Reply on: 810zssk #119347:
Ano, da sa suhlasit s tym, ze kedze vacsina ciest nedosahuje 60min., ale prave do 15, ze s tym padom bude 60 min. listok presahovat len malokto.Ver mi, ze nemam osobnu realizaciu vo vypisovani tu prispevkov o tom ako neprestupny listok zabija prestupny system, ale vyjadril som svoj jasny nazor a kedze je normalne, ze ludia mozu mat nazory rozne, tak vznikla aj diskusia.
Vieme, ze to tu sleduju aj kompetentni ludia, tak je potrebne aby si precitali aj kritiku. Nech si nemyslia, ze vsetko robia squele.
Nie som zbehly cez vsetky grafikony, ale som z Petrzalky, tak viem ako sa tu zavadzal prestupny system (ktory mam rad) s heslami "Zvyknite si na prestupy, budete cestovat rychlejsie" a preto teraz pindam ked mam prestupovat s drahsim listkom na kratsiu vzdialenost a za kratsi cas (Ovsiste-Safko do 15 min. 0,7 EUR), ako ked sa niekto bude viezt dlhsi cas, na dlhsiu vzdialenost, bez prestupu lacnejsie (Vysehradska-Zochova do 15 min. 0,5 EUR).
Valec
Keď boli zverejnené prvé informácie o novej tarife DPB (ktorú som ja nenavrhol, ale predpokladám že dotyční budú mať k tomu nejaký dôvod), bol to hlavne stevo ktorý (nielen) tu vykrikoval, ako sa ruší prestupný systém, a ako ho zahraničný návštevníci nebudú chápať. Až vtedy som sa ja pridal do diskusie s tým, že vo veľkej väčšine okolitých miest (či už väčších alebo menších) kde majú prestupnú tarifu je lístok na krátke cesty neprestupný, cestujúci tomu pochopili a prestupný systém to nijako nenarúša.
Jediné teda o čo sa tu ja snažím je vyvrátiť rôzne mylné dohady príkladmi zo skutočného sveta.
Keďže nie som zamestnancom DPB, ani nemám nejakých dobrých známych v administratíve, nemám žiadne bližšie štatistiky ohľadom toho, ako sa cestujúci správajú. Všetky tieto informácie mám z pozorovania správania seba a mojich známych (príp. občas aj iných náhodných cestujúcich).
BTW, podmienky použitia Kurzstrecke lístku som žiaľ nikde nenašiel, ale nemyslím si, že práve toto je ten najvýhodnejší spôsob cestovania. Avšak ak ti vyhovuje, ja ti ho neberiem.