Tak treba spravit sirsie nastupne ostrovceky. Ako casto sa ti stalo ze si spadol z peronu na zel. stanici??? Mne ani raz, pricom na nom bol sneh (vietor nafukal)
Co sa tyka vysokych ostrovcekov, problem by bol pri takomto pocasi a zastavky by boli nekryte, zasnezene a nedostatocne odhrnute. Smyknut sa z takych 80-90 cm a spadnut do kolajiska by nebola ziadna sranda - najma keby bola taka zastavka pri Poluse v sucasnej sirke ...
Turbo: no pre kolajovu dopravu sa mi dost nepaci uz aj to stupanie co je zo safka na most a nie ze este to aj predlzovat :-))) ono by skor potom stalo za uvahu ako vyriesit mimourovnove krizovatku na safarikovom nam, ale ako schodnejsie vidim posunut cestu z nabrezia na dostojevskeho rad hlbsie do zeme, ako spravit nasyp na ceste zo stareho mosta... Totiz ono su tam budovy a tie maju okna aj dost nizko, ak tie okna budu mat nad jamou v ktorej chodia auta, je to v pohode, ale ak budu mat red tymi oknami val zeminy alebo beton, tak to asi v pohode nebude...
tr3mp: radsej treba vstupit do NATO, aby sa do nas v pripade obcianskej vojny (kobylky (cigani) vs. pracujuci) nestarali, rovanko ako sa nestaraju do Turecka alebo Irska a nedopadli sme ako byvala Juhoslavia...
si:
Tu nejde o pamiatku, ale ten most potrebuje generalku. Rozumej: Vsetky nosne casti vymenit. Stupanie medzi prvym a druhym pilierom (teda od Mytneho domceka tesne nad Dunaj by nebolo vacsie ako je sucasne stupanie zo Safarikovho nam. k mytnemu domceku. Na Petrzalskej strane to mozes dvihnut tak isto. Od mytneho domceku k brehu mas dost dlhy kus. Takze ja v tom problem nevidim. Stredne piliere by som nadstaval o 1,5 metra (alebo kolko je treba), krajne by som nechal take ake su. Ked chces zachovat nieco co tu je, tak skus zachovat metrovy rozchod. Ten je tu uz vyse 100 rokov a jazdi sa na nom.
tr3mp: ta mapa Slovenska - no to som tazko rozdychaval... a ten nadorovity vybezok do Polska, to je co?
KLF: Pre pohodlie cestujuceho sa da aj zvysit ta hrana nastupista. Ono asi hosi nemysleli na zdvihnutie o 10 cm, ale o zdvihnutie na uroven podlahy v elektricke + prisposobenie dolneho okraja dveri vozidla vyske nastup. ostrovceka, tj. vlastne ten system, ako ma metro. Tiez by bol dokonale bezbarierovy a vozickari by sa mohli zblaznit od radosti.
K rozdelovani dani tam, kde boli vytvorene: neviem, ako to chcu dokazat. Snad sa im podari urobit to, ze dane sa vratia mestu, v ktorom boli vykazane a odvedene.
Lenze potom bude uplne logicke a v zmysle zakona spravne, ze ked si Orange presunie oficialne sidlo do Horneho Vyplachu, tak bude mat ta obec tolko penazi, ze si tam postavia metro. To samozrejme nic nemeni na tom, ze na ziskoch Orange-u sa aj tak bude podielat cele Slovensko.
riko: ide ale o to, ze splhanie do kopca a z kopca je pre gumokoly jednoduchsie ako pre kolajove vozidla a ak chceme dat na stary most kolaje... Okrem toho sa da stary most uz povazovat aj za pamiatku a povedz mi ktora krajina si da dobrovolne zlikvidovat pamiatku kvoli neakemu predpisu o svetlosti plavebnej drahy pod mostom...
#12411 si:
nezabudni, že si viazaný medzinárodnými zmluvami o plavbe po Dunaji, kde je zakotvené, čo majú ktoré štáty robiť pre zjednodušenie plavby po Dunaji. A jednou z podmienok je zvýšenie starého mosta o 1,5 metra. Viem že to prinesie problémy na Bratislavskej strane ale všetko sa dá vyriešiť.
Je to posledný most na Dunaji, ten v Novom Sade, ktorý tiež nespĺňal parametre zbombardovali Amíci vo vojne s Juhosláviou.
P.S. aj most Márie Valérie v Šúrove bol zodvihnutý o cca 1-1,5 m nad pôvodnú úroveň - pozri odkaz hore
#12406 Turbo
inak aj ja som na to v duchu myslel, že pre nostalgikov by mohla byť zachovaná silueta, ale vrátil by som sa k pôvodnej siluete ako mal most Františka Jozefa (ten most mal stredné pole cca takého tvaru ako most Márie Valérie v Štúrove), ale mal by moderné parametre tj. 2 pruhy každým smerom, 2 pruhy pre eliny, lávka pre peších a lávka pre cyklistov.
Turbo: #12413 Len doplnim, ze podobnym sposobom je rieseny most Sturovo - Ostrihom. Kvoli tomu, aby nezavadzal lodiam plavajucim po zdrzi Nagymaros (ak sa vobec niekedy postavi), si slovenska strana vydobyla jeho zvysenie. Pritom krajne mostove polia zacinaju v povodnej vyske, ale nejdu vodorovne ale stupaju az k stredu a potom zase klesaju. Piliere nadstavovali (obrazok)
si:
Prestavujem si presne to co ty. A so zdvihnutim to nevidim take zle. Vsak z BA strany by isiel normalne, dalej by sa mohol dvihar medzi prvym a druhym pilierom. Potom uz v novej vyske nad cely Dunaj. Nevidim v tom problem. A tie piliere mozno bute treba rozsirovat, ale aj to sa da. A samozrejme by to mala ostat prutovka, ja by som dal na strednu cast oblucik aky bol na povodnom moste.
Turbo, J: ak uvazujete vacsi rozvoj elektrickovej dopravy, tak sa da predpokladat ze k tomu bude treba aj nove vozidla. (rovnako s postupom casu bude nevyhnutne obmenit aj sucasny vozovy park). V takomto pripade si mozes u vyrobcu stanovit aj neake tie parametre vozidiel (jasne ze v rozumnom rozsahu) ako je napriklad maximalna premavkova rychlost, vykon motorov a pod...
Turbo: neviem co si predstavujes pod pojmom zburat a postavit novy, ja osobne by som bol za nasledujuce riesenie: mostovku (vcetne zeleznicneho pasu) odstranit, zrekonstruovat piliere (pripadne ich rozsirit - optimalne by bolo zmestit na most kolajovy pas nekolidujuci s cestnym pasom) a postavit novu mostovku (opat prutova konstrukcia, ale s inym prejazdovym profilom). Vyska mosta od hladiny by ma velmi netrapila a jeho dvihanie by skor sposobilo problemy s vyustenim hlavne na bratislavskej strane, sak ked je vysoky dunaj lode aj tak maju zakaz plavby a pri normalnej hladine sa pod neho zmestia :-))
Mam doma mapu planovanej vystavby Petrzalky zhruba z pred 30 rokov, ked este nova zastavba neexistovala. Je na nej aj juzna cast centra mesta a Safko je riesena ako mimourovnova krizovatka ... dost divoke
Inak to, ze sa rata s prestavbou a rozsirenim Stareho mosta vidno aj z umiestnenia nasypu Jantarovej cesty ...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Turbo