Aj ja som za budovanie električkových tratí, ale nie vo funkcii doplnkovej dopravy. Nové električkové trate musia byť tam, kde sa budujú, nosnými. Nechcem rušiť existujúcu trať do Rače (hoci pre Raču by mal byť nosným systémom vlak), pretože jednak pochybujem o kvalite obsluhy územia vlakmi, jednak keď už tá trať existuje, škoda ju rušiť. Ale nové trate sú veľmi drahé a budovať ich ako doplnkové viac-menej paralelne s nosným systémom je ekonomický nezmysel.
Vychádzam z toho, že na trati stredom Petržalky budú jazdiť vlaky v smere Rača-Petržalka a vlaky budú v tomto smere nosným systémom MHD (čo vyplýva z niekoľkých nedávnych vyhlásení Fabora). Potom sa ale na túto trať, ako som tu už viackrát dokazoval, nevojdú s dostatočným intervalom električky (ak by sa aj podarilo vyriešiť, ako ich tam dostať technicky). Pre električku by tak zostal úsek Bosákova-Šafko. Na Bosákovej by tak robila prípoj vlaku. To je však podľa mňa vyhadzovanie peňazí, prípojná trať na Pribinovu sa dá vybudovať lacnejšie a s pridanou hodnotu v podobe dobrého napojenia zóny na staré centrum i západnú radiálu.
A ešte by sme mohli navrhnúť meno "novej" stanici Filiálka. Lebo meno Filiálka /aj keď je to niekdajšia časť Blavy/ sa mi zdá pre novú modernú stanicu nevhodné. Znie to jako pobočka nejakého finančného domu. Ja osobne mám názov po jednej osobnosti. Ale v Bratislave máme tak trochu fóbiu voči vlastným menám pre verejné stavby a zariadenia. Ale hlavne, len aby stála v dohľadnej dobe.
"Lebo tí, ktorí nebudú bývať v pešej dostupnosti k električke sa budú cítiť diskriminoivaní" - Paradoxné je, že poznáme pár diskriminovaných, bývajúcich vo veeeľmi blízkej pešej dostupnosti . ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
pressburger