Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo: no pre kolajovu dopravu sa mi dost nepaci uz aj to stupanie co je zo safka na most a nie ze este to aj predlzovat :-))) ono by skor potom stalo za uvahu ako vyriesit mimourovnove krizovatku na safarikovom nam, ale ako schodnejsie vidim posunut cestu z nabrezia na dostojevskeho rad hlbsie do zeme, ako spravit nasyp na ceste zo stareho mosta... Totiz ono su tam budovy a tie maju okna aj dost nizko, ak tie okna budu mat nad jamou v ktorej chodia auta, je to v pohode, ale ak budu mat red tymi oknami val zeminy alebo beton, tak to asi v pohode nebude...
tr3mp: radsej treba vstupit do NATO, aby sa do nas v pripade obcianskej vojny (kobylky (cigani) vs. pracujuci) nestarali, rovanko ako sa nestaraju do Turecka alebo Irska a nedopadli sme ako byvala Juhoslavia...
si:
Tu nejde o pamiatku, ale ten most potrebuje generalku. Rozumej: Vsetky nosne casti vymenit. Stupanie medzi prvym a druhym pilierom (teda od Mytneho domceka tesne nad Dunaj by nebolo vacsie ako je sucasne stupanie zo Safarikovho nam. k mytnemu domceku. Na Petrzalskej strane to mozes dvihnut tak isto. Od mytneho domceku k brehu mas dost dlhy kus. Takze ja v tom problem nevidim. Stredne piliere by som nadstaval o 1,5 metra (alebo kolko je treba), krajne by som nechal take ake su. Ked chces zachovat nieco co tu je, tak skus zachovat metrovy rozchod. Ten je tu uz vyse 100 rokov a jazdi sa na nom. 😃
si: #12421 Takze musime ist do vojny s USA, aby nam s tym mostom pomohli 😉
tr3mp: ta mapa Slovenska - no to som tazko rozdychaval... a ten nadorovity vybezok do Polska, to je co?

KLF: Pre pohodlie cestujuceho sa da aj zvysit ta hrana nastupista. Ono asi hosi nemysleli na zdvihnutie o 10 cm, ale o zdvihnutie na uroven podlahy v elektricke + prisposobenie dolneho okraja dveri vozidla vyske nastup. ostrovceka, tj. vlastne ten system, ako ma metro. Tiez by bol dokonale bezbarierovy a vozickari by sa mohli zblaznit od radosti.

K rozdelovani dani tam, kde boli vytvorene: neviem, ako to chcu dokazat. Snad sa im podari urobit to, ze dane sa vratia mestu, v ktorom boli vykazane a odvedene.

Lenze potom bude uplne logicke a v zmysle zakona spravne, ze ked si Orange presunie oficialne sidlo do Horneho Vyplachu, tak bude mat ta obec tolko penazi, ze si tam postavia metro. To samozrejme nic nemeni na tom, ze na ziskoch Orange-u sa aj tak bude podielat cele Slovensko. 🙂
riko: ide ale o to, ze splhanie do kopca a z kopca je pre gumokoly jednoduchsie ako pre kolajove vozidla a ak chceme dat na stary most kolaje... Okrem toho sa da stary most uz povazovat aj za pamiatku a povedz mi ktora krajina si da dobrovolne zlikvidovat pamiatku kvoli neakemu predpisu o svetlosti plavebnej drahy pod mostom...
#12411 si:
nezabudni, že si viazaný medzinárodnými zmluvami o plavbe po Dunaji, kde je zakotvené, čo majú ktoré štáty robiť pre zjednodušenie plavby po Dunaji. A jednou z podmienok je zvýšenie starého mosta o 1,5 metra. Viem že to prinesie problémy na Bratislavskej strane ale všetko sa dá vyriešiť.
Je to posledný most na Dunaji, ten v Novom Sade, ktorý tiež nespĺňal parametre zbombardovali Amíci vo vojne s Juhosláviou.
P.S. aj most Márie Valérie v Šúrove bol zodvihnutý o cca 1-1,5 m nad pôvodnú úroveň - pozri odkaz hore
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

turbo: tak to potom napis zaobalene - napis, ze su ako vulgarizmus k socialnemu zariadeniu 😉
Vies, hajzlovia je nespisovne, to preto aby mi nikto nevynadal ze tu pisem skarede slova. 🙂
#12406 Turbo
inak aj ja som na to v duchu myslel, že pre nostalgikov by mohla byť zachovaná silueta, ale vrátil by som sa k pôvodnej siluete ako mal most Františka Jozefa (ten most mal stredné pole cca takého tvaru ako most Márie Valérie v Štúrove), ale mal by moderné parametre tj. 2 pruhy každým smerom, 2 pruhy pre eliny, lávka pre peších a lávka pre cyklistov.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Turbo - ked uz nadavas tak aspon riadne - nie hajzlovia, ale hajzli 😃.
tr3mp:
Presne tak by som riesil Stary most! Teda nie uplne, ale na tom istom principe. 😉
Turbo: #12413 Len doplnim, ze podobnym sposobom je rieseny most Sturovo - Ostrihom. Kvoli tomu, aby nezavadzal lodiam plavajucim po zdrzi Nagymaros (ak sa vobec niekedy postavi), si slovenska strana vydobyla jeho zvysenie. Pritom krajne mostove polia zacinaju v povodnej vyske, ale nejdu vodorovne ale stupaju az k stredu a potom zase klesaju. Piliere nadstavovali (obrazok)
si:
Prestavujem si presne to co ty. A so zdvihnutim to nevidim take zle. Vsak z BA strany by isiel normalne, dalej by sa mohol dvihar medzi prvym a druhym pilierom. Potom uz v novej vyske nad cely Dunaj. Nevidim v tom problem. A tie piliere mozno bute treba rozsirovat, ale aj to sa da. A samozrejme by to mala ostat prutovka, ja by som dal na strednu cast oblucik aky bol na povodnom moste. 🙂
Turbo, J: ak uvazujete vacsi rozvoj elektrickovej dopravy, tak sa da predpokladat ze k tomu bude treba aj nove vozidla. (rovnako s postupom casu bude nevyhnutne obmenit aj sucasny vozovy park). V takomto pripade si mozes u vyrobcu stanovit aj neake tie parametre vozidiel (jasne ze v rozumnom rozsahu) ako je napriklad maximalna premavkova rychlost, vykon motorov a pod...
Turbo: neviem co si predstavujes pod pojmom zburat a postavit novy, ja osobne by som bol za nasledujuce riesenie: mostovku (vcetne zeleznicneho pasu) odstranit, zrekonstruovat piliere (pripadne ich rozsirit - optimalne by bolo zmestit na most kolajovy pas nekolidujuci s cestnym pasom) a postavit novu mostovku (opat prutova konstrukcia, ale s inym prejazdovym profilom). Vyska mosta od hladiny by ma velmi netrapila a jeho dvihanie by skor sposobilo problemy s vyustenim hlavne na bratislavskej strane, sak ked je vysoky dunaj lode aj tak maju zakaz plavby a pri normalnej hladine sa pod neho zmestia :-))
Mam doma mapu planovanej vystavby Petrzalky zhruba z pred 30 rokov, ked este nova zastavba neexistovala. Je na nej aj juzna cast centra mesta a Safko je riesena ako mimourovnova krizovatka ... dost divoke 🙂

Inak to, ze sa rata s prestavbou a rozsirenim Stareho mosta vidno aj z umiestnenia nasypu Jantarovej cesty ...
J:
Prepac, zabudol som.
Takze:
Konstrukcna rychlost je 65 km/h. V praxi sa da ist na rovine aj s plne nalozenym vozidlom naozaj okolo 65 km/h. Ak mas dostatocnu medzistanicnu vzdialenost - teda nie tak ako tomu je napr. v Ruzinove, tak vysuntujes aj na 80 az 90 km/h (obsadeny). S prazdnym vozom mozno aj 100 km/h. Ale! Pozor na to!:-p Tie vozidla a obzvalst el. vyzbroj nie su na take rychlosti stavane. Ano, vydrzia to, ale ako dlho? Po pol mesiaci takejto prevadzky sa to urcite odrazi v ich stave. Mozem ti poradit ze by si mal ratat s rychlostou 60 km/h, max. 70 km/h. Aj ked sucasny predpis povoluje max. tratovu rychlost 55 km/h (neviem preco). Zalezi na tom, aku medzistanicnu vzdialenost mas, aku mas preferenciu a pod. Sucasne priemerna tratova rychlost (teda aj so statim v zastavkach) sa pohybuje okolo 22 km/h. Nie som si tym isty, ale je to tak nejak. Pri pouziti nizkopodlaznych vozidiel (rychlejsie nastupovanie a vystupovanie), max. rychlosti premavky okolo 70 km/h, plnej preferencii a medzistanicnej vzdialenosti 1,5 km sa da dostat na priemernu rychlosti nad 30 km/h. To je uz dost na mestsku rychlodrahu.

Inac ja nic o nejakych 4 kusoch 21 Tr neviem. 🙂
Chcete sa pobavit? Pozrite si tento odkaz (treba kliknut na view map), znazornujuci hlavne zeleznicne trate Slovenska 🙂
Ak neviete, kam sa pozriet, skuste Tatry, Roznava, Plavec ...
Turbo: tak sa snim aj ráta, že ho zväčšia a zvýššia ale povodnej konšturkcie. A čo je stymi 4 21Tr sú alebo si robil srandu. A prosím odpovedz mi na to stými elinami, koľko dokážu ísť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.