôvodné BID-kovské stovky pre každú oblasť? Cca viem, že to číslovanie má čo dočinenia s tým plánikom BID, kde sa to čísluje podľa vzdialeností a podľa pridelenia čísla každej oblasti a pod. Možno trepem, ale vyčleniť celý rad 200-299 pre 6 liniek, alebo vypustiť celý rád 400-499 je blbosť... Mne sa ľúbi ako to majú v Prahe, kde autobusy MHD sú 100-299 a prímestské linky 300-499 a to je Praha+okolie oveľa väčší záber (linky odtiaľ idú na všetky svetové strany) ako tuto Bratislava, odkiaľ sa v podstate linky rozbiehajú na smer Záhorie, Pezinok, Senec a Šamorín, čiže sever, severovýcho, východ a juhovýchod.
A návrh číslovať trolejbusy v rade 20-99 a autobusy MHD 100-299? Navrhol som to tak kvôli postaveniu, že trolejbusy by mali byť nad autobusmi. Ak sa z nejakej autobusovej linky stane trolejbusová po čase tak sa odobere 1 z čísla a keby tam už bola trolejbusová linka tak sa posunie ten autobus.
To číslovanie je teoreticky velmi prehľadné, keďze v podstate každá obec má vlastné číslo... v praxi to ale tiež považuejm za zbytočnosť... 41 liniek do 72 obcí a vyčlenilo sa 5 stovkových radov.... Možno by skôr bola lepšia kombinácia stovky a desiatky, pričom menili by sa desiatky
Chcel by som sa opýtať k číslovaniu liniek SL v rámci BID, že na čo je dobré rozdeliť všetky tie oblasti na stovkové rady? Mám na mysli to, že liniek 2xx je 6, liniek 3xx je 8, 4xx = 0, 5xx je 9, 6xx je 10, 7xx je 8. Ja som to skúšal "napchať" do radu 3xx a vyšlo to v pohode : linky 2xx = 32x, linky 3xx = 33x, linky 5xx = 34x, linky 6xx = 35x a linky 7xx = 36x. Sedelo by to potom aj vzhľadom na číslovanie nástupíšť, keďže na AS máme nástupištia 21-61. Linky do Rakúska by sa číslovali 300-309 teda by mali nástupištia najbližšie ku vchodu a do Maďarska by mali linky čísla 310-319 spolu s nimi. Myslím, že pre jednu oblasť postačí 10 čísel v rade. Asi si dakto pomýlil BA s Londýnom alebo Tokyom, že treba 8 stovkových radov z toho jeden ešte nezmyselne vynechať.
K tomu ma napadlo autobusy MHD číslovať 100-199 a súčasné 1xx by sa prečíslovali na 2xx. Trolejbusy by sa číslovali v rade 20-99. Teda hierarchicky by šli prvé električky (1-19), potom trolejbusy (20-99),potom autobusy MHD (100-299) a prímestské linky (300-399). Myslím, že 100 čísel na prímestské linky ktorých je dokopy 41 stačí aj so zadelením číslovania podla oblastí.
Je známy aj dôvod, prečo sa výluka neuskutočnila? Na imhd bola o nej informácia aj celú nedeľu a na DPB je o nej informácia ešte aj teraz (t.j. v čase pridania tohto príspevku).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike